Szukaj
Isuzu
Isuzu
4,1 (159 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Isuzu w pigułce

Test euroncap Isuzu D-MAX Crew Cab 1.9 diesel, LHD

Isuzu D-MAX Crew Cab 1.9 diesel, LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2030 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
83%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.2 pkt | 84 %

Przedział pasażerski ISUSU D-MAX pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę prawego kolana kierowcy. Mimo, iż inne odczyty z manekinów były dobre, ochrona została oceniona jako marginalna ze względu na konstrukcję deski rozdzielczej, która może powodować zwiększenie ryzyka dla osób o różnych rozmiarach lub siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się D-MAX, w pewnych obszarach, wykazała duże deformacje. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra, poza klatką piersiową pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu. Ochronę klatki piersiowej oceniono jako marginalną. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej również została oceniona jako dobra, w związku z czym D-MAX uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. D-MAX wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. D-MAX posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.

Uderzenie przodem
11,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
11,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
15,5pkt
Zderzenie ze słupem
15,5pkt
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.2 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, jak i bocznego zderzenia z barierą ochrona obu manekinów byłą dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym D-MAX uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Z wyjątkiem jednego systemu montowania: i-Size, na tylnych zewnętrznych siedzeniach, wszystkie typy fotelików, dla których D-MAX został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,2pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
KidFix ?
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.6 pkt | 69 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą lub wystarczającą ochronę dla nóg pieszego, a ochrona miednicy również była dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na pieszych była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. W przypadku rowerzystów była marginalna. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
8,8 pkt
Głowa
17,8 pkt
Miednica
5,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
28,8 pkt
AEB Pieszy
5,0pkt
AEB Rowerzysta
3,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.4 pkt | 83 %

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, D-MAX posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. D-MAX w wyposażeniu standardowym wyposażony jest w system rozpoznawaniu znaków drogowych, oparty na kamerach, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
4,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry