Szukaj
Jaguar
Jaguar
4,2 (475 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jaguar w pigułce

Test euroncap Jaguar E-Pace 2.0 diesel R Dynamic 'SE'

Jaguar E-Pace 2.0 diesel R Dynamic 'SE'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1867 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
77%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 86 %

Przedział pasażerski E-Pace pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało zbyt małe ciśnienie, aby zapobiec niewielkiemu kontaktowi głowy z kierownicą. Mimo, że kontakt nie był wystarczająco poważny, aby spowodować mierzalne obrażenia, samochód został ukarany, a ocena ochrony głowy kierowcy obniżona do wystarczającej. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jaguar pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach z piszczeli manekina, ochrona goleni kierowcy została oceniona jako słaba. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, ochrona zarówno kierowcy jak i pasażera była wystarczająca lub dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. E-Pace zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
5,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

E-Pace zdobył maksymalną ilość punktów w próbach dynamicznych - czołowego zderzenia oraz bocznych zderzeń - za ochronę manekina 6-cio i 10-letniego manekina, z dobrymi wynikami dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których E-Pace jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.5 pkt | 77 %

E-Pace posiada aktywny system ochrony pieszych. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Jaguar pokazał, że system działa niezawodnie dla pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym samochód został przetestowany z maską w podniesionym położeniu. Uzyskano dobre i wystarczające wyniki na prawie całej powierzchni maski. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była również co najmniej wystarczająca, natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana - odnotowane zostały zarówno dobre jak i bardzo słabe wyniki. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy wykrywaniu pieszych, unikając lub łagodząc kolizję w większości scenariuszy testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,8 pkt
Głowa
19,6 pkt
Miednica
3,3 pkt
Nogi
5,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.7 pkt | 72 %

E-Pace posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz ogranicznik prędkości. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem, tak samo jak autonomiczny system hamowania awaryjnego, który wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
1,9 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry