Szukaj
Jaguar
Jaguar
4,2 (476 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jaguar w pigułce

Test euroncap I-PACE SE EV400

I-PACE SE EV400
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
2180 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.8 pkt | 91 %

Przedział pasażerski I-PACE pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jaguar pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach, oprócz prawego kolana i uda pasażera, których ochrona została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej była dostateczna zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
5,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio oraz 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których I-PACE jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,0pkt

Uderzenie z przodu
13,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.3 pkt | 73 %

I-PACE posiada aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a poduszki powietrzne podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów pod spodem. Jaguar pokazała, że system wykrywał pieszych o odmiennej posturze, w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z napełnioną poduszką. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego przeważnie wahała się od miernej do dobrej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc skutki kolizji również w warunkach nocnych w przypadku pieszych.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,3 pkt
Głowa
16,7 pkt
Miednica
5,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.6 pkt | 81 %

I-PACE posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga utrzymać kontrolę nad prędkością samochodu.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry