| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
| Masa | 1519 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Chociaż podłoga nie została poważnie uszkodzona to zniekształcenie spowodowało przesunięcie sprzęgła o 175 mm. Może to grozić obrażeniami stóp oraz kostek zarówno kierowcy i pasażera. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej to potencjalne źródło uszkodzeń kolan i ud.
Carens uzyskało maksymalną liczbę punktów ochrony w testach zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem. Jednak auto straciło na skutek odblokowania drzwi kierowcy.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 9 pkt (32%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 34 pkt (79%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 64 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Krawędź przednia nie zdobyła żadnego punktu za oferowaną ochronę w przeciwieństwie do maski. Za to zderzak spisał się lepiej - maksimum punktów. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może być unieruchomiona. Pozwala to na bezpieczny montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Brak jednak jasnej informacji o statusie poduszki. Również etykiety ostrzegawcze tylko w jednym języku (angielskim) i tylko po jednej stronie osłony przeciwsłonecznej. Obecność mocowań ISOFIX podobnie jak u wielu innych słabo oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | brak danych |
| 3,0 - letniego | brak danych |