| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1234 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie testów. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią jednak potencjalne źródło obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Dodatkowo duże przemieszczenie sprzęgła (ponad 100 mm). Plusem jest brak uszkodzeń w przypadku podłogi.
Cee´d uzyskał maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 37 pkt (86%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 75 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak nie uzyskał ani jednego punktu za oferowaną amortyzację nóg pieszego. Bezpieczeństwo głowy dorosłego pieszego również bardzo słabe. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Auto zdobyło maksimum punktów za ochronę 3-latka w testach dynamicznych. Przednia poduszka powietrzna pasażera może być unieruchomiona. Pozwala to na montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwach takiego montażu również nie jest klarowna i trwale widoczna. Dodatkowo obecność mocowań ISOFIX słabo oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duotyłem do kierunku jazdy |