Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 360 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia EV6 with Long Range Battery AWD, LHD

Kia EV6 with Long Range Battery AWD, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
2105 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
87%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.5 pkt | 90 %

Przedział pasażerski pojazdu EV6 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Na podstawie odczytów z manekina kierowcy dotyczących ugięcia klatki piersiowej, ochrona tej części ciała została oceniona jako marginalna. Ochrona podudzia również została oceniona jako marginalna. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście, wykazały, że EV6 byłaby łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu, której ochrona była wystarczająca, wszystkie najważniejsze obszary ciała kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu były dobrze chronione. Zarówno w teście zderzenia z boczną barierą, jak i w teście zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. W EV6 zastosowano środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i który wypadł dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna siedzeń tylnych wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. EV6 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.2 pkt | 86 %

W teście zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra zarówno dla manekinów 6-, jak i 10-letnich. W teście zderzenia bocznego z barierą, na podstawie odczytów opóźnienia, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, natomiast w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, do których przystosowany jest samochód, mogą być prawidłowo umieszczone i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,2pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix ? R BR
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
PEG PEREGO Viaggio Shuttle
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.1 pkt | 64 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze wystarczająca lub marginalna. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, natomiast ochrona miednicy zapewniana przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. EV6 jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system działał odpowiednio. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
14,3 pkt
Głowa
12,4 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
20,8 pkt
AEB Pieszy
5,8pkt
AEB Rowerzysta
8,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14 pkt | 87 %

EV6 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System asystenta prędkości łączy informacje z kamery, z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, interweniuje bardziej zdecydowanie.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,7 pkt
Systemy AEB
5,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-Avoidance Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry