| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | sedan |
| Masa | 1438 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Podczas pierwszych testów, poduszka powietrzna pasażera na skutek niskiego ciśnienia nie uchroniła głowy przed kontaktem z deską rozdzielczą. Zbyt duże przesunięcie pedałów sterowniczych stwarza z kolei zagrożenie dla stóp i kostek kierowcy. Euro NCAP zezwoliło na ponowne testy po przeprowadzonych poprawkach. W ich trakcie, widać było lepsze działanie poduszki powietrznej. Niestety uszkodzenie podłogi i niekontrolowany ruch pedałów nadal są potencjalnym źródłem obrażeń.
Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka w trakcie testów dynamicznych. Kompatybilność fotelika 1,5-rocznego pasażera i mocowań auta jest bardzo słaba - fotelik przemieszcza się w trakcie zderzenia czołowego. Przednia poduszka może zostać wyłączona by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Również etykiety ostrzegawcze nie są klarowne. Podobnie słabo oznaczone mocowania ISOFIX.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 3 pkt (11%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 32 pkt (74%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 58 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Magentis nie uzyskało ani jednego punktu za ochronę oferowaną przez zderzak czy krawędź przednią. Krytyczna w przypadku dziecka część maski zdobyła tylko 3 punkty. Kia nie zaznaczyła obszarów, które potencjalnie mogły spisać się lepiej niż testowane przez Euro NCAP. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duoprzodem do kierunku jazdy |