Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 360 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Picanto 1.0 GLS safety pack

Kia Picanto 1.0 GLS safety pack
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
899 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
64%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
47%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.3 pkt | 87 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Kia pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej kierowcy, została oceniona jaki mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości, ze sztywną barierą, odnotowane wysokie przeciążenia, wskazały słabą ochronę głowy tylnego pasażera i mierną ochronę klatki piersiowej. Ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, Picanto zdobyło maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Próby działania systemu przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
6,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

31.6 pkt | 64 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące przeciążeń szyi, wskazały słabą ochronę tej części ciała dla manekina 10-letniego. Ochrona klatki piersiowej manekina 6-letniego, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina 6-letniego była dobra. Natomiast dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia, ochrona klatki piersiowej była bardzo słaba, a głowa doznała kontaktu z wnętrzem samochodu. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Na środkowym miejscu tylnej kanapy nie można umieścić uniwersalnych fotelików dziecięcych korzystających w pasów bezpieczeństwa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
15,3pkt

Uderzenie z przodu
8,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix II XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.8 pkt | 54 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego była przeważnie mierna albo słaba na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami.

Głowa
13,8 pkt
Miednica
3,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5.7 pkt | 47 %

Jako standardowe wyposażenie, Picanto posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Próby jego działania przy prędkościach pozamiejskich, wskazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji w większości scenariuszy testu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry