Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 360 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Kia Picanto 2004

Picanto nie wypadł najlepiej. Jednak udało mu się zdobyć minimalną liczbę punktów, konieczną by otrzymać 3 gwiazdki. To dosyć niezadowalający wynik jak na nowy model w porównaniu do osiągów konkurencji w ostatnich latach. Jednak ochrona dziecka na wysokim poziomie, w przeciwieństwie do ochrony pieszego. Kia zdecydowała się na testy z zamontowanymi bocznymi poduszkami, które w niektórych rejonach Europy są oferowane jako wyposażenie dodatkowe. Rezultaty ukazano powyżej, jednak nie zawierają one pełnych wyników. Negatywnie na ocenę wpłynęło otwarcie się drzwi w trakcie testów.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 936 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń zawiera pojedyncze powiązane poduszki powietrzne oraz pasy wraz z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Pomimo stabilnej konstrukcji, obciążenie manekinów było dość wysokie. Dodatkowo twarde elementy poniżej deski rozdzielczej stanowią zagrożenie dla kierowcy i pasażera. Minusem jest również duże przesunięcie kierownicy i pedału hamulcowego. W konsekwencji oceniono wnętrze kabiny pasażerskiej jako "nieprzyjazne".

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Picanto również w tym rodzaju testów nie popisał się. Klatka piersiowa oraz brzuch manekina są wysoko przeciążone. Podobnie kręgosłup oraz plecy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 55 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko obszary krytyczne dla głowy dorosłego pieszego oferują jakąkolwiek amortyzację. Zderzak i krawędź przednia są "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Trwała etykieta ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Jednak jest ona umieszczona tylko na osłonie przeciwsłonecznej. Ochrona oferowana dzieciom jest bardzo dobra. Starsze dziecko zostało umieszczone w foteliku przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, zastosowano również mocowania ISOFIX. Do montażu fotelika tyłem Britax Romer BabySafe 1,5-rocznego pasażera użyto pasa dorosłego. Niestety podczas zderzenia czołowego obciążenie szyi młodszego dziecka było wysokie.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Kia Picanto