Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 361 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Soul 1.6 diesel EX, LHD

Kia Soul 1.6 diesel EX, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1386 kg
Wynik testu
75%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
56%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 75 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak kontrola samochodu po testach wykazała pęknięcia powierzchni podłogowej w miejscu przewidziane na nogi kierowcy. Wykluczyło to gwarancję, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego czujniki badające kompresję żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Modele z numerem VIN KNAJP816LF7778250 wyposażone były we wczesną wersję bocznej poduszki powietrznej. Obecnie KIA zaktualizowała i ulepszyła konstrukcję, która zostaje stopniowo wdrażana. Przednie fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych foteli wykazała marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
12,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 82 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczona jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co model został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
22,7pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
10,7pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 59 %

Zderzak w przeważającej mierze zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski oferowała głównie słaby poziom ochrony miednicy we wszystkich testowanych obszarach, przez co model nie zdobył żadnych punktów. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego, słaba ochrona została odnotowana w obszarach sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 56 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, przewiduje się jednak duże zainteresowanie montażem systemu w sprzedawanych samochodach. W związku z tym system został uwzględniony w ocenie i spełnia wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia