| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy sedan |
| Masa | 1585 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Lexus udowodnił Euro NCAP, że poduszki powietrzne chronią kolana i uda pasażera w różnych pozycjach. Jednak pedał hamulcowy cofnął się o więcej niż 100 mm co może powodować pewne zagrożenie dolnych partii nóg kierowcy.
IS zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę w czasie zderzenia bocznego oraz zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 80 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
IS uzyskał maksimum punktów za ochronę 3-latka podczas zderzenia czołowego i bocznego, a młodszy pasażer stracił tylko 1 punkt. Przednia poduszka może być wyłączona, by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja o jej statusie podana jest tylko w języku angielskim, ale spełnia wymagania Euro NCAP. Jednak obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niedostatecznie oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |