Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes Benz A Class 1999

Mimo swoich małych rozmiarów (jak na auto rodzinne), A-Class prezentuje się bardzo dobrze. Ochrona podczas zderzenia czołowego jest wystarczająca, poprawki wymaga osłona dolnej partii nóg. Siedzenia pasażerów są ustawione wyżej niż zwykle co pomaga uniknąć skutków zderzenia bocznego. Niestety drzwi po uderzeniu zostały zablokowane. Oznaczałoby to porażkę, gdyby auto powstało po ustanowieniu regulacji z października 1998. Podczas testów A-Class było wyposażone w boczne poduszki. Są montowane w standardzie we wszystkich krajach UE. Samochód po powtórnych testach został oceniony na 4 gwiazdki.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1070 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego -
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Głowa kierowcy jest dobrze chroniona, mimo, że poduszka "zareagowała" zbyt późno. Poduszka powietrzna pasażera pracuje prawidłowo. Kolana kierowcy nie mają kontaktu z twardymi elementami wnętrza. Jednak przy innych pozycjach i rozmiarach zagrożenie istnieje.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona kierowcy była dobra, chociaż poduszki powietrzne nie przyczyniły się do niej w dużym stopniu. Dodatkowo zamki drzwi na skutek uderzenia odblokowały się. Wiele modeli A-Class posiada specjalny system blokowania, ale nie ten testowany. Mercedes obiecał naprawić usterkę.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

A-Class posiada bardzo krótki zderzak, większość krytycznych obszarów znajduje się na masce i przedniej szybie. System ratingowy jest w opracowaniu więc Euro NCAP nie może przyznać gwiazdek. Jednak przód auta jest dość nieprzyjazny dla nóg pieszego.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi poważne zagrożenie dla dziecka umieszczonego na przednim siedzeniu w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Euro NCAP wierzy, że Mercedes zwróci uwagę na to niebezpieczeństwo poprzez lepsze oznaczenia. Foteliki zostały zamontowane na tylnych siedzeniach za pomocą pasów. Minusem jest tylko 1-pktowy centralny tylny pas. Poziom bezpieczeństwa był odpowiedni, choć zanotowano ryzyko obrażeń głowy 3-latka podczas zderzenia bocznego.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mercedes Benz A Class