Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes Benz A-Class 2005

Nowy A-Class prezentował się na tyle dobrze by uzyskać 5 gwiazdek za ochronę dorosłego pasażera. Kabina zapewnia bezpieczeństwo, auto straciło tylko 1 punkt podczas zderzenia czołowego i bocznego. System zabezpieczeń zawiera podwójne poduszki powietrzne, przednie pasy z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia i wbudowane boczne poduszki. Inteligentny mechanizm przypomina wszystkim pasażerom o zapięciu pasów. Ochrona dziecka była bardzo dobra. Ochrona pieszego podobnie, 17 na 36 możliwych punktów.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie hatchback
Masa 1225 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja auta doznała niewielkiego zniekształcenia, a drzwi kierowcy mogły być prawie normalnie otwarte po zderzeniu. Również podłoga i pedały sterownicze nie uległy poważniejszym uszkodzeniom. Podwójne przednie poduszki powietrzne, pasy z napinaczami oraz ogranicznikami w pełni zabezpieczają kierowcę i pasażera przed przesunięciem w przód. Zanotowano, że przy projekcie zwrócono uwagę na ochronę kolan i ud. Brak większych nacisków i obciążeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawierający wbudowane boczne poduszki na tułów i na głowę w pełni chronią przed twardymi elementami wnętrza auta. A-Class uzyskało maksymalną liczbę punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 3 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 49 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Auto dało ogólnie dobry rezultat w tym rodzaju testów. Zderzak spełnia wymogi, a maska daje pewną amortyzację krytycznych w przypadku głowy pieszego obszarów. Podobnie jeśli chodzi o krawędź przednią.

Zabezpieczenie dziecka

Etykieta w dwóch językach ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Choć umieszczona po obu stronach osłony przeciwsłonecznej, jest łatwa do usunięcia. Starsze dziecko umieszczono w foteliku przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, zamontowanym przy użyciu mocowań ISOFIX. W przypadku młodszego użyto fotelika tyłem Britax Romer BabySafe Plus, zamocowanego zwykłymi pasami. Obaj młodzi pasażerowi byli dobrze chronieni.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mercedes Benz A-Class