Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 699 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz B200 CDI, LHD

Mercedes-Benz B200 CDI, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1475 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
56%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 97 %

Model posiada system, który instruuje ograniczenie oraz system gotowość do zderzenia. Podczas testu bariery bocznej system jednak nie został uruchomiony. Podczas zderzenia czołowego model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała kierowcy. Ochrona zapewniona pasażerowi, zajmującemu miejsce z przodu, była dobra dla większości regionów ciała, a dla goleni była odpowiednia. Mercedes wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla kolan i ud pasażerów zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była należyta, pozostałych regionów ciała była dobra. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Podczas zderzenia czołowego ochrona dziecka 3-letniego była dobra. Podczas testów wpływów bocznych, ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była dobra, zminimalizowane prawdopodobieństwo niebezpiecznych kontaktów głowy z konstrukcją pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko tyłem do kierunku jazdy. Samochód wyposażony jest w system, który sam rozpoznaje ustawienie fotelika, jednak nie spełnia on wymagań Euro NCAP i nie uzyskał nagrody. Etykiety dają jasną informacje o prawidłowym ustawieniu fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,2pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

20 pkt | 56 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Natomiast frontowa krawędź maski zapewniła jedynie słabą ochronę i nie zdobyła punktów. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała dobrą ochronę. Jednak w obszarach, które mogą zostać uderzone przez głowę osoby dorosłej ochrona była słaba.

Głowa
14,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości występuje jako opcja.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia