Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Test euroncap Mercedes-Benz C 220d Cabriolet

 Mercedes-Benz C 220d Cabriolet
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
2-drzwiowy minivan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1745 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
53%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.1 pkt | 89 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i przyznano maksymalną ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała słabą ochronę kręgosłupa szyjnego dla pasażerów siedzących na tych miejscach. C-Klasa Kabriolet posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego. Testy wykazały dobre wyniki jego funkcjonalności przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego; system uniknął on lub złagodził kolizję.

Uderzenie przodem
7,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.8 pkt | 79 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno manekina 6-letniego jak i 10-letniego była dobra lub wystarczająca. Natomiast w próbie bocznego zderzenia z barierą, głowa 10-letniego manekina doznała kontaktu z metalową ramą składanego dachu i ochrona została oceniona jako bardzo słaba, bazując na odnotowanych, dużych przeciążeniach. C-Klasa Kabriolet automatycznie dezaktywuje poduszkę powietrzną przedniego pasażera, kiedy na tym miejscu znajduje się fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mercedes-Benz pokazał, że system działa pewnie i został doceniony. Należy zwrócić uwagę przy instalacji fotelików z Grupy I ISOFIX na tylnej kanapie, ponieważ mocowanie top tether jest ukryte. W pozostałych przypadkach, wszystkie foteliki dla których samochód jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
19,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
4,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix XP (Booster)
Ustawienie:
do przodu

Bezpieczeństwo przechodnia

27.8 pkt | 66 %

C-Klasa Kabriolet posiada "aktywną" pokrywę silnika. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa sprawnie w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Wyniki były dobre na prawie wszystkich sprawdzanych obszarach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego - w tych próbach przyznana została maksymalna ilość punktów. Natomiast ochrona miednicy była przeważnie bardzo słaba. Zdolny do wykrywania pieszych autonomiczny system hamowania jest dostępny, jednak z uwagi, że jest on opcjonalnym wyposażeniem, nie został przetestowany jako część tej oceny.

Głowa
21,0 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.4 pkt | 53 %

Sterowany manualnie ogranicznik prędkości i przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc są wyposażeniem standardowym. Również autonomiczny system hamownia awaryjnego jest standardowym wyposażeniem. Testy tego systemu przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego działanie na wystarczającym poziomie. Asystent pasa ruchu jest dostępny jako opcja, ale nie został ujęty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny