Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz CITAN Kombi, 109 Blue Efficiency 'Hi

Mercedes-Benz CITAN Kombi, 109 Blue Efficiency 'Hi
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy long
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1460 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
56%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 79 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Tymczasowe czytania wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i manekinów pasażerskich. Inspekcja pojazdu wykazała, że części struktury deski rozdzielczej stanowią ryzyko uszkodzeń kolan i ud pasażerów zajmujących inne miejsca. W modelu zostały poprawione boczne poduszki powietrzne, które w teście bariery bocznej zapewniły dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego mimo prawidłowego rozlokowania poduszki powietrznej ochrona klatki piersiowej oceniona została jako marginesowa. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
11,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera nie może być odłączona, co nie pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

20 pkt | 56 %

Zderzak w większości testowanych obszarów zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była w przeważającej mierze kiepska. Powierzchnia maski oferowała odpowiednią ochronę w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej.

Głowa
14,0 pkt
Miednica
0,5 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 70 %

Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu, system został nagrodzony. Ogranicznik prędkości jest dostępny. Mercedes-Benz dodał ostrzeżenie dźwiękowe, za co system został nagrodzony.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
Multimedia