Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - AMG Line

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - AMG Line
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
2495 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
90%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.6 pkt | 96 %

Przedział pasażerski EQC pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes-Benz pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Dla pasażera ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Podobnie w próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla tylnego pasażera, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierny poziom ochrony tej części ciała, z dobrą i wystarczającą ochroną w pozostałych obszarach. W próbie bocznego zderzenia z barierą, EQC zdobył maksymalną ilość punktów w dobrą ochroną we wszystkich obszarach. Odczyty z manekinów wykazały również dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem. Natomiast kontrola po próbie wykazała, że górny zawias drzwi od strony uderzenia został uszkodzony i ocena samochodu została obniżona. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje z innymi pojazdami we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44.1 pkt | 90 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, gdzie odczyty naprężeń wykazały mierną ochronę tej części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i EQC zdobył maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, kiedy na tym miejscu znajduje się fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Próby pokazały, że system działał niezawodnie i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których EQC jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,1pkt

Uderzenie z przodu
15,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-Benz KIDFIX XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.2 pkt | 75 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w prawie wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona nóg pieszego zapewniona przez zderzak była dobra lub wystarczająca. Ochrona miednicy był natomiast przeważnie bardzo słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. Próby systemu wykazały jego dobrą skuteczność działania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,4 pkt
Głowa
17,4 pkt
Miednica
1,6 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 75 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. EQC posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System rozpoznawania ograniczeń prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy w celu poinformowania kierowcy o lokalnych ograniczeniach prędkości i pozwala w łatwy sposób aktywować ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga kierowcy uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry