Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz G350d

Mercedes-Benz G350d
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2451 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.6 pkt | 90 %

Przedział pasażerski G-Klasy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ściśnięcie klatki piersiowej w manekinie kierowcy, wykazało słabą ochronę tego obszaru ciała. W zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej była mierna dla kierowcy. Ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Dla tylnego manekina, odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały mierną ochronę. Niestety, duże obciążenia w części ramiennej pasa bezpieczeństwa, wskazały na ryzyko urazów, których manekin nie był w stanie zmierzyć. Ochrona klatki piersiowej została z tego powodu obniżona do słabej. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i G-Klasa zdobyła maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Wchodzący w skład standardowego wyposażenia autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.8 pkt | 83 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi manekina dziecka 10-cio letniego, wykazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Dla manekina dziecka 6-cio letniego, ochrona szyi była mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których G-Klasa jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
19,8pkt

Uderzenie z przodu
11,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.5 pkt | 78 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była mierna lub dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. Ochrona nóg oraz miednicy pieszego była dobra we wszystkich badanych obszarach. System AEB jest w stanie wykrywać pieszych oraz rowerzystów tak samo jak inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na niechronionych użytkowników drogi, takich jak wymienieni powyżej.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,4 pkt
Głowa
15,1 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.4 pkt | 72 %

System AEB uzyskał przeważnie dobre rezultaty w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Samochód posiada system asystenta pasa ruchu, która pomaga zapobiec niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. System kontroli prędkości wykorzystuje cyfrowe mapy oraz kamerę do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości i poinformowania o nich kierowcy, który może następnie ustawić limit prędkości na odpowiednim poziomie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry