Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz GLA-Class GLA200 CDI 'Urban' 4x2, LH

Mercedes-Benz GLA-Class GLA200 CDI 'Urban' 4x2, LH
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Roadstery
Masa auta:
1505 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
88%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37 pkt | 96 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Ochrona wszystkich regionów ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera była dobra. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Mercedes-Benz pokazał że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych wielkości i zajmujących inne miejsce. GLA-Class zdobył maksymalną ilość punktów w teście bariery bocznej za dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed uderzeniem klatki piersiowej i brzucha było należyte , zabezpieczenia głowy i miednicy - dobre. Zarówno przednie jak i tylne siedzenia zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowany szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu.GLA-Class ma typowy-sportowy niezależny awaryjny układ hamulcowy.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 88 %

Ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była dobra, zarówno w teście zderzenia czołowego jak i wpływach bocznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Model prezentuje opcjonalny system automatycznego wykrywania fotelika. System ten jednak nie spełnia wymogów Euro NCAP i nie został nagrodzony. W samochodzie znajdują się jasne informacje dotyczące nieprawidłowego ustawienia fotelika podtrzymującego dziecko względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
22,1pkt
Wydajność
9,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,0pkt
Instrukcja
10,1pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, oferując dobra ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski zapewniała jedynie słabą ochronę we wszystkich testowanych obszarach. Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki wykrywają moment uderzenia pieszego i pobudzają maskę do podnoszenia, by zapewnić większy dystans do twardych struktur. Model wykazał, że system działa dla szerokiego zakresu rozmiarów pieszych oraz prędkości. Wyniki były dobre w prawie wszystkich testowanych obszarach.

Głowa
18,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 70 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Prevention Assist Plus
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Default on
  • Wynik:
    Dostateczny