Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes Benz M-Class 2002

M-Class to dość stary model. Jest on dostosowany do rynku amerykańskiego. W USA dozwala się na jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Projekt różni się nieco od swoich europejskich konkurentów. Chodzi oczywiście o obszar ochrony kolan. Specjalnie wyprofilowana poduszka chroni tę część ciała przed obrażeniami. M-Class zwrócił uwagę na twarde elementy, ale nacisk na klatkę piersiową kierowcy i pasażera jest stanowczo zbyt wysoki. Osłonę podczas zderzenia bocznego oceniono na bardzo dobrą: poduszka powietrzna chroniąca głowę montowana jest w standardzie. Ochrona dziecka w trakcie zderzenia czołowego bardzo słaba, chociaż foteliki spełniają swoje zadanie. Niska ocena ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie terenowy
Masa 2100 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska zapewnia dobrą ochronę. Tylko niewielkie zniekształcenie podłogi i drzwi. Niestety głowa kierowcy ma kontakt z kierownicą co grozi bardzo poważnymi obrażeniami. Specjalnie zamontowana poduszka osłania kolana, uda i miednice przed potencjalnymi uszkodzeniami. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki powietrzne na tułów i na głowę, które chronią kierowcę i pasażerów, również na tylnych siedzeniach. M-Class uzyskało maksymalną liczbę punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 4 pkt (14%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przód auta jest bardzo sztywny, tylko kilka obszarów maski oferuje amortyzację. Euro NCAP ocenia ochronę pieszego bardzo słabo.

Zabezpieczenie dziecka

Etykiety w dwóch językach ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Niestety nalepki nie są trwałe. Foteliki typu przodem do kierunku jazdy zamocowano dzięki ISOFIX na tylnych siedzeniach. Dzięki górnym paskom mocującym ochrona głowy starszego dziecka jest na wysokim poziomie, 1,5-roczne dziecko było by bezpieczniejsze w foteliku tyłem. Foteliki rekomendowane przez Mercedes mają wbudowany system rozpoznawania obecności i wyłączania poduszki, jeśli siedzenie umieszczono na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mercedes Benz M-Class