Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz X 250d 'POWER'

Mercedes-Benz X 250d 'POWER'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2252 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.4 pkt | 90 %

Przedział pasażerski klasy X pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych części ciała dobra. Próby przeprowadzone przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina została oceniona jako mierna bazując na przeciążeniach klatki piersiowej. W pozostałych przypadkach ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych części ciała. Klasa X jest wyposażona w system, który automatycznie dezaktywuje poduszkę powietrzną przedniego pasażera, kiedy na tym miejscu używany jest fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mercedes-Benz pokazał, że system działa niezawodnie i został on doceniony. Foteliki używane do oceny Grupy I ISOFIX wymagały wielostopniowej procedury instalacji. W pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,5pkt

Uderzenie z przodu
14,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes KidFix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes KidFix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34 pkt | 80 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna. Ochrona nóg pieszego była dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdolny do wykrywania pieszych, wykazał się skutecznością działania na dobrym poziomie w testach Euro NCAP, unikając lub łagodząc kolizje w większości sprawdzanych prędkości.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,5 pkt
Głowa
16,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 77 %

Klasa X posiada w standardowym wyposażeniu przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ogranicznik prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i przekazuje informacje kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego spisał się dobrze przy prędkościach pozamiejskich, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu.

Ogranicznik prędkości
2,0 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry