Szukaj
MG
MG
4,2 (85 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
MG w pigułce

Test euroncap MG3 1.5VTi-TECH 3Form Sport, RHD

MG3 1.5VTi-TECH 3Form Sport, RHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1150 kg
Wynik testu
69%
Ochrona dorosłego
71%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
38%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26 pkt | 69 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Poduszki powietrzne zarówno kierowcy jak i pasażera nie były wystarczająco wypełnione powietrzem, co nie pozwalało prawidłowo zabezpieczyć głowy przed kontaktem z układem kierowniczym oraz deską rozdzielczą. Taki stan rzeczy uznano za karalny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jednak występowało ryzyko uszkodzenia ciała pozostałych pasażerów w kontakcie z elementami deski rozdzielczej. W teście bariery bocznej, MG3 zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochroną wszystkich regionów ciała. W cięższy teście słupa bocznego, czytania kompresji klatki piersiowej wskazały marginesową ochronę tego obszaru ciała.Zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu były ocenione jako marginalne dla siedzeń przednich, dla tylnych ? słabe.

Uderzenie przodem
10,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35 pkt | 71 %

Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, MG3 zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak w modelach niewyposażonych w przełącznik, powinno się zrezygnować z takiego ustawienia fotelika. Ponieważ system nie jest standardowym elementem wyposażenia nie mógł zostać oceniony. Test wykazał jednak, że informacja dostarczana kierowcy, mówiąca o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająca. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
21,8pkt
Wydajność
2,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,2pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
2,0pkt
Instrukcja
9,8pkt
Montaż
11,2pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 59 %

Zderzak zapewnił dobrą albo marginalną ochronę nóg pieszego. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w większości testowanych obszarów jako słaba i nie zdobyła żadnych punktów. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała kiepską ochronę głowy pieszego wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby.

Głowa
16,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 38 %

Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca jest standardowym wyposażeniem MG3. Model nie oferuje ogranicznika prędkości oraz systemu wspierającego hamowanie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer