| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1231 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przedni panel został wgnieciony tylko o 48 mm, a kabina pasażerska pozostała stabilna. Drzwi kierowcy zostały znacznie uszkodzone i wymagały dużej siły by je otworzyć, lepiej w przypadku drzwi kierowcy. Kierownica przesunęła się w tył o 59 mm oraz w dół o 15 mm. Podłoga została poważnie uszkodzona, a pedał hamulcowy przesunięty w tył o 164 mm. Ochrona szyi i głowy dosyć dobra, a kontakt głowy z poduszką powietrzną stabilny. Marginalne zabezpieczenie klatki piersiowej, a lewe kolano kierowcy uderzyło o kolumnę sterowniczą. Uda i miednica dobrze chronione. W przypadku pasażera bezpieczeństwo ogólnie na wysokim poziomie, tylko obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów przekracza dopuszczalne normy. Wyniki nie zostały zmodyfikowane o zanotowane zniszczenia wnętrza auta.
Ochrona głowy kierowcy oceniona na bardzo dobrą. Wbudowana poduszka powietrzna zapewnia osłonę klatki piersiowej, brzucha i miednicy.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Wyniki niejednolite. Najlepsze jeśli chodzi o ochronę głowy dziecka, a najsłabsze - nóg oraz głowy dorosłego. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Foteliki tyłem do kierunku jazdy Volvo wymagają dodatkowych wsporników. S40 w przypadku małych dzieci stosuje je dla lepszej stabilności. Tylko małe niedostosowanie fotelików i siedzeń dorosłych nie wpływa negatywnie na poziom ochrony. Zbyt dalekie przednie przesunięcie nie pozwala pozostawić przestrzeni na nogi dzieci i odpowiednie ustawienie przednich foteli. W przypadku 1,5-rocznego dziecka rezultat jest bardzo dobry w czasie zderzenia czołowego, słabiej podczas bocznego. Duży nacisk na klatkę piersiową. |
|
| 1,5 - letniego | brak danych |
| 3,0 - letniego | brak danych |