| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta terenowe |
| Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
| Masa | 1850 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a przedni panel przesunął się w tył tylko o 3 mm. Kolumna sterownicza została tak zaprojektowana, by na skutek uderzenia, przesunęła się pionowo, stwarzając dodatkową przestrzeń dla lepszej ochrony kierowcy. Ograniczniki w pasach bezpieczeństwa zmniejszają napięcie, dostosowując je do pozycji pasażera i siły uderzenia. Na podstawie pomiarów obciążenia, bardzo dobra ochrona kolan i ud zapewniana jest pasażerom różnych rozmiarów i w różnych pozycjach.
XC60 uzyskał maksymalną liczbę punktów za testy zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 86 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak, dodatkowe testy wykazały pewne obszary, w centralnej części, o słabszych wynikach. Krytyczne dla głowy dziecka pola maski wykazują wystarczające zabezpieczenie. Dużo gorzej jeśli chodzi o głowę dorosłego - brak punktów ze strony przedniej krawędzi. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w trakcie testów dynamicznych, XC60 zdobyło komplet punktów za ochronę 3-latka i straciło tylko część punktu za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Etykiety ostrzegające o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki są niejasne i nietrwałe. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Volvo child seat tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Volvo child seattyłem do kierunku jazdy |