Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001

Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001

Liczba ocen: 89
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,4
~tomashek
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
Autem jeździłem ponad 3 latka wybrałem bravkę bo nie chciałem oklepanego golfa III czy civica. Mimo początkowych problemów( bo kupiłem auto z LPG-niefachowo założoną) bardzo przyjemnie się jeździło. Zrobiłem nim 60tys. Często wakacyjne trasy i powiem szczerze że w trasie mnie nie zawiódł, lecz :) jak się zaciął rozrusznik czy urwał się tłumik przy kolektorze to akurat byłem w pobliżu miejsca zamieszkania. Lecz nie kupiłbym auta drugi raz bo po to się zmienia żeby popróbować nowe autka. Kiedyś: honda civic coupe \'93, wcześniej: fiat bravo \'96 teraz: renault megane coupe \'02
4,0
~andee
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Z powodu swojego wieku raczej proponuję osobom jako pierwszy samochód lub tym z mniej zasobnym portfelem. O klasę przewyższa chociażby Golfa 3. Lepsza stylistyka nadwozia i wnętrze, którego nie powstydziłyby się samochody produkowane po 2000 roku. Wielu podróżujących ze mną osób nie wierzyło mi gdy mówiłem im, że ten samochód został wyprodukowany w 1995 roku :) Bez wachania kupiłbym ten samochód jeszcze raz. Jestem na tyle zadowolony, że pojeżdżę nim jeszcze ze 2 lata i dopiero wtedy zmienię na coś z rocznika powyżej 2005 :)
4,3
~prymus81
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
Jestem z niego bardzo zadowolny i z czystym sumieniem mogę polecić innym - pod warunkiem oczywiśćie, że kupujecie zadbany model bez napraw blacharskich, wtedy napewno się nie zawiedziecie, a auto potafi się w trasie odwdzięczyć :-)))

Raporty spalania Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001

Liczba raportów: 22
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001
8,3
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
To moje pierwsze auto i niestety wszystkie znaki i na ziemi wskazują, że raczej ostatnie z logo Fiat. Spalanie jak na taki silnik i takie gabaryty auta zdecydowanie za duże. W raporcie uwzględniłem jedynie spalanie na LPG, które kształtuje w okolicach 11,5 L w cyklu miejskim. Trochę lepiej jest w przypadku wycieczek za miasto. Spalanie spada wtedy średnio o 2 litry. Jakiś czas temu sprawdziłem spalanie benzyny w trybie miejskim. Okazuje się, że bez względu na sposób jazdy, to auto pali 10 litrów benzyny. Z ciekawości podjechałem na diagnostykę z podejrzeniem uszkodzenia któregoś z czujników odpowiedzialnych za regulację mieszanki. "Niestety", wszystko w normie. Oprócz sporego spalania, auto ma jeszcze inne wady, jak chociażby fatalny promień skrętu i częste, niespodziewane awarie. Generalnie jestem zawiedziony.
9,2
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
Zużycie paliwa LPG na poziomie 8,5 l. przy spokojnej jeździe. Nawet przy szaleństwach nigdy nie wszedłem ze spalaniem powyżej 11 l./100 km. Spokojna jazda na trasie z prędkościami ok. 100 km/h daje spalanie w granicach 8,2 l. LPG. Średnio za 100 przejechanych kilometrów płacę 19 zł.
7,8
Hatchback 3d 1.6 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo I
ksiazkowe spalanie.....pozostanie ksiazkowe. majac 150 koni pod maska nikt chyba nie bedzie jezdzil 90 km poza miastem i 50 w miescie. jazda tym samochodem to sama przyjemnosc i az sie prosi zeby wduszac pedal do konca

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial [email protected]
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
Fiat Bravo I