Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Lasot
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Bravo to najlepsze dotąd auto jakim przyszło mi jeździć. A trochę ich było. Pomimo swojego już nastoletniemu wieku jest w lepszej formie niż niejedno kilkuletnie auto moich znajomych (kto dba ten ma). Niemniej jest to Fiat, a co za tym idzie: trzeba być przygotowanym na niespodzianki. Moja opinia dotyczy jednego z pierwszych roczników który w chwili obecnej ma 12 lat. Ale co ważne, tych 12 lat po nim w ogóle nie widać. Podstawową rzeczą to dbanie o pojazd. Mój egzemplarz jest wyjątkowo zadbany (zakupiony od fana włoskiej motoryzacji). Jest to najbogatsza wersja sport (nie pakiet sport) z magicznym przyciskiem zwiększającym moment obrotowy i wrażliwość pedału gazu, ale o tym niżej. Silnik t-jet to perełka wśród silników benzynowych z turbo. Zawieszenie w wersji sport jest fenomenalne (jeśli ktoś ceni jakość prowadzenia i przyczepność, bo miękki to on nie jest). Niemniej jest kilka poważnych mankamentów takich jak "wspaniała" awaryjna skrzynia biegów oraz problematyczne aktywatory klimatyzacji (dotyczy tylko klimatyzacji automatycznej).
4,5
~NuovaB
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Samochód kupiony po sprowadzeniu z Włoch. Jest to w zasadzie pośredni model między Punto i Cromą, i stanowi ich dokładną wypadkową. Bravo II stanowi połączenie dynamiki i przestrzeni, która pozwoli zaróno na dynamiczną jazde miejską, jak i wygodną podróż na dłóższej trasie. Stosunkowo duzy bagażnik, wysoki dach w sekcji tylnej kanapy oraz dużo miejsca na nogi dla kierowcy i przedniego pasażera, pozwalają na swobodną jazdę dla 4 dorosłych osób. Elastyczny silnik, tanie części zamienne, oraz ogromne wsparcie społeczości posiadaczy tego samochodu sprawiają, że obsługa serwisowa tego samochodu staje się przystępna dla ludzi chcących zrobić w samochodzie coś własnoręcznie, ale i w ciężkich warunkach ułatwia mechanikom pracę, co przekłada sie na obniżenie kosztów eksploatacji.
4,6
~AlbenitOoO
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Auto sprawia niesamowitą przyjemność na pewno z racji 200 km i zmienionego wydechu z przelotem ludzie ktorzy maja okazje przejechać sie razem ze mna nie wierza ze to fiat ... a wszystko na seryjnych częściach. Oleju nie zre wgl mimo agresywnej jazdy. Jedyne o co mogl bym sie przyczepić to o spalanie zwłaszcza na sporcie gdzie lubi spalić te 25 litrów plus . Ale naprawdę czuc ten sport rwie sie jak nie jesna bryka wyzszej klasy. A na pewno ma slaba jedynkę 2 juz idzie idzie ale 3 i 4 to kwintesencja mocy gdzie jest wstanie wyprzedzić nie jedno auto o duzo większej mocy na papierze
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012
8,2
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Przejechałem do tej pory 9000 km w szczególności jazda po mieście (Poznań)i tak jeżdżąc ekonomicznie po mieście czyli tak jak znakomita większość kierowców po poznańskich arteriach można spokojnie osiągnąć średnie 8,5l/100 silnik jest przecież bardzo elastyczny jednak tak raczej nie jeżdżę na co dzień wiec średnia w mieście to 10 l/100, oczywiście auto potrafi spalic więcej wystarczy wcisnąć przycisk sport, wtedy średnia spalania idzie w górę mocno tak do 12 l/100,a może i więcej ale to już zupełnie inny temat bo są to często doznania ekstremalne raczej, co do spalania na trasie to spokojnie można się zmieścić w 6,5 l/100 ale to chyba jadąc tak do 120-130 ja jednak preferuje jazdę tak do 160 km/h z wyprzedaniem wtedy to 7,5 l/100 czasami 8l/100 ale to jak pokazuję możliwości auta . Jednak jadąc zgodnie z przepisami ruchu drogowego czyli tam gidze jest dozwolone 60 to 60 km/h a poza wioskami do 100 km/h można spalić spokojnie 5,5l/100 z tego co pamiętam to tak jak podaje fabryka wiem bo sprawdzałem na odcinku 30 km, silniczek jest fajny, skrzynia jest zestopniowana raczej sportowo krótkie przełożenia, jej plusy można docenić przy sportowej jeździe czyli takiej aż pod czerwone pole obrotomierza, polecam gorąco ten silnik osobą o zacięciu sportowym, nie będziecie zawiedzeni ludziom liczącym na ekonomie odradzam kupcie sobie wtedy ropniaka.. Muszę nadmienić jeszcze o jednej rzeczy, mianowicie z autka jestem zadowolony bardzo, silnik bardzo udany jednak według mnie fiat dał przysłowiowej dup…y wstawiając do sterowania tego silnika elektrycznie sterowana przepustnicę to znaczy nie taką sterowaną za pomocą cięgna (linki) to jest często powodem jakichś nieprawdopodobnych spalań które podają inni użytkownicy samochodów z tymi silnikami niestety ten element wymusza od kierowcy wyczucie pedału gazu minimalne opóźnienie na reakcję otwarcia przepustnicy, zabieg ten ze strony fiata miał na celu nadanie bardziej cywilizowanego zachowania temu silnikowi, ale tak się niestety teraz robi nowe Subaru też jest okaleczone w ten sam sposób to tyle pozdrawiam.
6,3
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Spalanie lekko 90km.h ilość km około 240 średnie spalanie 5.3 bez klimy felga 15 195/65, 140km.h ilość km 650 felga 17 225/45 bez klimy średnie spalanie 6.6. moim zdaniem bardzo ekonomiczny silnik przy lekkiej nodze jak się wykorzystuje możliwości i jeździ agresywnie więcej niż 9.5 nie udało mi się osiągnąć. Polecam
8,1
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Na początku chciałbym nadmienić, że silnik jest po chipowaniu - ma obecnie 177 koni. Generalnie prezentuje się to tak: - miasto eko 7,2 - 7,5 l/100 - miasto normalnie 8 - 8,5 l/100 - miasto ostro 10 - 11 l/100 - trasa lekko 7 - 7,2 l/100 - trasa normalnie 7,8 - 8,2 l/100 - trasa ostro 9 - 10 l/100 - mieszany lekko 7 - 7,5 l/100 - mieszany normalnie 8 - 8,5 l/100 - mieszany ostro 9 - 9,8 l/100

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 35
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d