Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~rayven129
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Samochód bardzo fajny za dobre pieniądze. Mój akurat jest w wersji Dynamic z pakietem sportowym więc czy na zewnątrz czy wewnątrz wygląda świetnie. Zalet można by tu zamieścić bardzo dużo lecz ludzie chcą wiedzieć częściej o wadach więc wymienię moje. Pierwsza i najważniejsza, czyli bolączka nowych samochodów z silnikami Diesla - ekologia. EGR czy klapy wirowe (w mojej wersji bodajże nie ma klap) to pikuś przy DPF'fie. Ten cudowny wynalazek ogranicza wydobywanie się szkodliwych substancji z samochodu przez gromadzenie ich we wkładzie ceramicznym, po czym po nagromadzeniu się tego nagaru następuje proces wypalania (nie ma żadnej diody czy informacji i procesie wypalania, jedynie można to poznać po wyższym spalaniu bieżącym/aktualnym) czyli 2 z 4 wtrysków dają podwójną dawkę paliwa, przez co powstaje większa temperatura i ten nagar zostaje wypalony i wydalony przez tłumik. Jeżeli przerwiemy proces wypalania (wyłączając samochód), nadmiar paliwa znajdującego się w komorze spalania będzie spływał po tłokach do misy z olejem. Olej będzie rozcieńczony i zacznie go nam przybywać (ja miałem wskaźnik oleju gdzieś pomiędzy max/mini; po miesiącu było powyżej maximum!!!). Tak więc radzę się dwa razy zastanowić czy np. nie wybrać benzyny i zagazować. Turbina ze zmienną geometrią więc koszty regeneracji większe niż przy normalnej. Instant Nav w moim pakiecie to porażka; lepiej kupić radio 2DIN z androidem za +/- 300/400zł. Nie wiem jak w wersji sportowej (lepsze nagłośnienie + fabryczna tuba w bagażniku) ale u mnie głośniki grają mizernie (rock/metal), chyba będę wymieniał za jakiś czas razem z radiem. Plastiki w drzwiach przy głośnej muzyce trzeszczą (tylko przy głośnej muzyce, poza tym nic nie trzeszczy). Ogólnie gdybym miał kupować jeszcze raz, to bez wachania byl kupil ale wersję bez DPF'fa.
4,6
~Paweł
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Fiata nabyłem ponad rok temu, pochodzi z Polskiego salonu. W tej chwili oryginalny przebieg wynosi 215 tys., z czego ja przejechałem 22 tys. Jak na razie Bravo spisuje się świetnie, nie zawiodło mnie ani razu. Jest dość pojemne (choć bagażnik dla mnie jest za mały) i przede wszystkim ekonomiczne.
4,5
~Bogusław
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Nie byłem do końca przekonany do niego ale z czasem zaczynam doceniać całokształt , ładna bryła która wciąż prezentuje się nowocześnie, wnętrze bardzo przyjemne, komfortowo się prowadzi, spalanie w cyklu mieszanym nie przekracza 6 litrów
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW 2008-2012
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Jest dobrze. Mój minimalny wynik nie jest maksem możliwości tego silnika. 5,2 można wycisnąć bez problemu żadnego na trasie, nawet wyprzedzając i nie muląc totalnie. Po mieście na krótkim dystansie wskoczy 9 litrów, ale robiłem pomiary na tak krótkich odcinkach, że nie uznaję to za miarodajne. Bez większych korków w mieście też można mieć niezły wynik - szacuję koło 6,5l. Mój maks to jazda po autostradzie 315km - połowa trasy do 140km/h, druga połowa 150-170 km/h. 7,4 przy takich prędkościach to bardzo dobry wynik. Silnik dynamiczny i oszczędny - jestem bardzo zadowolony.
5,2
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Przy moim stylu jazdy średnia 6,2 natomiast większość km łykam na szybkiego ruchu i autostradzie przy prędkościach 160-200 km/h. Kiedyś zrobiłem trasę z Czech 250 km jadąc za ciężarówkami 80-85 KM/h , 6 bieg aż mnie noga bolała, ale szczęka mi opadła, gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył średnia na tej trasie 3,5 l/100 km, gdy włączałem klimę podskoczyło do 3,7 l. Teraz wierzę!! Męczarnia nie jazda ale wynik wynikiem!!! Koszty przeglądów ok. Bałem się filtra cząstek stałych ale okazało się że przy moim stylu jazdy żadnych problemów(poprostu regularnie się wypala) na ostatnim przeglądzie elektryk powiedział mi że nie widział bravo bez błędów w centralce wtrysku po takim przebiegu. Silnik ideał. Przeglądy robię nie co 35 tyś a co 17,5 tyś km i uważam że warto.
5,2
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Myślę że Fiat zrobił świetny ekonomiczny silnik. Mam Bravo z dualogic i wdawać by się mogło że automat wpłynie na zwiększenie zużycia paliwa a tu nic bardziej mylnego. Przy włączony trybie ECO to komputer dba o to aby spalanie było na poziomie minimalnym (poruszamy się w bardzo wąskim zakresie obrotów). Co prawa wtedy jazda nie należy do dynamicznych jednak jeśli komuś zależy na niski zużyciu paliwa to sprawę załatwia. Poza tym mam tryb normalny i półautomat gdzie sami zmieniamy biegi. 4.2 osiągnąłem na tasie ok 80km jazda w przedziale 70-100km/h.

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d