Szukaj

Informacje o Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1991-1998, najpierw na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu FSM przez włoski koncern – przez firmę Fiat Auto Poland. Cinquecento to następca wysłużonego Fiata 126p. Swoją nazwę zawdzięcza słynnemu modelowi 500 (cinquecento to również pięćset, ale wyrażone słownie) z lat 1957-1975. Podobnie jak on, Cinquecento stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 1998 roku zastąpił go model Seicento.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 704 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 31 KM (23 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 52 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 70 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 46% / przeciw: 54%

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~CentoFan
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
Było to moje pierwsze auto, dlatego nie jestem może do końca obiektywny. Trafiłem na egzemplarz bardzo zadbany, z przebiegiem 83000 km. Przejechałem nim 10000 km i jedyną większą usterką była wymiana rozrządu, ale rozsypał się on po prostu ze starości. Generalnie, jeśli auto jest zadbane i nie jeździ nim młody wariat to posłuży na wiele tras i wiele km. Części są śmiesznie tanie, więc warto je wymieniać w porę, żeby później się nie zawodzić. Sporym minusem tego auta jest gaźnik Aisan, który zadbany faktycznie jest bardzo ekonomiczny, ale ma problemy z podciśnieniem i niestety dusi się na niskich obrotach oraz na biegu jałowym.
4,1
~peugeot406st
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
A więc tak, samochód nadaje się tylko na miasto no chyba, że ktoś jest wielkim fanem starych Fiatów i lubi w nich dalekie podróże. Na pewno ekonomiczny no bo jakby inaczej przy takim silniku. Dość wygodny a z tyłu mający na pewno więcej miejsca niż np: Opel Tigra. Po Zdecydowanie bardzo pojemny gdyż po złożeniu tylnych foteli robi się nam niezła przestrzeń bagażowa.Zepsuć się w nim praktycznie nie ma co. Zdecydowanie polecam ten samochód dla początkujących kierowców, którzy mogą kupić w cenie roweru naprawdę dobre auto do obcierania się po parkingach. Reasumując, to samo co 126p, ale z silnikiem z przodu i minimalnie większymi rozmiarami. Można nim wjechać niemal wszędzie.
3,8
~groszek123
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
Auto naprawdę jest w porządku. Małe, ekonomiczne i tanie. Idealne na miasto. Jego mocną stroną jest blacha, oczywiście w wersjach z ocynkiem. Słabą stroną jest silnik. Potrafi kaprysić ;p. Jednak gdy jest zadbany, myślę że nie jest bardziej awaryjny niż inne, jeśli nawet to z pewnością tańszy w obsłudze. Samochód nie nadaje się dla osób wysokich i nieco grubszych, oraz tych ze sportowym zacięciem (absolutnie nikogo nie obrażam). Auto jest dobre dla studenta który lubi majsterkować, dziadka, lub dla osoby która potrzebuje taniego środka lokomocji. Świetny na dojazdy do pracy i do miasta. Auto potrafi być awaryjne, owszem. Ale koszty naprawy są tanie. Z resztą nie ma auta które się nie psuje.
Średnie spalanie dla Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
6,1
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
Samochód jest ekonomiczny. Silnik, owszem, nie zachwyca osiągami, ale odpłaca się ekonomią. Moja najdłuższa trasa tym samochodem to ok 220 km, przy średniej prędkości 70/80 km auto spaliło niewiele ponad 4 litry. Jechałem na majówkę razem z moją dziewczyną + kilka rzeczy, samochód średnio obciążony. Łącznie podczas tego wyjazdu zrobiliśmy 742 km na 35 litrach. W zimę potrafi jednak spalić więcej, szczególnie gdy silnik się nie nagrzał. Miałem taki przypadek kilkakrotnie w zimę 2011/2012 przy temperaturach -20/-15 ( swoją drogą fajnie że odpalił ;p). Rozwiązanie okazało się proste, wystarczył karton osłaniający wlot do chłodnicy, wtedy spalanie wynosiło ok 6,9 l 95 pb. Auto oczywiście potrafi spalić więcej szczególnie gdy mocno przyciskamy pedał gazu. Uważam to jednak za bezsensowne działanie. Cinqecento 700 to nie wyścigówka. Samochód służy do przemieszczania się z punktu a do punktu b. Im mocniej przyciskamy pedał gazu, tym większe spalanie.
6,3
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
Witam wszystkich posiadaczy cienkusa. Jeżeli auto jest dobrze wyregulowane to spalanie przy oszczędnej jeździe schodzi niewiele ponad 6 l na 100 i to w zimę w cyklu mieszanym. A o to sekret oszczędnej zada 1 bieg służy tylko do ruszenia wbijamy 2 i jedziemy nie przekraczamy 50% starajmy się jechać przy pedale wciśniętym minimalnie ja około 25% gazu i jadę. Prędkości do zmiany biegów to około 40 km/h czwarty wbijamy przy koło 60 km/h. Jak go kupiłem to palił 13 z ciężką nogą na 76,6 kilometrów! Dałem go do mechanika aby mi przeczyścił gaźnik wyregulował zrobił to w cenie 270 zł. Wymienił mi wszystkie paski uszczelki także przeponę od mebramy i świece razem z przewodami dodatkowo dał mi taki jak ma być filtr paliwa bo miałem za mały więc ten gaźnik przeżyje to auto. Jeszcze bym zapomniał sprawdźcie czy pedał gazu się wam nie blokuje to wymieńcie linkę to też dużo wam da mi na to popatrzył jak pojechałem drugi raz żeby mi popatrzył czy obroty się nie zmieniły. Wymieniłem dodatkowo olej razem z filarem oleju na najtańszy olej lotos mineralny. Bo niestety aisany przy ponad 100 tys. km lubią się psuć. To zaczęło mi palić 7,46 l z ciężką nogą jak startowałem to nieraz trawę wyrywałem później pojechałem do gościa zmniejszył mi jeszcze kapkę obroty to zeszło do 7,2 i oczywiście linkę od pedału gazu dał nową. Teraz zacząłem jeździć ekonomicznie to w cyklu mieszanym pali około 6,3 przy prędkościach max 70-80 km/h to jest oszczędne poza miastem więc pali mi mało a po mieście do max 6,5 l dochodzi i to w zimie w grudniu!. Starajcie się jak najszybciej ruszać nie grzać silnika bo w czasie jazdy przecież się zagrzeje dodatkowo jeżeli postój trawa ponad 20 sekund to zgaście silnik bo w starszych autach pali więcej wam na uruchomionym silniku paliwa niż na zgaszonym. Starajcie się jak najszybciej wbić 4 więc przy pedale wciśniętym do 50% ja 25% pedału wciskam to zauważycie dużą różnicę i unikajcie zbędnych zmian biegów.
9,3
Fiat Cinquecento
Hatchback 3d 0.7 i 31KM 23kW
To był mój pierwszy samochód. Niestety nie wspominam tych czasów najlepiej. Awaryjny, bardzo dużo pali jak na 700ccm. Technologia sięga chyba epoki kamienia łupanego. Gdybym miał do wyboru Cinquecento a jazdę komunikacją miejską, wybrałbym to drugie. Jedyna zaleta to twarde blachy.

Usterki Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 14
Auto nie odpala - rozrusznik "pstryka", ale nie kręci
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
21.05.2016 - Dziwna sprawa, znajomy (któremu pożyczyłem autko) podjechał na miejsce spotkania i następnie chciał wrócić do domu - wsiadł do auta i nic. Kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci, myślałem, że nie łączy automat rozrusznika - poruszałem kabelkiem i dalej nic - sprawdziłem próbówką - niestety, prądu nie ma. Sprawdzam więc stacyjkę - i dalej lipa, nie dochodzi prąd do stacyjki. Gdzie uciekły prądy? 26.05.2016 - Dzisiaj (właściwie wczoraj, a dzisiaj kończyłem), znalazłem prądy - jeszcze raz posprawdzałem wszystkie połączenia, wtyczki, itp., prąd jest - ale... po włączeniu zapłonu i próby uruchamiania auta, automat (elektromagnes) "pstryka" i nic się nie dzieje - tzn. przygasają kontrolki tak, jakby akumulator był rozładowany - ale nie, jest świeżo ładowany i próbowany na dwóch akumulatorach. Wyciągnąłem rozrusznik, sprawdzam (wyciągnięty) - działa, montuje i dalej to samo. Kupiłem elektromagnes, wymieniłem - na zewnątrz rozrusznik działa, w aucie to samo. Odpaliłem "na ostro" (przytknąłem kabel rozruchowy bezpośrednio do śruby prądowej rozrusznika), zrobiłem rundkę, m.in. tankując, dopompowując opony. Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto i dalej to samo. Czy jest możliwe, aby ten gruby kabel łączący akumulator z rozrusznikiem nie przewodził? Sprawdzałem też bezpiecznik 100A - wszystko ok. Kabel wygląda na dobry, ale już nie mam się czego złapać. :-( Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zgasł po drodze i nie odpala
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • silnik
Polski gaźnik mam, i tak: Odpaliłem go, pochodził na ssaniu trochę i pojechałem, po chwili ok.20 sekundach zaczęło nim szarpać jadąc na 1, więc wcisnąłem sprzęgło do końca ale to nic nie dało. Zbliżałem się już do skrzyżowania i widziałem że zaraz zgaśnie, więc ja mu zwiększyć chcę obroty ale on nie reaguje na to że dodaje mu gazu...i zgasł - nie odpali niestety, rozrusznik kręci ale nie ma iskry aby odpalił Bardzo proszę o przyczynę
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
kręce po nocy a,tu nie chce odpalić cc700
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • inne
gdy zimą, po nocy stania a na dworzu temp ujemna to cc700 kręcę,kręcę a tu nic az aku pada,a jak odpali,to feluje obrotami do góry i w duł,aż gaśnie nie mam pojecia,pomocy PROSZę gażnik FOS nie udało
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Fiat Cinquecento