Szukaj

Informacje o Fiat Ducato III

Lata produkcji: 2006 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1981 roku Fiat Ducato jest średnim lub dużym samochodem dostawczym i zarazem największym użytkowym samochodem Fiata. Do 2017 r. sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym samochodem na rynku w swojej klasie. Jest następcą modelu 238. Jego powstanie to efekt współpracy koncernów Fiat i PSA (do którego należą Citroen i Peugeot), a bliźniaczymi względem niego modelami są Citroen Jumper (oraz jego poprzednik – C25) oraz Peugeot Boxer (i jego poprzednik – J5). W roku 2006 pojawiło się w sprzedaży Ducato trzeciej generacji, które od 2014 roku jest oferowane w wersji po gruntownej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Ducato to jeden z fenomenów i bestsellerów Fiata. Jego pozycja jest niezagrożona, natomiast po ostatniej kuracji wygląda najlepiej w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

W tym segmencie jest jedno danie główne, a reszta to bardziej lub mniej sycące przystawki. Ten nowy, nieco jakby amerykański sznyt nowego Ducato może wynikać z tego, że Fiat ma apetyt również na rynek w USA.

~Luzacjusz

Oceny Fiat Ducato III

Liczba ocen: 84
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(54%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,0
~Ducato Stasio
Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW
Fiat Ducato III
Auto pakowne i gabarytowo sprytne. dość prosty układ zawieszenia i napęd nie czyni go tak drogim w serwisie co VW busy ale czasami jest dość chimeryczny zimą. Blacha niezła ale obtłuczenia trzeba szybko zabezpieczać, w miejscu puknięcia drzwiami pod marketem szybko robi się dziura.korozi, Proste wykończenie w środku to raczej plus ale odpadające plastiki doprowadzają nas do nerwicy. Do tego niestety głośne w środku. Dopiero po załadowaniu po brzegi towarek jakoś do się wytrzymać. Z pasażerami nie da się jeździć na trasy, nie ma komfortu podróżowania. Dudni, szumi, robi się niemiło. Ceny części umiarkowane, na pewno tańsze od części do busów VW, a to już duży plus. Jakość techniczna średnia ale i tak dużo wyższa niż w wykonaniu obecnych VW. Mieliśmy VW busy z różnymi wersjami silników - każdy z nich to wielka porażka. Fiat Ducato jest o wiele lepszy, mniej awaryjny. Ducato w stosunku do swojej ceny jest na pewno lepszy od nowych VW, nie ma co dyskutować. Ale prostota i niedorobienia szczegółów dotyczących np. siedzeń, plastików, elektryki, blachy (choć lepiej niż VW), pękających przewodów elektrycznych zniechęcają. No cóż, to tylko Fiat, wiadomo, nie ma się czego spodziewać. Samochód Fiat Ducato oceniam na: 3+, na pewno dużo wyżej niż dzisiejsze VW = korodujące strucle.
3,9
~Piotr
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiat Ducato III
Samochód dobry, jeżdżę nim jako drugi właściciel w jednej firmie. Mało awaryjny, a w tej firmie dba się o samochód jednak nie zbyt przesadnie (nie raz przekroczy się np. km jeśli chodzi o zmianę oleju.) Trzeba pilnować oleju (niektóre lubią brać), jedno ducato w naszej firmie jest już po remoncie bo kolega tego nie pilnował. Niezłe spalanie i dynamika nawet przy prędkościach autosradowych żędu 140km/h-150km/h spalanie nie przeracza 14l/100km no ale nie wozimy dużych ciężarów do około 500kg. Na długie trasy dla kierowcy w miarę wygodne, ale dla pasażera siedzenie bardzo nie wygodne (jeżeli jedzie się w 3 osoby to pasażerowie komfortu nie mają już prawie żadnego). Dla mnie tak jak piszę za kierownicą w miarę, trochę krótka szyna do przesuwania fotela no ale mam prawie 190cm wzrostu więc mniejsi koledzy się mieszczą bez problemu. Plastiki trzeszczą, na dziurach w miarę ok. Zawieszenie jak na naszą jazdę i drogi po których jeździmy jest dość wytrzymałe, ze 2-3 razy w roku jednak trzeba coś przy nim zrobić, rocznie robimy około 50-60 tys. km. po całej Polsce więc i zawieszenie może się troche wysłużyć. Po około 200tys. km. skrzynia była w remoncie, od razu zrobiono też sprzęgło (około 4-5tys. zł części+robota) Ogólnie polecam ze względu na bezawaryjny silnik, nowoczesne wnętrze, większą przestrzeń na nogi niż np w masterze, dynamikę no i przyzwoite spalanie.
4,1
~Db
Furgon średni 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiat Ducato III
Auto użytkuję słuzbowo -dostałęm je od firmy w jakiej pracuję. Auto nowe - kolor czerwony. Wersja H2 L2, 3300kg,2,3 Iveco 130KM. zabudowane w zabudowie serwisowej. Waga auta cały czas 3100kg przy pełnym baku 125l. Auto po tygodniu od odebrania od delera, zauważyłem że schodzi lakier na słupku od strony pasażera - rezultat malowanie na gwarancji już w pierwszym msc użytkowania auta na 3 dni stało w warsztacie. Auto ma przejechane teraz prawie 100tys km. Wymieniono/ulepszono= drzwi tył wzmocnione, rozrusznik/alternator/ 1 kocówkę drążka, 6x geometria, 14 x żarówka przód prawa, 2 x żarówka przód lewa, spalona listwa od podświetlania rejestracji, wymieniowy kabel masowy, wymieniane cięgna I, II, wstecznego biegu, zepsute i wymienione oryginalne radio CD, klocki tarcze etc Auto wygodne jak na dostawczaka , ilośc schowków itp zadawalająca. Fotel po 60km przestaje być wygodny, a po 600km jest masakryczny.+ za podłokietnik. Półki nie mam nad głową na szczęście - bo wydaje mi sie być niebezpieczna dla czoła.
Średnie spalanie dla Fiat Ducato III
8,2 – 13,4
l/100 km
18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Furgon krótki 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiat Ducato III
Zazwyczaj jezdze 100-120km/h. Spalanie na drodze expresowej wynosi od 8 do 9 litrów w zaleznosci od ladunku i wiatru jadac ze stala predkoscia 110. Przy 140km pali 10-10.5.Jadac drogami lokalnymi zgodnie z przepisami mozna zejsc do ok 7.2-7.8l. W mieście spalanie 8-8.7l. Ducato furgon l2h2 przebieg ponad 400.000. Na razie oprocz rzeczy eksploatacyjnych naprawialem hamulce, linki biegów i ostatnio musialem u handlarza wyzerowac licznik bo na 400tys stanął i pokazywał ------.No ale kazdy fiat to ma.
9,7
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiat Ducato III
Spalanie według komputera. Zwykle jeżdżę w trasach, minimalne spalanie około 6.5 litra zdarzyło się tylko raz, ale się zdarzyło więc wpisałem, jazda była bardzo oszczędna bo w dużej mgle, normalnie pali 8.0-9.5 litra w trasie w zależności od stylu jazdy, drogi, ogrzewanie i klima pewnie też mają coś do tego. Przy jeździe na autostradzie z prędkościami jak w osobówce, przy długiej, takiej jeżdzie może pokazac pod 14 litrów, ale zwykle około 11-12, miasto zwykle 9-11 litrów, zależy czy to Kraków, Warszawa, czy Trójmiasto, ale zwykle około 10 litrów w mieście. Co ważne my nie wozimy ciężkich towarów, paka prawie pusta, max waga na pace to 300-500 kg, więc nie ma go co też dociążać. Ceny części przystępne, robocizny też, na mój gust zawieszenie mogłoby być trochę wytrzymalsze, chociaż patrząc na przebiegi i tak nie jest źle, ogólnie polecam, gdybym miał własną firmę i potrzebował dostawczaka to tylko Ducato z tym silnikiem, co też ważne nie rdzewieje jak wiele innych.
9,3
Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW
Fiat Ducato III
Fiacik jak autko jest fajne tylko podejście serwisów do obsługi i napraw gwarancyjnych to porażka. Słabym punktem są pękające tylne drzwi lewa połówka i zawiasy oraz puszczające zgrzewy na tylnych nadkolach, kolejna wadą są rurki klimatyzacji które się przecierają, i łuszczący się lakier po przejechaniu 30 tysięcy km. w rok czasu auto nadawał się do malowania z zewnątrz przy progach przód a po kolejnych 30 tys. km. lakier zaczął się łuszczyć przy drzwiach przesuwnych i po raz kolejny pękły drzwi tylne lewe skrzydło. Mechanicznie jak na razie jest ok poza tą klimą.

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 13
Awaria silnika.
  • Fiat Ducato III Furgon długi
  • silnik
witam!mam pytanie.szef dał mi ducato do jazdy i po ok.50 kilometrach silnik zgasł.okazało się że pękł zawór,który rozwalił tłok i głowicę.po wymianie silnik pracował dziwnie,jakoś głośno i nie miał takiej mocy jaką powinien mieć.zrobiłem nim też około 50 kilometrów i znowu pękł zawór-powtórka z rozrywki.mechanicy twierdzą,że głowica była źle zregenerowana.trochę nie chce mi się w to wierzyć.twierdzą,że wymieniali równierz rozrząd.jeśli ktoś z was miał taką sytuację to proszę o poradę..pewnie znowu szef wpieprzy kupę kasy i znowu przejadę 50 kilometrów i zawór pęknie.co może być tego przyczyną?pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
lancuch rozrzadu
  • Fiat Ducato III Furgon długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
po przebiegu okolo 400tys\km wymiana łacuch kompletny zestaw za 1500pln,po przebiegu około 30tys łancuch rozciagnoł sie,powtorna wymiana nowy komplet\stary reklamacji nie uznano ponoc bład montazu ok\teraz po przebiegu 5tys łancuch znow sie rozciagnol czujnik polozenia walu pokazuje błod gubi znaki pomagła regulacja na kole kolejne 5tys przebiegu łancuch rzechota przy uruchamianiu jak po 400tys pomocy co teraz.......auto robi tylko trasy zachod ciagle rozciagajacy sie łancuch po małym przebiegu wymiana a pozniej regulacja i dalej to samoooo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zatykanie i utrata mocy przy ok. 2000 obr. na 5 birgu
  • Fiat Ducato III Kabina długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
Przy dodawaniu mocy i dojściu obrotów do ok. 2000 na 5 birgu zaczyna zatykać coś w silniku i samochód zaczyna szarpać. Nie dzieje się to na niższych biegach, nawet po dojściu do 2000 obrotów Proszę o podanie przyczyny usterki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Ducato III