Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato III Furgon krótki

Ducato Stasio, 5 lat temu
Silnik 2.2 Multijet 100KM 74kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Ducato III Furgon krótki 2.2 Multijet 100KM 74kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
3,00
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Świetne hamulce, jak brzytwa, dostępne tanie i dobre klocki Polskiej produkcji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Chimeryczny silnik ale prosty w naprawach.
Przeniesienie napędu : W ducato są ciężko wchodzące biegi. wieczne problemy z synchronizatorem, 3 naprawy i wciąż to samo ale jeździ. Kierowcy się przyzwyczajają.
Karoseria : Słabo zabezpieczony podkład lakieru, odprysk natychmiast koroduje i robi się dziura.
3,0
Całokształt
Auto pakowne i gabarytowo sprytne. dość prosty układ zawieszenia i napęd nie czyni go tak drogim w serwisie co VW busy ale czasami jest dość chimeryczny zimą. Blacha niezła ale obtłuczenia trzeba szybko zabezpieczać, w miejscu puknięcia drzwiami pod marketem szybko robi się dziura.korozi, Proste wykończenie w środku to raczej plus ale odpadające plastiki doprowadzają nas do nerwicy. Do tego niestety głośne w środku. Dopiero po załadowaniu po brzegi towarek jakoś do się wytrzymać. Z pasażerami nie da się jeździć na trasy, nie ma komfortu podróżowania. Dudni, szumi, robi się niemiło. Ceny części umiarkowane, na pewno tańsze od części do busów VW, a to już duży plus. Jakość techniczna średnia ale i tak dużo wyższa niż w wykonaniu obecnych VW. Mieliśmy VW busy z różnymi wersjami silników - każdy z nich to wielka porażka. Fiat Ducato jest o wiele lepszy, mniej awaryjny. Ducato w stosunku do swojej ceny jest na pewno lepszy od nowych VW, nie ma co dyskutować. Ale prostota i niedorobienia szczegółów dotyczących np. siedzeń, plastików, elektryki, blachy (choć lepiej niż VW), pękających przewodów elektrycznych zniechęcają. No cóż, to tylko Fiat, wiadomo, nie ma się czego spodziewać. Samochód Fiat Ducato oceniam na: 3+, na pewno dużo wyżej niż dzisiejsze VW = korodujące strucle.
Wrażenia
3,0
Silnik
1,0
Skrzynia biegów
Są czasami kłopoty z biegami. Nie ma za to tragedii.
5,0
Układ jezdny
Jest ok!
3,0
Karoseria
średnio i tak lepiej niż w nowych busach VW.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże, piękne lusterka - duży plus!
3,0
Ergonomia
Ducato jest prosty, ma częste drobne awarie ale stosunkowo tani w naprawach. Nie ma tragedii.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
2,0
Wyciszenie
Do najcichszych nie należy. Dużo lepiej jest po załadowaniu Ducato po brzegi pudłami, troszkę wycisza się. Świst okien przy większych prędkościach do tego trzeba się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w normie.
3,0
Stosunek jakość/cena
w normie, taniej i rzadziej niż w równorzędnych busach marki VW
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
elektryka, kable, plastiki, słabe urywające się śruby, uszczelki okna pasażerów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klima naprawiana 2 razy (3 tys.zł), komputer wymieniany 2 razy (1400zł x 2), wspomaganie x1, urywające się szpilki koła, przegub.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Multijet 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ducato III Furgon krótki