Szukaj

Informacje o Fiat Ducato III Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1981 roku Fiat Ducato jest średnim lub dużym samochodem dostawczym i zarazem największym użytkowym samochodem Fiata. Do 2017 r. sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym samochodem na rynku w swojej klasie. Jest następcą modelu 238. Jego powstanie to efekt współpracy koncernów Fiat i PSA (do którego należą Citroen i Peugeot), a bliźniaczymi względem niego modelami są Citroen Jumper (oraz jego poprzednik – C25) oraz Peugeot Boxer (i jego poprzednik – J5). W roku 2006 pojawiło się w sprzedaży Ducato trzeciej generacji, które od 2014 roku jest oferowane w wersji po gruntownej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Ducato to jeden z fenomenów i bestsellerów Fiata. Jego pozycja jest niezagrożona, natomiast po ostatniej kuracji wygląda najlepiej w swojej historii.

~Powagosław
Luzacjusz

W tym segmencie jest jedno danie główne, a reszta to bardziej lub mniej sycące przystawki. Ten nowy, nieco jakby amerykański sznyt nowego Ducato może wynikać z tego, że Fiat ma apetyt również na rynek w USA.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 3000 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 157 KM (115 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1700 obr/min
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Rozrząd typu 2 ACT (łańcuch rozrządu)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,2
~K.K.
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Witam serdecznie. Jesteśmy ludźmi i popełniamy błędy nawet w prowadzonej działalności gospodarczej. Wraz z mężem prowadzimy od 1997 roku działalność opierającą się na handlu i przetwarzaniu pierza i puchu z ptactwa wodnego. Były wzloty i upadki, ale gramy uczciwie z każdym naszym klientem. Aby nie stracić klienta, staramy rozwiązywać sprawy tak abyśmy mogli sobie spojrzeć w oczy na ulicy. W roku 2007 (grudzień) zakupiliśmy samochód Fiat Ducato o kolorze czerwonym – nowy na 100 % gwarancji. Auto nie wytrzymało pierwszego przeglądu, jak tylnie drzwi nam odpadały z zawiasów. Informowaliśmy o tym Fiata, lecz zaproponowali nam wstawienie blaszek w kształcie wkładek Olweys. o grubości 3 milimetrów. Po przejechaniu następne 25 tyś km. Trzeba było ponownie jechać z drzwiami, lecz nie tylko z nimi. Samochód pękał w pół, tzn: prawa boczna strona od pasażera na pace auta, szedł pasek pęknięcia w długości około 15 cm. Z wielkimi krzykami z naszej strony wymienili drzwi, co robili to bardzo niechętnie. Boczną ścianę zostawili sobie na później. ( jak się dowiedziałam w dzisiejszym dniu że mam moc energicznej rozmowy przez telefon) Mijają miesiące i godziny do rocznej gwarancji wymiany 100 % wadliwego auta na nowe bez wad. Drzwi były nowe, nie ryzykowały wypadnięciu czy spowodowaniu jakiejkolwiek kolizji drogowej. Taki samochód pracuje we firmie, a nasz więcej przebywał w serwisie a niżeli we Firmie. Były pisma o reklamację wadliwego samochodu, Fiat spał. Dopiero jak wzięliśmy adwokata a on sprawę kierował do Sądu…troszkę się zbudzili. Czekaliśmy wiele miesięcy było wiele pism złożonych z reklamacją i wymiana samochodu. Dzień ostatni w 100 % gwarancji doszło do spotkania Dyrekcji Fiata i nas właścicielów wraz z naszym adwokatem. Podpisaliśmy porozumienie na wymianę auta z dopłatą 10 tyś. zł. Za amortyzację. Chociaż i tak nie jestem pewna tej amortyzacji ponieważ pierwsza reklamacja była w maju 2008 a samochód jest z grudnia 2007. Miejsza z tym… Dostaliśmy samochód nowy z maja 2009 roku. Biały kolor czyli tańszy …taki był nasz układ…My też szliśmy im na rękę. W ZESZŁYM ROKU 2009 SKŁADAŁAM PISMO O WYMIANĘ TYLNICH DRZWI TEGO NOWEGO SAMOCHODU. Odsyłano mnie z braku miejsca, z awarią sprężarki , z braku możliwości wjazdu bo śnieg tak zasypał im podwórko iż nie ma możliwości wjazdu na blacharkę. Złożyliśmy pismo o nowe drzwi, zgadzali się bez żadnych sprzeciwów. W końcu udało mi się umówić dnia 26,02,2010 piątek na podstawienie samochodu do wymiany drzwi. Samochód stał aż do poniedziałku dobrze, że dali mi samochód zastępczy Fiat Panda…taki malutki… Dostałam odpowiedź, że będzie mój samochód do odbioru w poniedziałek. Wierząc już im na słowo nie dzwoniłam, że się wybieram do Gdańska, bo do Gdańska od Czerska mam 100 km. Znowu urwanie się od prac firmowych i znowu cały dzień w nicości i ze stratą. Okazało się że samochód nie jest zrobiony. Fiat oszczędza na kosztach wadliwych Dukatach. Chcieli znowu wstawić wkładki Olweys. Szef blacharki nie chce ich założyć ponieważ to w żaden sposób nie załatwi urwanych drzwi z zawiasów. Szefostwo z Fiata „SCHEWE” pan Zbigniew kategorycznie zabronił wymiany drzwi na nowe. Mamy takie straty w tych wadliwych drzwiach że trzeba szukać ratunku w kombinacji kosztowych. Jak można załatać dziurę w kieszeni gdy łata przeleci przez tę dziurę. Wracam do domu i do firmy Fiatem Pandą… gdzie bagażnik może zmieścić tylko jedną walizkę z wacikami a nie z moimi puchami. We wtorek miałam dostarczyć do Niemieckiej firmy towary o wartości 10 tyś euro, miałam dostarczyć próbki moich towarów w środę do jeszcze innych trzech firm w Niemczech. My pracujemy i nie stoimy w miejscu…proszę zobaczyć jakie straty ja mam we firmie: Nie sprzedany towar , nie podpisane umowy z innymi klientami. Czy PANDA MA ZASTĄPIĆ WIELKIEGO DUCATA? Panda jest samochodem do nauki jazdy „L” a nie do pracy w mojej firmie. Na dzień dzisiejszy FGA Leasing z którym współpracujecie wystawia na nas faktury ubezpieczenia OC i AC na poprzedniego Fiata…Jak to możliwe że mając tylko jeden samochód otrzymany w maju 2009 r. muszę płacić ubezpieczenie za styczeń i maj, tzn. za samochód którego nie posiadam. Który został wymieniony na inny bez wad. Składam pisma rozmawiam z panią Agnieszką Manik: 022-607-48-27 i dalej nic nie jest w tej sprawie poczynane. Otrzymujemy wezwania i upomnienia oraz faktury za wystawienie wezwania. Czy ja mam także wystawiać faktury za moje pisma…? Składam pismo o zwrot nadpłaconego ubezpieczenia samochodu WJ66061 w kwocie około 1500,00 …nadal nie otrzymałam. Dzwoniłam dzisiaj do pana Zdzisława ze Schewe…ten pan nic nie wie o naszym samochodzie na blacharni. …a czy wie pani z kim pani rozmawia? TAK JA WIEM…ale czy wiedział pan z kim pan rozmawiał. -Kto pani dał mój telefon? -Pan Krzysztof -to sobie przedzwonię do niego Hę… i co dalej…pewnie dostał jobki za to, że rozprzestrzenia telefony wewnętrzne. On nie jest niczemu winien. Są wadliwej konstrukcji drzwi i tyle więc według pełnego ubezpieczenia muszą one być wymienione na nowe. Będę tak długo walczyła o te drzwi aż je wymienicie…takie mam prawo jako klient. Chyba że znowu nowy samochód…gwarancja na wymianę samochodu mija w maju tego roku, jeśli dacie do produkcji nowe takie auto a będę chciała w kolorze to będę miała ze stycznia 2011 r…nowego DUCATA…! CZY O TO WAM SIĘ ROZCHODZI CZY O REKLAMĘ DRZWI FIATA? Sprawę puściłam do mediów i do radia…czekam na pozytywne rozwiązanie sprawy. Z poszanowaniem do „FIATA”
4,0
~Majkel
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Ogólnie samochód wypada bardzo dobrze. Jest stosunkowo lekki, zwinny i mocny (160 KM) co przekłada się mocno na ekonomię i komfort prowadzenia. Nawet wersja ze wzmocnionym zawieszeniem prowadzi się płynnie, dość gładko i świetnie pokonuje zakręty. Może i jakość plastikowych wykończeń nie jest najlepsza ale za to ergonomia i pozycja kierowcy za kierownicą pozwalają pokonać wiele setki kilometrów bez zmęczenia.
4,7
~baggio
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, jeżdżę fiatem od 2001 roku i nie mogę nic złego powiedzieć. Poprzednim modelem przejechałem ponad 800 tys km bez żadnej awarii silnika! Jedynymi usterkami, które miałem to szczotki w alternatorze (poprostu się wytarły) i układ elektryczny klimatyzacji(przewody zmurszły od soli). Wymiany zużytych elementów zawieszenia uznaję jako rzecz normalną.
Średnie spalanie dla Fiat Ducato III Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Spalanie to numer popisowy 3-litrowego 160-konnego silnika. Potrafi on w niektórych sytuacjach spalić mniej niż jego 2,3L 120-konny kolega. Jak na taką moc średnia 11L/100km to bardzo dobry wynik. Jednak co Fiat to Fiat. Ceny mają lekko odstraszające, ok. 1600 zł za przegląd gwarancyjny po roku i drogie części zamienne. Największym zaskoczeniem były dla mnie wycieraczki przedniej szyby. Nietypowe mocowanie i brak zamiennika zmuszają do zakupu oryginalnych - 160zł/kpl !!
10,0
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Jak na wersję "3,0 MJ MAXI H3 4.0 Przedłużony" to spalanie jest b.dobre, a komfort jazdy po przesiadce z "2,3 MJ Furgon H2 3.0 Średni" jest bezcenny. 160KM w porównaniu ze 120KM mimo większej "budy" robi duuużą różnicę bo czy pusty czy pełny - dalej ma kopa. Dodatkowo przy tej mocy (3,0 MJ), i przy odpowiednim prowadzeniu, spalanie w niektórych sytuacjach bywa niższe niż u "mniejszych kolegów" (np. 2,3 MJ)
9,6
Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Fiat Ducato III
Co do spalania nie wiem jak się ułoży silnik, ale dotychczasowe wyniki są zadowalające. Auto pali średnio 9,1 litra przy dynamicznej jeździe na normalnych drogach. Autostrada 11 l - ale szybkość 140 i powyżej, czasami zamykam licznik aby go przedmuchać (180 km/h bez problemu). Poprzednik palił odpowiednio 8,3l a na autostradzie przy 140 i wyżej to potrafił skonsumować 13l chociaż był krótszy i mniejszy.

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 12
Awaria silnika.
  • Fiat Ducato III Furgon długi
  • silnik
witam!mam pytanie.szef dał mi ducato do jazdy i po ok.50 kilometrach silnik zgasł.okazało się że pękł zawór,który rozwalił tłok i głowicę.po wymianie silnik pracował dziwnie,jakoś głośno i nie miał takiej mocy jaką powinien mieć.zrobiłem nim też około 50 kilometrów i znowu pękł zawór-powtórka z rozrywki.mechanicy twierdzą,że głowica była źle zregenerowana.trochę nie chce mi się w to wierzyć.twierdzą,że wymieniali równierz rozrząd.jeśli ktoś z was miał taką sytuację to proszę o poradę..pewnie znowu szef wpieprzy kupę kasy i znowu przejadę 50 kilometrów i zawór pęknie.co może być tego przyczyną?pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
lancuch rozrzadu
  • Fiat Ducato III Furgon długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
po przebiegu okolo 400tys\km wymiana łacuch kompletny zestaw za 1500pln,po przebiegu około 30tys łancuch rozciagnoł sie,powtorna wymiana nowy komplet\stary reklamacji nie uznano ponoc bład montazu ok\teraz po przebiegu 5tys łancuch znow sie rozciagnol czujnik polozenia walu pokazuje błod gubi znaki pomagła regulacja na kole kolejne 5tys przebiegu łancuch rzechota przy uruchamianiu jak po 400tys pomocy co teraz.......auto robi tylko trasy zachod ciagle rozciagajacy sie łancuch po małym przebiegu wymiana a pozniej regulacja i dalej to samoooo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zatykanie i utrata mocy przy ok. 2000 obr. na 5 birgu
  • Fiat Ducato III Kabina długi 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014
  • silnik
Przy dodawaniu mocy i dojściu obrotów do ok. 2000 na 5 birgu zaczyna zatykać coś w silniku i samochód zaczyna szarpać. Nie dzieje się to na niższych biegach, nawet po dojściu do 2000 obrotów Proszę o podanie przyczyny usterki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Ducato III Furgon krótki