Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010

Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010

Liczba ocen: 387
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~DaRek
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
na auto rodzinne (3os) z maluchem paromiesięcznym ciut za mała (na dalsze wycieczki), chyba że lubisz wyzwania i główkowanie, ja lubię - i da się :-) Gdy brzdąc sam siedzi wtedy już lepiej .. do miasta rewelacja, tam gdzie kombi nie zaparkuje = panda radę da :-) , silnik 1,1 mi styka, o dziwo szybciej się zbiera niż moja poprzednia fabia 1,4.. o niebo lepiej ni seicento 0,9, trza umieć, no ale wiadomo to tylko/aż 1,1 54 koników.. wolałbym forda fusion'a a to inna półka, inna cena, mam trochę mniejszą pandę i zadowolonym z niej :-)
4,3
~Automaniak
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
W tej klasie za te pieniadze nie wiem czy znajdziemy cos lepszego do codziennego przemieszczania sie z punktu A do punktu B za w miare rozsadne pieniazki. Koszt przejechania 100 km na LPG to 6,5-7 litrow * 2,4 zł = 15,6 - 16,8 zł. Wymiana filtrow, oleju, tarcz, klockow, bebnow, amotryzatorow nie zrujnują napewno domowego budzetu. Idealna propozycja dla ludzi ktorzy nie lubia przeplacac za cos co nie ma znaczka niemieckiej firmy. Z dokonywanych napraw nalezy dodac oproczy wyzej wymienionych wymiany obejm tłumika, i samego tłumika. Autko ma przejechane 90 kkm. Jak narazie nie widac najmniejszego sladu rdzy a jestem na to uczulony poniewaz kiedys uzytkowalem Focusa I ktory po 4 latach juz mial rude piegi w kilkunastu miejscach. Jak do tej pory nie robilem nic przy silniku jednak mysle ze przy przebiegu 100 kkm wymienie uszczelke pod glowica oraz rozrzad bo nie jestem pewny czy w moim modelu nie jest czasem silnik bezkolizyjny. Silnik 1.1 zastosowany w pandzie moze nie powala na kolana osiagami ale jest trwały (firmowe pandy zrobily po 250 kkm w 4 lata) i prosty jak budowa cepa a co za tym idzie, nawet w stodole za pomoca kombinerek i mlotka kazdy mechanik sobie z nim poradzi. Ceny czesci zamiennych, nawet tych oryginalnych w ASO sa naprawde niskie - sprawdzcie sami. Jezeli bedziemy dbali o Pande to mysle ze majac odrobine szczescia mozna podobnie jak ja byc zadowolonym z jej zakupu. Myle i mam nadzieje ze zrobie nia drugie tyle kilometrow i dobije do 200 kkm. Wowczas przyjdzie czas na wymiane jednak majac na uwadze koszta napraw, serwisu i eksploatacji mysle ze jedynym rozsadnym rozwiazaniem bylby zakup kolejnej pandy. Zakup kompletu opon dla tego samochodu to rowniez zaden problem. Komplet w miare przyzwoitych oponek to wydatek max 600 zł. Dla porownania opony dla Focusa kosztowały mnie minumum 1000 zł chociaz zdaje sobie sprawe ze to nie ten segment i nie ta klasa jednak jak powtarzam na codzienne dojazdy do pracy, szkoly, przedszkola, zakupy, weekendowe wypady za miasto nie potrzeba wozic az tylu hektolitrow powietrza - no chyba ze ktos musi leczyc swoje kompleksy wowczac wskazany zakup conajmniej kobika klasy C w dizlu :) Jako autko do poruszania sie po miescie, po naszych zatloczonych ulicach sprawuje sie bardzo dobrze. Na koniec dodam ze drugim,, niejako "reprezentacyjnym" samochodem w rodzinie, sluzacym do dalszych wyjazdow na wakacje i tym podobnych jest hyundai i30 wiec mam porownanie co do trwalosci, kosztow eksploatacji, napraw. 40% tego co potrzebuje ajata kosztuje mnie panda !
3,9
~PANDA123F
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Nie polecam tego samochodu, brak ABS i wspomagania, że o kontroli trakcji nie wspomnę czyni to auto mało atrakcyjnym dla kierowcy. Prędkość maksymalna to 165 km/h testowałem na niemieckiej autostradzie Litzmannstadt - Breslau. Do tej prędkości dochodzi tak długo, że można się na chwilę zdrzemnąć. Do 140 idzie gładko jak po stole, potem trochę czuć, że go podnosi, ale nie ma się co dziwić, bo to lekki samochód. Jak ktoś lubi jazdę przy użyciu hamulca ręcznego, to polecam tylko zimą, bo na asfalcie w mieście na skrzyżowaniu jest takie uczucie, że można się przewrócić.

Raporty spalania Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010

Liczba raportów: 362
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
6,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie akceptowalne, choc rozsadniejszym wyborem niz 1.1 wydaje sie motor 1.2 (spalanie niemalze identyczne, a ma lepsza dynamike). W sezonie zimowym do powyzszych srednich nalezy dodac 0,5 - 1.0 litr paliwa. Samochod bardzo odczuwa obciazenie, w trasie "na pusto" mozna zejsc do okolo 5 litrow (z malym haczykiem), lecz przy pelnym zaladunku w trasie przy hiperoszczednej jezdzie (70-90km/h) srednia wyniesie 7,5l/100km. Plus to bardzo tanie czesci zamienne oraz ich prosta i szybka wymiana. Na minut stosunkowo duza awaryjnosc (drobne usterki) oraz sporadycznie wiekszych: przy 100tys km uszczelka pod glowica, przepustnica do czyszczenia po 90tys km, automat rozrusznika przy 90 tys km, czujnik polozenia walu, przy 50tys km, amortyzatory przednie 60tys km. Rekompensuje to dobra jakosc wykonania wnetrza (brak trzaskow skrzypien plastikow) jak na segment A z owczesnych lat produkcji. Przy wyzszych predkosc bardzo doskwiera szum z zewnatrz, auto idealne do eksploatacji miejskiej lub pod miejskiej.
5,9
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
wszystkie tankowania spisuje no i nie powiem tu jestem mile zaskoczony.. zacząłem od zimy przygodę z pandą, pierwsze spalania wypadły groźnie: w mieście 6,5-6,9, raz 7,6l/100km.. po opanowaniu pedału gazu i sprzęgła itd już wypadało lepiej, po wymianie oleju, paska rozrz. a potem opon na letnie nówki już wyniki spalania zaczęło mocno zadowalać.. głównie miasto + troszkę poza 6,3-6,7l/100km, w trasie 100-120-140 spalanie 5,8, gdy już sobie pozwalałem miejscami na 140-150-160 spalił 5,99 l/100km. Staram się stosować zasady eco-driving...
7,4
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie w tym samochodzie jest bardzo powtarzalne miasto- lato 7,8l + ~1,0l benzyny, miasto - zima 7,8l + ~2l benzyny, jazda oszczędna bez wyprzedzania do 90km/h trasa 7,0 szybko się nudzi, trasa dynamicznie wyprzedzanie z duszą na ramieniu 7,8l+ 1-1,5l/oleju silnikowego na ~10kkm. Spalanie bardzo przyzwoite instalacja parownikowa z mieszalnikiem, w obudowie filtra powietrza klapka antywybuchowa, zadziałała 2 razy, raz przy próbie odpalenia zimnego silnika na gazie, drugi po samodzielnej regulacji. BTW Instalacja bezawaryjna, parownik wytrzymał ponad 120kkm, wytrzymałby więcej ale lepsza połowa unicestwiła pandę. Po około 90kkm niezbędne było mycie przepustnicy. Gdyby nie to że potrzebuję nieco większego auta kupiłbym po raz kolejny pandę. Niestety ASO psuje ten samochód polecam jak najszybsze znalezienie dobrego mechanika do silnika i regulacji instalacji LPG i problemy generowane przez ASO kończą się.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
15 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt [email protected] Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
3,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.
2,8
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po wielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow
5,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Z tą instalacją w pandzie jest wszystko w jak najlepszym porządku. Nie szarpie, nie prycha, generalnie nawet nie czuć różnicy, na jakim paliwie jedziemy :) ale dużo zależy od zakładu i gazownika, który montuje instalację w aucie, bo samo BRC SC 24 nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Generalnie POLECAM
Fiat Panda II Hatchback 5d