Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Omo
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Rewelacyjne wozidełko. Niestety poszedł już na złon jednak cóż 16 lat. Za dużo już samochodów na drogach, niech bóg da, żeby z niej dobre żyletki wyszły :) silniczek malutki, ale do 70/h rozpędzała się w doałownie 3 sekundy. Pod światłami niejedne 2.0 można zaskoczyć. Na autostradzie 160 to moment. Mimo wpisanych w książkę maksymalnyvh 160km//hbpojechałem 170. Jade 160 patrzę i mnie inna Panda wyprzedza. To mówi wiele o tym genialnym silniczku :) moje wozidełko przez całe swoje życie nie wwidziało garżu. Znaczy widziało, jak inne samochody do niego wjeżdżały ;) Odbiło się to na lakierze i progach. Blachy nieskazitelne do końca, jednak progi w wieku 15 lat powiedziały dość. Lakier na dachu w wieku 14 lat zaczął się łuszczyć. No ale nie ma się tu dziwić. Dlaczego poszła na żyletku? Pewnego dnia nie odpaliła. Okazało się, że pompa paliwa umarła. Była warta jakieś 1500 trzeba by było wezwać lawetę za 200, zapłacić za wymianę pompy 500 bo sam leniwy jestem i wpakowanie 700zł mi się jie opłacało. Co do gazu w tym samochodzie to omijajcie szerokim łukiem. Samochód na nim wyciąga jakieś 140 gdzie na benzynie 170. Dodatkowo miałem fabryczną instalację, u.arła po 14 latach. Znaczy się działała, jednak przy przełączeniu z benzyny na daz samochód zaczą gasnąc i działało to jak, odpalanie "komarka" na popych, ot siłą rozpędu odpalał ponownie. Naprawy hłupotek banalnie proste i tanie. Wymiana tarcz, klocków i bębnów to jakieś 400zł olej jak to olej. Raz musiałem wymienić wachacze i końcówki drążków lącznie 200zł, ale jak się jeżdzi po dziurach to normalna część eksploatacyjna. Każdemu polecam nawet przy przebiegu 200k.
4,2
~DaRek
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
na auto rodzinne (3os) z maluchem paromiesięcznym ciut za mała (na dalsze wycieczki), chyba że lubisz wyzwania i główkowanie, ja lubię - i da się :-) Gdy brzdąc sam siedzi wtedy już lepiej .. do miasta rewelacja, tam gdzie kombi nie zaparkuje = panda radę da :-) , silnik 1,1 mi styka, o dziwo szybciej się zbiera niż moja poprzednia fabia 1,4.. o niebo lepiej ni seicento 0,9, trza umieć, no ale wiadomo to tylko/aż 1,1 54 koników.. wolałbym forda fusion'a a to inna półka, inna cena, mam trochę mniejszą pandę i zadowolonym z niej :-)
4,3
~Automaniak
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
W tej klasie za te pieniadze nie wiem czy znajdziemy cos lepszego do codziennego przemieszczania sie z punktu A do punktu B za w miare rozsadne pieniazki. Koszt przejechania 100 km na LPG to 6,5-7 litrow * 2,4 zł = 15,6 - 16,8 zł. Wymiana filtrow, oleju, tarcz, klockow, bebnow, amotryzatorow nie zrujnują napewno domowego budzetu. Idealna propozycja dla ludzi ktorzy nie lubia przeplacac za cos co nie ma znaczka niemieckiej firmy. Z dokonywanych napraw nalezy dodac oproczy wyzej wymienionych wymiany obejm tłumika, i samego tłumika. Autko ma przejechane 90 kkm. Jak narazie nie widac najmniejszego sladu rdzy a jestem na to uczulony poniewaz kiedys uzytkowalem Focusa I ktory po 4 latach juz mial rude piegi w kilkunastu miejscach. Jak do tej pory nie robilem nic przy silniku jednak mysle ze przy przebiegu 100 kkm wymienie uszczelke pod glowica oraz rozrzad bo nie jestem pewny czy w moim modelu nie jest czasem silnik bezkolizyjny. Silnik 1.1 zastosowany w pandzie moze nie powala na kolana osiagami ale jest trwały (firmowe pandy zrobily po 250 kkm w 4 lata) i prosty jak budowa cepa a co za tym idzie, nawet w stodole za pomoca kombinerek i mlotka kazdy mechanik sobie z nim poradzi. Ceny czesci zamiennych, nawet tych oryginalnych w ASO sa naprawde niskie - sprawdzcie sami. Jezeli bedziemy dbali o Pande to mysle ze majac odrobine szczescia mozna podobnie jak ja byc zadowolonym z jej zakupu. Myle i mam nadzieje ze zrobie nia drugie tyle kilometrow i dobije do 200 kkm. Wowczas przyjdzie czas na wymiane jednak majac na uwadze koszta napraw, serwisu i eksploatacji mysle ze jedynym rozsadnym rozwiazaniem bylby zakup kolejnej pandy. Zakup kompletu opon dla tego samochodu to rowniez zaden problem. Komplet w miare przyzwoitych oponek to wydatek max 600 zł. Dla porownania opony dla Focusa kosztowały mnie minumum 1000 zł chociaz zdaje sobie sprawe ze to nie ten segment i nie ta klasa jednak jak powtarzam na codzienne dojazdy do pracy, szkoly, przedszkola, zakupy, weekendowe wypady za miasto nie potrzeba wozic az tylu hektolitrow powietrza - no chyba ze ktos musi leczyc swoje kompleksy wowczac wskazany zakup conajmniej kobika klasy C w dizlu :) Jako autko do poruszania sie po miescie, po naszych zatloczonych ulicach sprawuje sie bardzo dobrze. Na koniec dodam ze drugim,, niejako "reprezentacyjnym" samochodem w rodzinie, sluzacym do dalszych wyjazdow na wakacje i tym podobnych jest hyundai i30 wiec mam porownanie co do trwalosci, kosztow eksploatacji, napraw. 40% tego co potrzebuje ajata kosztuje mnie panda !
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
6,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie akceptowalne, choc rozsadniejszym wyborem niz 1.1 wydaje sie motor 1.2 (spalanie niemalze identyczne, a ma lepsza dynamike). W sezonie zimowym do powyzszych srednich nalezy dodac 0,5 - 1.0 litr paliwa. Samochod bardzo odczuwa obciazenie, w trasie "na pusto" mozna zejsc do okolo 5 litrow (z malym haczykiem), lecz przy pelnym zaladunku w trasie przy hiperoszczednej jezdzie (70-90km/h) srednia wyniesie 7,5l/100km. Plus to bardzo tanie czesci zamienne oraz ich prosta i szybka wymiana. Na minut stosunkowo duza awaryjnosc (drobne usterki) oraz sporadycznie wiekszych: przy 100tys km uszczelka pod glowica, przepustnica do czyszczenia po 90tys km, automat rozrusznika przy 90 tys km, czujnik polozenia walu, przy 50tys km, amortyzatory przednie 60tys km. Rekompensuje to dobra jakosc wykonania wnetrza (brak trzaskow skrzypien plastikow) jak na segment A z owczesnych lat produkcji. Przy wyzszych predkosc bardzo doskwiera szum z zewnatrz, auto idealne do eksploatacji miejskiej lub pod miejskiej.
5,9
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
wszystkie tankowania spisuje no i nie powiem tu jestem mile zaskoczony.. zacząłem od zimy przygodę z pandą, pierwsze spalania wypadły groźnie: w mieście 6,5-6,9, raz 7,6l/100km.. po opanowaniu pedału gazu i sprzęgła itd już wypadało lepiej, po wymianie oleju, paska rozrz. a potem opon na letnie nówki już wyniki spalania zaczęło mocno zadowalać.. głównie miasto + troszkę poza 6,3-6,7l/100km, w trasie 100-120-140 spalanie 5,8, gdy już sobie pozwalałem miejscami na 140-150-160 spalił 5,99 l/100km. Staram się stosować zasady eco-driving...
7,4
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie w tym samochodzie jest bardzo powtarzalne miasto- lato 7,8l + ~1,0l benzyny, miasto - zima 7,8l + ~2l benzyny, jazda oszczędna bez wyprzedzania do 90km/h trasa 7,0 szybko się nudzi, trasa dynamicznie wyprzedzanie z duszą na ramieniu 7,8l+ 1-1,5l/oleju silnikowego na ~10kkm. Spalanie bardzo przyzwoite instalacja parownikowa z mieszalnikiem, w obudowie filtra powietrza klapka antywybuchowa, zadziałała 2 razy, raz przy próbie odpalenia zimnego silnika na gazie, drugi po samodzielnej regulacji. BTW Instalacja bezawaryjna, parownik wytrzymał ponad 120kkm, wytrzymałby więcej ale lepsza połowa unicestwiła pandę. Po około 90kkm niezbędne było mycie przepustnicy. Gdyby nie to że potrzebuję nieco większego auta kupiłbym po raz kolejny pandę. Niestety ASO psuje ten samochód polecam jak najszybsze znalezienie dobrego mechanika do silnika i regulacji instalacji LPG i problemy generowane przez ASO kończą się.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 26
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 9
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
17 komentarzy
Różne
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
  • inne
  • 110 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Poniżej lista usterek, które miałem przez pierwsze pól roku użytkowania auta. Nr1 cewka zaplonowa (wymieniona już się nie dusi, krztusze jest ok) Nr2 amortyzatory wymienione ale nadal coś puka Nr3 nie działająca klamka (wymieniona zrób to sam
1 komentarz
Falowanie obrotow
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • instalacja elektryczna
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto z instalacją lpg. Od momentu zakupu już z lpg stwierdziłam że będę jeździć tylko na benzynie było ok silnik ładnie pracował. Pokusiło mnie żeby sprawdzić jak jest z gazem. No i troszkę jechał raz drugi. Po kilku dniach jeżdżąc na paliwie auto zaczyna falować obroty spadają i jakby szarpało silnikiem podczas jazdy jest jeszcze gorzej auto rusza dławi się spowalnia. Wydaje mi się że skazówka paliwa bardzo szybko spada i czuć paliwo po takim spowolnieniu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
3,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.
2,8
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po wielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow
5,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Z tą instalacją w pandzie jest wszystko w jak najlepszym porządku. Nie szarpie, nie prycha, generalnie nawet nie czuć różnicy, na jakim paliwie jedziemy :) ale dużo zależy od zakładu i gazownika, który montuje instalację w aucie, bo samo BRC SC 24 nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Generalnie POLECAM
Fiat Panda II Hatchback 5d