Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW 2004-2010
7,1
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW
Fiat Panda II
Autko do oszczędnych raczej nie należy. Średnio pali przy jeździe mieszanej na stosunkowo krótkich odległościach około 6,9 l/100km. Przy bardziej dynamicznej jeździe spaliło mi 7,7 l/100km. Na trasie ok 400 km przy ok 50% drogi to droga szybkiego ruchu spaliła mi 7,1 l/100km. W drodze powrotnej na trasa 400km ok 50% droga szybkiego ruchu przy spokojniejszej jeździe na drodze szybkiego ruchu prędkość 100-110 km/h spaliła 6,6 l/100km. Wszystkie podane pomiary zmierzone były metodą pełnego zbiornika (poziom paliwa pod korek wlewu). Średnie zużycie podawane przez komputer jest zaniżane o ok 0.5 litra. Prędkość jazdy zmierzona GPS-em (licznik podaje o ok 10km większą prędkość). W stosunku do starego samochodu Fiata UNO Clip pali w tych samych warunkach (trasa długa 400-500km, częściowo na drodze szybkiego ruchu)około litr benzyny więcej niż UNO. Jest bardzo hałaśliwe przy szybszej jeździe (szum wiatru w relingach).
9,0
Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW
Fiat Panda II
Pali nie mało ale świetnie pracuje na gazie więc mi to tak nie przeszkadza, części tanie ale np. sprzęgło zdecydowanie droższe niż do zwykłej pandy.
9,5
Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW
Fiat Panda II
autko jest totalnie do bani nie oszczędzam go więc troszke pali wiadomo. Autko służbowe sam bym go w zyciu nie kupił.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Hatchback 5d