Szukaj

Informacje o Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Paleta silników jest całkiem szeroka. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najrozsądniejszym wyborem będzie 1.4l 95KM. Jest dynamiczny, choć trzeba trzymać go w wyższych partiach obrotów, a wtedy sporo pali. Jeśli zadowolicie się czymś wolniejszym, to pomyślcie nad 1.4l 77KM, ale przed zakupem warto zamówić jazdę próbną, żeby utwierdzić się w tym, że będzie dla was wystarczający. Najsłabszy 1.2 65KM najlepiej ominąć, chyba, że nie będziecie opuszczać miasta. Dla ludzi dynamicznych Fiat przygotował coś specjalnego. Do motoru 1.4l wrzucił turbosprężarkę i wycisnął 120 i 155KM. Obie wersje wciskają w fotel, ale są drogie. Diesle Fiata wbrew pozorom zbierają pozytywne oceny i nie ma się ich co obawiać. Podstawowy Multijet ma zaledwie 1.3l pojemności, 75KM i sporą turbodziurę. Nie jest zbyt dynamiczny i męczy się w tym samochodzie, dlatego lepiej wziąć mocniejszą wersję 90-konną, która nie dość, że jest lepsza, to jeszcze potrafi mniej spalić, ale pokazuje, co potrafi dopiero powyżej 2000obr/min. Na szczycie 1.9 Multijet o mocach 120 i 130KM. Jeśli was na niego stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 77 KM (57 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC z popychaczami hydraulicznymi (pasek zębaty) i mechanizmem zmiennych faz rozrządu
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Mateusz Wieczorek
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Jest to mój pierwszy własny samochód, wcześniej jeździłem Punto pierwszej generacji, które było w rodzinie przez 17 lat. Ogólnie rzecz biorąc użytkuję go od 3 miesięcy i póki co nie miałem z nim żadnych problemów. Są opinie, że ten silnik to dziadkowóz, który stoi, a żeby wyprzedzić tira na autostradzie trzeba się rozpędzić jej całą długość. Totalnie się nie zgadzam, co prawda zdecydowaną większość czasu jeździ po Warszawie (do czego zreszta się nadaje świetnie), o tyle nawet na trasie stabilne 150 km/h mu niestraszne. Do tego dochodzi bardzo prosta konstrukcja silnika, śmiesznie tanie części zamienne, akceptowalne spalanie, dużo miejsca w środku jak na swoją klasę, w dodatku ośmioletnie auto z polskiego salonu z przebiegiem 75k km kupiłem za kilkanaście tysięcy złotych. Póki co jestem zadowolony z wyboru, wiem, że GP dowiezie mnie z punktu A do punktu B, chociaż przed nim pierwszy test za mojej kadencji w postaci okresu zimowego.
2,9
~Marcin
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Jeżeli szukasz typowego auta do miasta, dojazdów do pracy na dystansach nie dłuższych jak 10km to ten samochód w zupełności wystarczy. Niestety przy awaryjności tego samochodu dziennie się modle żeby coś nie padło w drodze do pracy (dojeżdżam 30km w jedną stronę). Ciągle jakieś "dupsy" wyskakują - to padł alternator w trasie, to nie działają wycieraczki, ciągłe problemy z układem wydechowym, lubi brać olej, to się wyłamało lusterko przy składaniu ("papierowa" konstrukcja). Już więcej nie chce mi sie wymieniać. Generalnie jeżeli szukasz pewnego samochodu na dłuższe dojazdy to nie kupuj GP
3,5
~Adamtd74
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Moja żona jeździła wcześniej dwoma Pandami. Jedną przejechała 80 tys kilometrów drugą prawie 190 tysięcy. Auta były prawie bezawaryjne. Stwierdziliśmy, że w takim wypadku nie ma się co bać Punta. Chcieliśmy nowe z salonu, ale trafiło się używane z pewną historią od znajomego i ... może dobrze, że nie kupiliśmy nowego. Zasadniczo wydaje się, że jest to dość przyjemne auto - dość obszerne w środku jak na gabaryty zewnętrzne, stosunkowo wygodne, ale... drobiazgi można wybaczyć, czyli "świerszcze" w desce rozdzielczej, przepalające się żarówki, ale wybaczyć jazdy na lawecie już ciężko - pęknięty alternator, przygasające światła w środku nocy to też średnia atrakcja... no i wariująca czasami elektronika
Średnie spalanie dla Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2005-2010
6,6
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Średnie spalanie jakie uzyskałem to 8,1 l LPG. Pomiar prowadziłem od lutego 2017 do końca listopada 2017 (9 miesięcy). Przejechałem w tym czasie ponad 7500 km. W trasie można uzyskać spokojnie 6-8 l, w zależności jak szybko jeździmy. Moje prędkości przelotowe to 90-100 km/h (3000 - 3100 obr/min, staram się nie przekraczać 3500 obr/min), wyprzedzanie z chwilową prędkością do 125 km/h. Autostrada i droga szybkiego ruchu 110 km/h. W mieście spalanie na poziomie 8 - 9,5 l, ale to ze względu moją ciężką nogę. Przy prędkościach 140 spalanie ponad 11l, a przy prędkości ponad 150 powyżej 12l. Mój styl jazdy: w trasie bardzo spokojnie, staram się utrzymywać stałą prędkość, w terenie zabudowanym 60 - 70, jak przejeżdżam przez wiochę z 2 domami to 80. Przyspieszam dość szybko do tych 90-100 (tak ok. 3000 obr/min), nie rozpędzam się 3 dni jak emeryt. Staram się hamować redukując biegi. Zmiana biegów w zakresie 2000 - 2300, rzadko wyżej. Ciśnienie w oponach 2,2-2,3 bar. Jeżdżę zazwyczaj sam, góra 2 osoby. Opony z oporem toczenia na poziomie C letnie i D zimowe. W mieście jeżdżę dość agresywnie, staram się ruszać dynamicznie spod świateł co niestety przekłada się na spalanie, które jest dużo większe niż na trasie. Zmieniam biegi w przedziale 2500 - 3000 obr/min. Staram się również hamować silnikiem, ale wiadomo, że z mniejszym skutkiem. Oczywiście warto jeszcze wspomnieć tutaj o korkach w Poznaniu. Dzisiaj pobiłem swój rekord spalania, który wyniósł zaledwie 5,9l. Sam nie mogę w to uwierzyć, ale jednak po zatankowaniu średnia na 100 km wyszła właśnie taka. Trasa Zielona Góra - Poznań, 140 km (przez Kargowa, Wolsztyn, Grodzisk Wlkp.), prędkość 90-100, na S3 i fragmencie A2 prędkość 110, po wioskach 60-75 km/h. Jazda w 3 osoby + walizki, temp. 10 stopni, prawie brak wiatru, ciśnienie w oponach zimowych 2,3 bar (przed jazdą pompowałem), olej w połowie wskaźnika min-max na bagnecie, auto zatankowane przed jazdą: benzyna na 90-95% baku, a LPG do pełna. Przy takiej jeździe w zależności od natężenia ruchu (niedzielnych kierowców) i pogody można spodziewać się spalania na poziomie 6,5 - 7,5 l. Podsumowując - jeżdżąc w stylu ecoDrivingu na trasie można zejść w okolicę 6,5 l, natomiast w mieście realne jest 7,5 l . Prędkości dla tego auta powyżej 110 km/h są nie opłacalne ekonomicznie. Jeżeli jest ktoś wstanie jeździć 80 km/h przy 2500 obr/min to osiągnie najlepsze średnie spalania. Ogólnie bardzo polecam :) PS Jakby ktoś miał pytania, mój e-mail: adrian19921@wp.pl
5,8
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Trasa okolice Katowic - Międzyzdroje (~700km) drogami krajowymi oraz wojewódzkimi (80-95km/h) z momentami ekspresówek i autostrad (110km/h), na pokładzie 3 osoby i pełny bagażnik. Spalanie wg. komputera 5,1 po zatankowaniu rzeczywiste spalanie 5,3. Jazda w miarę ekonomiczna (tzn. z włączonym myśleniem "do przodu"), lecz nie emerycka. Jadąc emerycko z pewnością można zejść poniżej 5l. Inny przykład trasa na niemcy autostradami i powrót (2300km) prędkości 110-120, 3 osoby i pełny bagażnik spalanie 6/100. Czego chcieć od auta więcej? Logo "VW" lub "TDI"? Pali to tyle samo, jest drogie w zakupie a do tego non stop się psuje.
7,9
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Spalanie ok. 8L LPG - średnia z 10 raportów(tankowania wrzesień, październik) amplituda to 7,2 do 8,3L LPG - dodać trzeba spalanie PB95 - 1 tankowanie do pełna- 1200km zużył 6L PB - wiec 0,5l na 100km - zobaczymy jak będzie zimą. Samochód eksploatowany głównie na dojazdy do pracy, połowe czasu spędzam w korkach gdzie maltretowane jest sprzęgło -1ka-2ka i tak w kółko. Włączona klimatyzacja. Oceniam pozytywnie spalanie 18zł na 100km(przy obecnych cenach 10/2016) daje rewelacyjną ekonomię. POLECAM!
Elektryka.
  • Fiat Punto Grande Punto Hatchback 3d 1.2 8v 65KM 48kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Auto ogólnie będzie służyć dużo lat pod warunkiem że silnik będzie jeździł na dużych obrotach bo takie lubi. Robić przeglądy nie jak piszą po 30 000tys. tylko po 20 000tys. to nigdy was nie zawiedzie jak mnie. U mnie przez 4 lata zepsuła się tylko elektryka, ale to też nic takiego długie nie działał migacz i lampka podsufitki ale koszt naprawy bardzo mały. A i rada dla wszystkich właścicieli fiata nie dajcie sobie w kasze dmuchać i straszcie ich sądem i dzwońcie do fiata poland tam wam ze wszystkim pomogą.
2 komentarze
Spryskiwacze.
  • Fiat Punto Grande Punto
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
Przy większych prędkościach fabrycznie zamontowane spryskiwacze psiukają pod wycieraczki, w wyniku czego szyba jest oczyszczona tylko w 2/3 powierzchni gdzie łapą wycieraczki, a najgorsze jest to że, ta nieoczyszczona część jest akurat na wysokości wzroku kierowcy i trzeba się gimnastykować żeby zobaczyć co się dzieje przed samochodem, zwłaszcza w zimie kiedy na drogach jest sporo soli!!! Jedyny sposób to zwolnić do ok 50km/h i porządnie spsiukać szybę, ale to jest trochę uciążliwe, no i nie ekonomiczne, bo płyn schodzi w niebotycznych ilościach!!!
4 komentarze
Wypadający zapłon, nierówna praca silnika
  • Fiat Punto Grande Punto Hatchback 3d 1.4 16V 95KM 70kW 2005-2010
  • lpg
  • 215 tys. km
Kod błędu P0300, P0303, P0304, falujące obroty po odpaleniu na gazie i benzynie, zapach gazu w aucie. Wymiana świec nic nie zmieniła. Padnięte wtryski gazu i elektrozawór, polecam przejechać się do gazownika od razu.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Gaz (BRC SQ P&D) zakładany był 2 lata temu w Czakramie w Rzeszowie. Autem zrobiłem już ponad 40 tys km, jak na razie wszystko działa jak należy. Dwie wizyty w serwisie na przegląd po ok 15 tys km, wymiana filtrów i żadnych przygód. Instalacja już się praktycznie zwróciła wliczając wszystkie koszty.
5,0
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Dołożenie gazu to była dobra decyzja. Oszczędności na tankowaniu widoczne prawie od razu. Miałem obawy czy to się opłaci w tak starym aucie, ale daje rade i nie odczuwam różnicy za bardzo między jazdą na benzynie a na gazie.
5,0
Fiat Punto Grande Punto
Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w...
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d