Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,2 x 95,76 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Polecam przeczytać cały mój raport, wszystkie podpunkty. Samochód zakupiłem przy przebiegu 108 tys.km z Niemiec w stanie idealnym - zawieszenie, silnik, karoseria, lakier, wnętrze. Punto użytkowałem ponad rok, przejechałem 20 tys.km. Auto pochodzi z 2000r roku i jest maksymalnie wyposażone (navi, zmieniarka, telefon!, pełna elektr., itd, itd ). Jedyną usterką jaką miałem to wymiana termostatu (silnik był niedogrzany) i jest to normalna sprawa eksploatacyjna. Druga sprawa to wahacze i połączenia gumowo/metalowe - przy wrocławskich drogach trzeba wymieniać komplet co dwa lata. Ceny Fiata są jednak na bardzo rozsądnym poziomie i nie powinny zrujnować domowego budżetu (nie ma tańszych samochodów). Nigdy nie miałem problemów z wariatorem, nierówną pracą silnika, dziwnym zachowaniem. Samochód w porównaniu do innych z tego rocznika (japończyki - Civic, Corolla) wygląda bardzo nowocześnie, wykonany jest z lepszych materiałów i nie ma paskudnego wnętrza. Szczególnie polecam wersję HGT, samochód więcej pali niż Punto 1.2, ale dużo zależy od stylu jazdy. Potrafi spalić bardzo mało, a nigdy nie martwimy się, że zabraknie nam mocy na wyprzedzania. Doskonale sprawdza się w ruchu w mieście jak i na polskich drogach. Eksploatacja w normalnych cenach, należy dbać o każde auto i regularnie wszystko wymieniać, co na skutek eksploatacji uległo zużyciu. Dzisiaj posiadam motocykl i nowy samochód, żałuję jednak że sprzedałem Punto HGT w takim stanie, ponieważ w Polsce nikt nie dba o samochody. Nie bójcie cię Fiata i HGT, dbajcie o auto i na pewno będziecie zadowoleni. Jeżeli nie stać kogoś na eksploatację, na wymianę podzespołów na czas, etc. - kupcie lepiej tańsze auto i dbajcie o nie. Lepiej mieć gorsze zawsze sprawne, niż lepsze ale wiecznie w gorszym stanie.
4,1
~Piter (pebe86@o2.pl
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Ogólnie z czystym sumieniem mogę polecić, mocne, małe autko, które na trasie potrafi zaskoczyć nie jednego w mocniejszym samochodzie (w końcu ma 8,6 sek. do setki). Trzeba się jednak liczyć ze sporym spalaniem, chociaż porównując je do innych takich samych pod względem mocy aut to mieści się w normie. Bardzo fajne, inne wnętrze, naprawdę wysoki komfort jazdy (zaskoczyła mnie bardzo rozbudowana możliwość regulacji fotela). Krótko mówiąc- wilk w owczej skórze :) Jak ktoś szuka mocnego, w miarę nowego auta za rozsądne pieniądze to z czystym sumieniem polecam.
4,6
~Martek
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Samochód świetny, osiągi dobre, nowe części tanie, przy zakupie trzeba uważać na blachę, progi rdzewieją ale auto ma prawie 20 lat, fotele kubełkowe dobrze trzymają, siwa deska po latach nie jest powycierana, powyzej 4tys obrotów juz jest głośno co jest uciążliwe na trasie przy 150/160kmh. Spalanie benzyny i gazu jest bardzo zbliżone do siebie, lampy przednie troche słabe, wsadzone żarówki plus 60% światła pomogły. Ogólnie auto bardzo polecam!
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW 1999-2010
9,3
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Ten samochód mimo małych rozmiarów pali jak smok, nie jest to auto oszczędne i powiedziałbym nawet że nie nadaje się na oszczędne dayli car. Mniejsze spalanie niż 11 litrów jest nieosiągalne choćby nie wiadomo jaki spec od eco jazdy nim jechał, natomiast rekord spalania jest bardzo łatwo osiągnąć krótkie odcinki 2-3 kilometry zanim silnik się nagrzeje w trakcie zimy spalanie potrafi osiągnąć zawrotne 16 litrów lpg. Usterki jeśli występują to są dość poważne, silnik musi MIEĆ OLEJ nie za dużo i nie za mało, zwiększy to jego żywot i oszczędzi wydatków na kosztowne naprawy.Samochód ma charakter to trzeba przyznać ale minusów jest więcej niż plusów polecam się 3 razy zastanowić przed zakupem tego modelu. :)
11,3
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Pali tyle ile jest w baku, źle i dobrze. Źle: Droga do pracy 1,5/2 km, zima,wiecznie zimny to jest 16 litrów. Normalnie: jazda po Wrocławiu, przy normalnym ruchu bez szalejących korków w piątek (2h przez miasto), to już 10-12 w zależności od stylu jazdy Trasa bez autostrad bardzo dynamicznie - regularne wyprzedzanie, zawsze powyżej 100 do 150 km/h - wychodzi 10 litrów. Dobrze: W trasie przepisowo można spokojnie zejść poniżej 7l. Normalnie na autostradzie 2 osoby - średnio 130/140 km/h spalanie 8 litrów. Wyjazd na wakacje 4 tys. km, daleko od autostrad, często w górach, z klimą, często ostrzejsza jazda w zakrętach, załadowany - średnio 8 litrów. Jak na 1.8 to zupełnie przeciętny wynik.
11,5
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Po zakupie zamontowana instalacja gazowa. Spalanie w stosunku do osiągów zajebiste.. Szkoda tylko że te silniki to dno ciężko o części jeżeli misa pójdzie zapraszam do szukania po szrotach itp nowej nie dostaniemy

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 54
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze
Fiat Punto II Hatchback