Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Punto II Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010

Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Punto II Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010

Liczba ocen: 33
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Koszty utrzymania + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~PuntoSpeed
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
Jestem w posiadaniu tego autka 2 latka. Wcześniej jeździła nim siostra z mężem 4lata. Sprowadzili go z Francji jako 6 latka. Serwisowali na bieżąco. Ja poza wymianami oleju i filtrów i obsługi klimatyzacji no i po naprawie silniczka wspomagania nie robiłem nic. Silnik odpala bardzo dobrze nawet przy -20. Spalanie świetne, klima ok. Ogólnie do samochodu wsiadam, odpalam i jeżdżę. Mam kilku znajomych co jeżdżą Punciakiem i nie narzekają. Ja tym bardziej. Wiadomo, że są inne lepsze cichsze i bardziej niezawodne auta ale to jest Punto klasa B i przez ten pryzmat trzeba patrzeć na to auto. Ceny części zamiennych na bardzo niskim poziomie. Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. POLECAM!
3,1
~Chris White
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
Zamieniłem niedawno Punto na Toyote Yaris, wsiadając do toyoty brakowało mi mojego bogatego wyposażania z punta, wygodnych foteli, ale od razu jak przypomniałem sobie przygody z tym autem to od razu tęsknota za puntem minęła. Po pierwsze miska olejowa wykonana z aluminium, przy wjechaniu na w dziurę czy większy krawężnik robiła się dziura, nowa miska jest to koszt kilkuset złotych, ale na szczęście są zakłady zajmujące się spawaniem aluminium i można to naprawić za przyzwoite pieniądze sam miskę urwałem 4 razy więc wiem o czym mówię. Drugą sprawą jest zawieszenie, które cały czas jest zepsute, najszybciej jechałem tym autem 150 km/h więcej porostu się bałem autem rzucało na prawo i lewo, z pewnością pojedzie znacznie szybciej ale nie mój egzemplarz. Na plus na pewno silnik jest to w 100 % bezawaryjna jednostka, zepsuło mi się w tym aucie wszystko oprócz silnika, wystarczy wlewać oleju. Kolejnym mankamentem jest elektryczne wspomaganie, które jeżeli jest mróz po prostu nie działa, często się psuje. Na plus jedynie silnik elastyczny, mocny i nie zawodny, oraz ergonomia wnętrza jak na auto tej klasy nie jest najgorzej. Jako całokształt dam mocne 2, nie polecam tego samochodu ponieważ jest to skarbonka bez dna, może w egzemplarzu z mniejszym przebiegiem będzie lepiej bo w okolicach 300 tyś to można się tym autem wybrać jedynie na szrot!
3,7
~stfx303
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
kupione z niemiec od policjantki, czyste w srodku, nie deptane, jestem zadowolony z autka. Uciążliwa jest wymiana żarówek, synchronizator (2 bieg- nieprzyjemne zgrzytanie), zajelo mi troche czasu zanim wyczułem dwójeczke i tez nie zawsze wchodzi gładko, zaparowana lampa, nie najciszej w kabinie. Żadnych poważnych napraw nie przeprowadzalem, standardowa wymiana filtrów i rożrządu. w niedlugim czasie punciawke czeka konserwacja podwozia, uk wydechowego i niektorych-drobnych miejsc nadwozia. Nie wiem o co chodzi kierowcom którzy silnie próboją mnie wyprzedzac, ale zadko im sie to udaje. Najszybciej leciałem ok 175kmh i jeszcze ciągnoł, ale lotnisko sie skończyło, stosunek wagi do mocy jest wystarczający. Za te pieniąki z tego rocznika polecam!!

Raporty spalania Fiat Punto II Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010

Liczba raportów: 71
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW 1999-2010
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
Mój raport dotyczy fiata punto 2 rocznik 2001 1.9 jtd 80km sprowadzony z niemiec z przebiegiem ok.160kkm. Teraz ma ok.250kkm. Co tankowanie przeliczam spalanie i porównuje z komputerem. Codziennie robię trasę ok.70-80km. 20-30km przez miasto reszta trasa. Jazda ekonomiczna kontrolowana tzn.gdzie się da to 60-80 na 5 biegu, często wrzucam luz przed światłami/skrzyżowaniami, na trasie 80-100km/h. Średnie spalanie to ok.3,7-3,8L/100km latem przy temp. powyżej 20st.C. Zimą przy temp.średnich ok.-5 do 5 st.C spalanie wzrasta do ok.4,2-4,5L. Oczywiście przy gorszych warunkach pogodowych (niższe temperatury, śnieżyce, dużo śniegu itp.) zużycie wzrasta do ok.5-5,5L. Na samej trasie latem najniższy wynik jaki miałem to ok.3-3,3L (5 bieg, ok.60-80km/h, 1500-2000rpm). Przy prędkości 80-90km/h na trasie ok.3,5-3,8L. Zima ok.0,5L wiecej. Powyżej 100km/h zaczyna już znacznie więcej brać. 100km/h ok.4,2L. 110 - ok.4,5 120-ok.5L. Przez miasto przejezdzam zazwyczaj poza godzinami szczytu stąd też takie średnie dobre wyniki. Ogólnie bardzo ekonomiczny samochód. Ktos kto bardziej dynamicznie jeździ będzie mieć 0,5-1,0L więcej. A wariaci to nawet 2-4L więcej. Nie tylko jazda na luzie i hamowanie silnikiem daje takie wyniki - również delikatne przyspieszanie...
5,7
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
Szczerze mówiąc jestem całkiem zaskoczony bezawaryjnością i całkiem niezłym spalaniem Punto. Mam go od 4 lat i przejechałem około 180 tys km. Z poważniejszych napraw wymieniłem koło dwumasowe i sprzęgło, pękł alternator po 3 latach użytkowania. Niesamowicie fajnie się rozpędza, na piątym biegu przy 3000obr/ min na liczniku 155km/h. Mam wersję z przed liftingu czyli małe soczewkowe lampy - straszna lipa po przejechaniu kilku km np. za TIRem - wieczorem lepiej się zatrzymać i przetrzeć lampy. Materiały i części eksploatacyjne w przyzwoitych cenach.
5,1
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
W trasie Warszawa-Katowice przy jeździe 110-130 km/h autko spala ok. 4.9 l/100km. Jadąc na biegu 5 z prędkością 70-80km/h zauważyłem najmniejsze spalanie tego auta. Silnik ten należy do bardzo zwinnych i potrafi mile zaskoczyć w mieście. Niestety w mieście spalanie wzrasta nieco ponad 5 l :( Obecnie przy takim spalaniu wychodzi taniej tym dieslem niż jeżdżąc na gazie (innym autem) gdzie auto pali 10 l/100km, do tej kalkulacji należy dodać koszty benzyny niezbędne do przejechania pierwszych kilku km.

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 53
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Oczekuje na rozwiązanie
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze