Szukaj

Ford Escort VI Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1992-1995

Informacje o Ford Escort VI Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Escorta debiutowała w 1992 roku. Krytyka poprzedniego modelu zadecydowała o odświeżeniu sylwetki auta, co pozytywnie wpłynęło na jego przyjęcie. Zmiany stylistyczne objęły m. in. tylne lampy, atrapę chłodnicy i zderzaki. W 1993 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i wersję sedan przemianowano na Escort. Model ten montowano również w polskich zakładach Forda w Płońsku. Produkcja Escorta VI zakończyła się w 1995 roku.
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Aice
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Witam. Uzytkowalem ten samochod, pare miesiecy, ale naprawde jest to swietny wóz. Mialem wersje GHIA, naprawde bardzo dobre wyposazenie jak na 93\'. Dobre wyciszenie samochodu, przy wiekszych predkosciach, 150-160km/h. W srodku bardzo sympatycznie i wygodnie, elektryczny, szyberdach, lusterka, szyby. Spalanie naprawde w miare oszczedne, wyglad z zewnatrz rowniez. No i najwazniejsze zrobilem nim troche Km-ów, i nigdy rzadnej usterki, nigdy mnie nie zawiodl, napewno kupil bym go jeszcze raz. Pozdrawiam!
Dodane 13 lat temu
3,5
~Driver:)
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Samochód Bardzo Dobry jak na swoją cene, kupilem go ponad rok temu i jezdzi prawie bez problemow.Raz mi odmowil jazdy z winy przekaznika pompy paliwa na Allegro 15zl:D aja wstawilem od BMW ktory znalazlem u znajomego w garazu:).Acha Kupilem go z junkersem(LPG) same problemy mialem jak jezdzilem w gazie az wkoncu zdemontowalem Junkers to okazalo sie ze przeplywomierz powietrza sie popsul z winy gazu ale przeczyscilem i chodzi dobrze:). Bardzo kiepskie zawieszenie malo zywotne:( ale naprawa nie droga.Silnik bardzo dobrze chodzi pomimo duzego przebiegu zrywny jest i rozpedza escorta do prawie 200km/h oczywiscie po niemieckich autostradach:P. blacharka u mnie nawet w dobrym stanie lekko progi juz rdza bierze.Holowałem nim Busa IVECO i bez problemu:d.
Dodane 16 lat temu
4,5
~Rastan
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Mam ten samochód 9 lat, w sumie ma 20 lat. Dwa razy pisałem już tu, na przestrzeni lat. Powoli jego działanie zbliża się ku końcowi więc czas na podsumowanie, biorąc pod uwagę, że mam już nowy samochód. Ogólna ocena jest pozytywna: dobra, a może nawet dobra z plusem. Escort VI 1.6 v16 to świetne auto, no, ale po kolei.
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla Ford Escort VI Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1992-1995
8,3
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Witam! Mam escorcika z 94r i to super autko! Silnik na lpg + blos i spalanie gazu prawie tyle co bęzyny(spalanie podane to spalanie lpg), jak ktoś umie sobie ustawić gaz to pojeździ tanio. Silnik dość elastyczny, ale nie za mocny;( gdyby miał krótsze biegi to było by inaczej, na 5 biegu przy 2,5tyś jedziemy 108km/h, ale w sumie ekonomicznie wychodzi bo jedziemy szybko a silnika nie szlifujemy.Zawieszenie dość twarde i dobrze sie trzyma drogi. Ogólnie auto mało awaryjne, sporo tanich zamienników, prosta budowa dzięki czemu samemu można naprawiać. Nie rozumiem ludzi którzy mówią że ,,Ford gówno wort...." każdy samochód jest gówno wart jak sie nie dba a jak sie nie umie dbać to sie nie powinno jeździć! Pozdro
Dodane 15 lat temu
7,5
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Mnie się trafił rarytasik pali naprawdę mało, 6,1L na trasie przy prędkości 140km/h było niemałym zaskoczeniem (fakt że na duńskim paliwie), niemieckie autostrady były bardziej kosztowne ale bez problemu 550km na baku robiłem przy prędkościach 160-180 km/h i jeszcze zostawało, nigdy jakoś nie sprawdziłem ile. Po mieście też nie jest jakiś wielce paliwożerny tak wiec nie mam co narzekać. Nawet właściciel sklepu z częściami oczy ze zdumienia przecierał bo sam ma 1.6 16v ale w cabrio i w mieście poniżej 10 mu nie schodzi. Zresztą kogokolwiek pytam kto ma essiego narzeka na spalanie.
Dodane 16 lat temu
10,0
Ford Escort VI
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Jeśli chodzi o spalanie, to jestem bardzo zawiedziony... w mieście pali jak czołg! Koszty jazdy bardzo duże (benzyna). Rocznik ´94, silnik 1.6 16V EFI, 90KM, 187 tys. przebiegu, V-max 190km/h, dynamika taka sobie... Spalanie wygląda tak: trasa (tylko kierowca, bez bagażu, 100-130 km/h) ok 7.0 l, autostrada (5 osób, pełen bagażnik, 150-180 km/h) ok 10.0 l, w mieście przy niskich prędkościach (do ok. 70 km/h) i delikatnym przyspieszaniu nie udało mi się zejść poniżej 12.0 l, ale jak się wciska w podłogę to nawet 15.5 l potrafi spalić. Jeśli chodzi o bezawaryjność to duży plus, przez rok jedyne co wymieniłem to tylne amortyzatory i sprężyny, no i niedawno wydech spawałem;)
Dodane 16 lat temu

Usterki Ford Escort VI

Liczba wpisów: 30
Zawieszenie przednie.
  • Ford Escort VI Kombi 1.8 D 60KM 44kW 1992-1995
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
W ciągu 3 lat i 30 tys. czterokrotnie remontowałem zawieszenie przednie. Typowo końcówki drążków, później oba wahacze (korozja). Ponadto dwa alternatory, wycięty cały próg (korozja profili zamkniętych) przy okazji stłuczki. Gniazdo korozji wokół osi tylnej wycieraczki i przed tylnym błotnikiem. Plusy - niewielki koszt napraw i niskie koszty eksploatacji i ergonomia wnętrza (w porównaniu np .z fabią czy nawet 206). Legendarna "wołowatość", ale kto słyszał o dynamicznym wolnossącym dieslu?
Dodane 16 lat temu
2 komentarze
brak i falowanie obrotow silnika
  • Ford Escort VI Hatchback 1.4 75KM 55kW 1994-1995
  • silnik
czasem sa wol.obroty na zimnym silniku ale na krutko i takie niepewne a na cieplym faluja az do zgasniecia .silnik ladnie i rowno pracuje gdy odlacze przeplywke. Sprawdzalem trzy inne bez poprawy(Czy moze to byc regulator biegu jalowego ?) silnik na wielopunkcie. nie znam
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Brak mocy
  • Ford Escort VI
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Witam, mam podobny problem z esckiem 1.3 b z 1992. Wymieniłem świece, cewkę, przewody. Odpalił ale nie na długo i nie miał tzw odejścia, aha, i czujnik wału wymieniony. O co w tym wszystkim chodzi ? Podjechałem ledwo pod dom, zgasiłem i chciałem odpalić z jakiś czasz a tu d...a ! Rozrusznik kręci a nie zapala. Pomocy please !!!!
Dodane 15 lat temu
1 komentarz
Ford Escort VI Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów