Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~pawel182
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Mój pierwszy samochód. Jeździłem nim ponad 12 lat do momentu aż niestety ucierpiał w wypadku i została orzeczona szkoda całkowita. Przejechałem nim bezproblemowo ponad 420 tys km i spokojnie zrobiłby drugie tyle gdyby nie wspomniany wyżej incydent. Auto rewelacyjne i bardzo trwałe. Pozytywnie zaskoczyło mnie pod wieloma względami. Świetnie się prowadzi a koszty jego eksploatacji są zaskakująco niskie. Silnik pomimo nie najwyższej mocy cechuje się dużą kultura pracy, elastycznością a przy tym jest bardzo ekonomiczny.
4,3
~PePe
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Autko fantastycznie się prowadzi, bardzo dobrze wyważone, przewidywalne i świetnie reagujące na ster. Kiedy go kupowałem miał 60 000 km, dorzuciłem drugie tyle i wymieniłem amortyzatory przód, teraz pora na tył, i niewiele więcej. Materiały i tapicerka - słabo, ale wybaczalnie, fotele przednie - skandaliczne- jak na możliwości tego autka powino być trzymanie boczne, do tego niewygodne. Z innych wad- w wersji trzydrzwiowej uchwyty do kładzenia oparcia słabe i drogie, zamki trudne do wymiany i też słabe. Ale auteczko jeździ, jak marzenie- świetne jako pierwszy samochód, niezawodne i tanie w naprawach.
4,7
~Maciej
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Nie mam nic do zarzucenia temu samochodowi. Nie jest to żadna limuzyna, tylko zwykły pojazd służący do przemieszczania się z pkt A do B. Zawiódł mnie tylko raz gdy padł aku, ale to część eksploatacyjna. Autko stosunkowo małe, ale zwinne i wdzięczne. 5 drzwi daje możliwość wybrać się 3 osobową rodziną na wakacje i zapakować się bez większych problemów. Jeśli nie ma się wygórowanych oczekiwać co do tego samochodu to kupujący powinien być zadowolony. Ja nim przejechałem ok 80 tys km od 2008 roku do 2017 i bardzo mile wspominam. Jedyne co mi w nim brakowało to klimatyzacji, ale to kwestia wyposażenia. Zgrabny, zwinny, w miarę dynamiczny (jak na ten silnik), i w miarę rozsądne spalanie. W trasie , przy spokojnej jeździe potrafiłem nawet zejść do 5-6 litrów, w samym mieście, zimą to ok 8-9. Wygląd to oczywiście rzecz gustu.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
6,9
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Samochodem można jeździć oszczędnie, gdy nie ma się zbyt ciężkiej nogi. Dla tzw. jazdy ekonomicznej autko sprawuje się następująco. W cyklu miejskim trzeba nastawić się na spalanie w granicach 6,5-7 l/100 km latem, ok. 7,5-8 l /100 km zimą. W trasie Fiesta może być naprawdę ekonomiczna. W lipcu 2014 w trasie przez Słowację, Austrię, Węgry i z powrotem zanotowałem spalanie 5.6 l/100 km na całą trasę, a w Austrii (o dziwo, bo podjazdów alpejskich było nie mało) tylko 5.14 - wykorzystując możliwie często hamowanie silnikiem na zjazdach.
7,4
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Przy jeździe głownie po mieście średnie spalanie do 8 l/100, w zimie max. ponad 9 l, ale mam ciężką nogę. Kolegom potrafiły podobne fiesty spalić i 11 l/100. Ale to chyba kwestia techniki jazdy - trzeba biegi wrzucać jak najwcześniej (a nie jechać ciągle na trójce 70, albo na czwórce 90 - wydaje mi sie, ze to chyba kwestia instruktora na prawo jazdy?). Na trasie spali poniżej 6 (ale tak jak pisałem wcześniej, raczej jeżdżę szybko i nie lubię wlec się za TIR-ami). Co do cen przeglądów/napraw - nie mogę się wypowiedzieć - auto służbowe.
7,4
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Jeżdżę dość spokojnie, silnik na dużo nie pozwala :P Spalanie w mieście to równe 8 litrów (Warszawa, korki), jak staram się uważać na obroty i omijać korki można zejść do 7-7,3. Najwyższe odnotowane spalanie w mieście to coś koło 9 litrów przy mrozach -25 parę lat temu. Trasa Prędkość ~110, 4 osoby, pełny bagażnik - pali 6,5 Prędkość ~130, 4 osoby, pełny bagażnik - pali 7 Prędkość ~90 (550km na trasie, 125km po mieście), 2 osoby, pełny bagażnik - pali 5,9 Przebieg 60k, przeglądy w ASO, po przeglądzie spalanie spada o 0,3-0,5l

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 16
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Fiesta VI