Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VIII Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Auta małe

Nowością w gamie silnikowej jest jednostka 1.0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji jednego z cylindrów. Jak zapewnia producent rozwiązanie to przyczynić się ma do obniżenia emisji CO2 oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Dezaktywacja cylindra powinna być niezauważalna dla kierowcy.

Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Wiesiek
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
3 miesiące wybierałem auto. Nie jest problemem wydać 300 tysięcy na dobre auto. Problemem jest znaleźć w miarę dobre auto za niską cenę wśród aut tanich o najniższej jakości. Salony dilerów stały się moim drugim domem. Jeździłem próbnie wszystkim z segmentu B. Zaskakujące jak bardzo auta w podobnej cenie mogą się różnić jakością czy wyposażeniem. Podobał mi się Hyundai i20 oraz Citroen C3. Renault Clio dobrze jeździł, ale wyposażenie w swojej cenie miał bardzo toporne i ubogie. Forda zostawiłem na koniec. Kultura jazdy, sterowność, praca silnika od niskich obrotów, hamulce - zupełnie inna klasa, jak o oczko wyżej. Nadal mam sentyment do Citroenów, ale jazda próbna rozwiewa wątpliwości - Fiesta żwawo reaguje, doskonale się prowadzi, układ kierowniczy jak w aucie klasy dużo wyższej, od ponad roku żadnej wady fabrycznej, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie lata, wszystko działa jak nowe. Może to kwestia tego że dbam o auto, a może po prostu jest solidnie zrobione. No więc po jeździe próbnej od razu zdecydowałem się na Fiestę. Po prostu więcej czasu spędzam w kabinie niż na oglądaniu auta. Prawdopodobnie kupiłbym je drugi raz, gdyby była wersja z automatem. Bardzo dobra ergonomia, wszystko na swoim miejscu, manualne sterowanie klimą, doskonała praca inforozrywki z Android Auto i Car Play, skrzynia biegów chodzi idealnie, gładko, lekko, cicho. Trochę gruby słupek A i niska jakość obrazu z kamery cofania - ale w żadnym innym aucie tej klasy nie widziałem lepszej. Praca silnika na autostradzie do 160km/h cicha i komfortowa jak na tej klasy auto. Każda Toyota przy tej prędkości zagłusza muzykę. Przy 120km/h można słuchać muzyki i cicho rozmawiać.
5,0
~Natalia
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Fenomenalny samochód! Bardzo polecam. Odczucia jak w autach co najmniej klasy wyżej. Przed zakupem testowałam kilka podobnych (Swift, C3, Ibiza) i żadne z nich nie ma porównania do Fiesty. Idealne zarówno do miasta jak i na trasy, także te dłuższe. Bardzo żwawe, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, do tego świetnie wyciszone - swobodna rozmowa nawet podczas jazdy autostradą. No i piękne z wyglądu, chociaż to oczywiście rzecz gustu. Jazda tą Fiestą to niesamowita przyjemność i cieszę się z niej każdego dnia.
4,9
~EmersonLakePalmer
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Auto dla żony. Początkowo zdecydowani byliśmy na mazdę 2, ponieważ żona taką jeździła. Dla porównania sprawdziliśmy w jeździe citroena 3 ( a fuu), mazdę 2 -115 kM oraz ford fiesta st, ford fiesta i ford fiesta active. Mazda 2 kusiła ale jak zobaczyłem lakier testowych mazd poobijany od kamyczków -durszlaczki, a potem poczytałem na forum mazdy o problemach z rdzą, lusterkami itp. dałem sobie spokój. Active przekonał mnie dużo lepszą precyzją prowadzenia niż mazda i genialnym zawieszeniem. Gdy jedziemy przez Warszawę po torach, studzienkach dodatkowe odbojniki w przednim zawieszeniu genialnie tłumią, ekstra komfort jak w wyższej klasie. To co opisują w testach to prawda. Szybko dobija na autostradzie do 170 km, w mieście żona też wielu zadziwia, gdy bez powodzenia chcą ją wyprzedzić,
Ford Fiesta VIII Active