Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Auta małe

Nowością w gamie silnikowej jest jednostka 1.0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji jednego z cylindrów. Jak zapewnia producent rozwiązanie to przyczynić się ma do obniżenia emisji CO2 oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Dezaktywacja cylindra powinna być niezauważalna dla kierowcy.

Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71,9 x 82 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ASS
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Jonash
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Samochód miejski, ale moim zdaniem jak ktoś nie wozi dzieci to idealnie nadaje się do jazdy na co dzień: w mieście - bo małe i zwinne, w trasę - bo dobrze wyciszone, a i Europę idzie objechać - sprawdzałem, w moim przypadku fotele dają radę i nie wychodzę połamany. ;) Silnik oceniam jako najlepszy z tych 3-cylindrowych. Świetnie wkręca się na obroty, w wersji 125 KM mamy przeciągnięty maksymalny moment przez co można go ładnie kręcić pod czerwone pole i mieć przy tym fun. Lepszy niż nie jeden motor 4-cylindrowy. Skrzynia biegów precyzyjna, spalanie jak to spalanie. Potrafi odwdzięczyć się niskim apetytem przy łagodnym traktowaniu, albo spalić sporo jak będziemy cisnąć. Układ jezdny oraz zawieszenie genialne. W zasadzie jedyną konkurencją w tej klasie jest Seat Ibiza. Jednym zdaniem jest to bardzooo dojrzały samochód segmentu B. Wady? Wykonanie i spasowanie wnętrza. Cały Ford. :) Dostajemy świetnie jeżdżący samochód z fajnym silnikiem, ale wykonanie kuleje. Nowa Fiesta jest gorzej spasowana od swojej poprzedniczki, niejeden plastik potrafi we wnętrzu zatrzeszczeć. I tu przechodzimy do meritum. Można go nieźle doposażyć i zostawić sporo pieniędzy w salonie. Czy warto? Moim zdaniem nie. Gdybym miał dzisiaj ponownie kupić samochód segmentu B to .. byłaby to Fiesta, ale bez bajerów w stylu grzanej kierownicy itd. Ot gorzej wyposażona wersja, ale żeby bliżej jej było do 50 tys. zł a nie 70. Dlaczego? Bo to dalej samochód segmentu B, który mimo bogatego wyposażenia nadal jest samochodem "miejskim" ze wszystkimi jego wadami - gorsze wykonanie, spasowanie, jest mniejsze itd. Oczywiście jak na swoją przynależność jest genialny! Ale, moim zdaniem, nadal nie warty tych pieniędzy. Podobnie jak nie kupiłbym Focusa za 110 - 120 tysięcy, tak nie kupiłbym Fiesty za 70 - 80 tys. :) Oczywiście kwestia priorytetów - to jest moje prywatne zdanie. Mimo wszystko, polecam ten samochód. Naprawdę. Świetnie jeździ, ma fajny silnik, jest ładne, czego chcieć więcej?
4,9
~Donau
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Auto kupione w ciemno, po jednej jeździe próbnej. Wybrałem wersję titanium, ze wszystkim opcjami, oprócz szklanego dachu, nawigacji i słabego systemu B&O. Załuję, że nie można było wybrać lepszego silnika np. 1.0 ecoboosta 140KM, lub 1.5 - 150KM...
4,9
~Andreyew
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Wreszcie znalazłem samochód, który odpowiada moim potrzebom. Wybór padł na nową Fiestę w wersji wyposażeniowej Titanium mimo, że z początku celowałem w VW Polo. Szalę przeważył silnik eco bost oraz znakomite zawieszenie. Szczegóły poniżej
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d