Szukaj

Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Motobieda_589
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Dobry samochód. Mimo że w chwili kupowania miał 15 lat, to oznak korozji nie było. Silnik dynamiczny i w miarę oszczędny. Jeździł wielokrotnie po autostradzie licznikowe 160-170 i dawał radę. Myślę, że osiagnięcie 200 licznikowych na prostej i 210 z góry, nie stanowiłoby też problemu. Sapalnie w cyklu mieszanym na krótkich odcinkach około 8 l w lecie i 9 l na 100 w zimie. Przy spokojnej jeździe w trasie ok 90 km/h dało radę, żeby spalił 6 l benzyny na 100 km. Przewiózł około 10 metrów sześciennych drzewa w lesie i na dojeździe do miejsca składowania. W środku dużo miejsca. Zawieszenie wielowahaczowe, czyli świetnie. Tylko raz była poważniejsza awaria, zepsuł się komupter pokładowy. Koszt naprawy wyniósł 3 tys zł. Poza tym nigdy przez ponad 5 lat, nie zawiódł. Odpalał przy -16 bez problemu. Dojechał 3 razy na Podkarapacie z Zachodu Polski i z powrotem, a dałby radę nawet do Hiszpanii, czy Portugalii. Największym minusem była korozja, jak to w Focusach, ale ja miałem zadabny egzemplarz, gdy był sprzedawany, miał 20 lat i kilka purchelków, głównie na błotnikach z przodu. Dla porównania Focus I 1.8 TDCI, który był u mnie, taki stan miał, gdy był w wieku nie 20, a 13 lat, więc ten był zadbany blacharsko. Polecam kupić Focusa I genracji z silnikiem beznynowym, jeśli ktoś nie musi mieć idealnego samochodu, ale potrzebuje mieć sprawny, oszczędny, pojemny samochód, który może służyć na dojazdy do pracy na kilka km, można nim pojechać na wyjazdy, nawet do Portugalii, czy do wożenia drewna. Wszystkie benzyny są dobre poza 1.4, który spala dużo w stosunku do tego, jaką ma awaryjność i osiągi. Z diesli polecam kupić 1.8 TDDI.
Dodane 6 miesięcy temu
4,4
~Krzysztof
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Jeśli rdzawka nie chwyciła- jak na swoje lata- auto nie do zajechania. Oczywiście obecnie nie jest to samochód "wizytowo- reprezentacyjny" , natomiast sprawdza się "na ryby, na grzyby, na co dzień"- niezawodny, praktyczny, pakowny, nie ma zmartwienia i paniki na wypadek zarysowań, wgniotek, itd- na dotłuczenie bardzo wytrzymały . Silnik 1,6- zrywny, 180 km/h- żaden problem. Spalanie akceptowalne- odwdzięcza się za to bezawaryjnością. Jedyny mankament to wygłuszenie kabiny (ma już swoje lata), jadąc po autostradzie można poczuć się jak nad morzem ;)
Dodane ponad rok temu
4,1
~araisa@wp.pl
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Silnik nie jest demonem przyspieszenia więc ułańska fantazja nie wchodzi w grę ale w trakcie eksploatacji nie było z nim żadnego problemu pali od strzała nawet w zimie plus dla akumulatora do tej pory był tylko raz ładowany (zostawiony na włączonych światłach)Po 7 latach przegląd techniczny przeszedł bez najmniejszego problemu nie mieli do czego się doczepić fachmani . Po 6 latach wymiana cały rozrząd plus pompa wody tarcze i klocki hamulcowe płyny, oleje, filtry ,szczelność odgrzybianie uzupełnienie gazu w klimie wszystko za jednym posiedzeniem u mechanika. Co zepsuło się przez 7 lat -przełącznik opuszczania prawej szyby - połączenie giętkie rury wydechowej Wydaje mi się że jak na 60 tys /km to niezły wynik Plusy tego auta(kombi) -wnętrze wystarczające dla osób powyżej 187cm wzrostu luz nad głową zwłaszcza z tyłu w przeciwieństwie np. do laguny czy C5 gdzie ja nie mogę wyprostować głowy jako pasażer tylnego fotela -bagażnik naprawdę spory jeden z największych w tej klasie -zawieszenie największy plus tego modelu i co ciekawe im więcej zapakowane tym komfort jazdy się zwiększa w zakrętach miodzio -układ kierowniczy drugi duży plus -lakier tutaj też dam plusa 7 lat elementy dostępne gołym okiem nie widać rdzy (nie sprawdzane pod tapicerką)być może firma na koniec produkcji tej serii coś tam poprawiła a może i garaż też ma na to trochę wpływu. Minusy -plastiki mogły by być lepszego gatunku -chlapacze(przód) nie z plastiku a gumowe gdyż auto jest niskie i każdy zjazd z krawężnika kończy się utratą żabek mocujących chlapacz -dupiaty dostęp do filtra kabinowego klimatyzaji pękające uchwyty podszybia Generalnie oceniam auto na mocne 4 na dzień dzisiejszy nie ma samochodu w tym segmencie któremu dałbym 5 powiem więcej w segmencie wyższym też jest się do czego doczepić. Oczywiście dałbym piątkę tej foce gdyby jakaś wróżka dołożyła -troche koni do silnika -tylną kanapę zrobiła przesuwaną z możliwością szybkiego demontażu -od czsu do czasu podniosła auto o parę cm gdy jadę załadowany na „ranczo” ale takie rzeczy tylko w „Erze” To że Ford gówno wort nie do końca jest prawdą natomiast prawdą jest że nie każda morda pasuje do Forda
Dodane 14 lat temu
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005
7,7
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Auto mam od półtora miesiąca, i już zdążyłem zauważyć jeden niemały problem, mianowicie spalanie. Producent zakłada jakieś tam 6-7 L/100km.... chyba stojąc w miejscu. Na mieście ciężko mi zejść poniżej 9.5, na trasie przy prędkościach do 130km/h nie ma tragedii, ale gdy człowiek uzna że pojeździ po niemiecku na polskich drogach (w przypadku tego auta i mojej ręki max 200km/h ale większość czasu w granicach 170-180km/h) to chleje jak hazardzista po przegraniu majątku, wiadomo, takie prędkości robią swoje, nie mniej jednak przy spokojnej jeździe, nie przekraczaniu 2500 rpm, nie szarżowaniu, to i tak samochód dużo pali.
Dodane ponad rok temu
7,1
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Nabyłem auto w 2012 z przebiegiem 118211(serwisowane w fordzie do 2010-przebieg 110530), auto jeździ tylko na benzynie, trafił mi sie dobry egzemplarz od I właściciela, auto krajowe, poprzednik dbał o auto. Jak na swój wiek i przebieg od zakupu + 25000, wymieniłem spręzyny przód,+poduszka skrz.biegów, lakierowanie progów + nadkoli i alu 14". Przekonałem się do tego auta pozytywnie, prowadzenie pewne, typowy rodzinny dupowóz, 100KM w zupełności na miasto i okolice wystarczy, przy jeździe ponad 120KM/h wzrasta poziom hałasu w kabinie, cóż wyciszenie nie jest mocna stroną. Auto lekkie przy jeździe powyżej 100KM/h na autostradzie odczuwasz każdy powiew na aucie, ale bez urwania głowy. Auto godne polecenia = cena do jakości, ale...fordowska blaszka lubi być zadbana więc wyczulenie na rdzę, póki co bez większych awarii po roku na polskich drogach
Dodane 11 lat temu
9,9
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Miałem focusa 3 lata generalnie moja jazda jest dynamiczna ale bez przesady z tego silnika dynamitu się nie zrobi był czas że jeździłem dużo w trasie i były też czasy że głownie było to miasto i jakby nie liczyć to średnio zawsze powyżej 9l a gdy więcej miasta to i średnio 10l. Wyniki poniżej 8l nawet w trasie to dla mnie sfera marzeń, chyba przy jeździe 80-90km/godz i to bez wyprzedzania. Ale kto tak jeździ, ja kiedyś próbowałem ale to grozi zaśnięciem w czasie jazdy. To taki silnik ze nie weźmie średnio mniej niż 9l. I nie ważne nowy czy stary bo silnik jest ten sam i w nowych focusach, a mam znajomych którzy nimi jeżdżą. Na prawdę zastanawiają mnie wpisy odnośnie spalania innych użytkowników albo prędkości 200km/godz. :)
Dodane 12 lat temu

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Dodane 10 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Dodane 11 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Ford Focus I Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów