Szukaj

Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Motobieda_589
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Samochód ogólnie dobry. Może miałem jakiś egzemplarz szczególnie dobry, gdyż z zasłyszanych opinii, dziwiłem sie że u innych jest słabo, a u mnie nie było tak źle. Mój egzemplarz oprócz ponadprzeciętnej bezawaryjności miał specyficzną cechę, praktycznie zawsze spalał 7l diesla na 100 km, z wyjątkiem krótkich odcinków, wtedy 8-10 l na 100 km. Komfortowy samochód, którym wygodnie podróżowało się w 3-4 osoby. Świetne zawieszenie wielowahaczowe, przy którym jazda po dziurach, nie była czymś niekomfortowym, gdyż zajebiście wybierał nierówności. Ceny części były dosyć wysokie, ale nie trzeba było często czegoś wymieniać, tylko raz na jakiś czas, np. wtryski common rail w 2016 roku, kosztowały około 3200 zł. Problemu z dwumasą nie było, gdyż mechanik cudotwórca, zastąpił je całością. Turbina sprawiała, że nigdy nie brakowało mocy. Osiągnięcie 190 na liczniku na autostradzie, czy 160 podczas wyprzedzania na krajówce, nie stanowiło żadnego problemu. V maxu nigdy nie osiągnął, gdyż nie było potrzeby, ale dałoby nim pocisnąć 210 licznikowe na prostej, a z góry dałoby się zamknąć licznik. Największym problemem była korozja, która zaczęła się pojawiać po około 10-11 latach. Był to egzemplarz sprowadzony z Niemiec i został zakupiony w Polsce od prywatnego właściciela. Jako 6 letni samochód miał najechane ponad 210 tys km i to powinno wiele mówić o przebiegach samohodów z dieslem w Niemczech. 5 lat potem, gdy miał już 16 lat, korozja była tak zaawansowana, że diagnosta nie chciał podbić przeglądu, w dodatku Focus, miał zderzenie z motocyklistą, które pogorszyło jeszcze jego stan wizualny. Musiał zostać oddany w 2018 roku na części z przebiegiem około 460 tys km. Może dałby radę dojechać do 0,5 mln km, ale bardzo ciekł. Z perspektywy lat i doświadczeń eksploatacji, zamiast 1.8 TDCI, polecam wybrać 1.8 TDDI. Jednostka bez turbiny i całego osprzętu. Osiągi trochę gorsze, ale ekonomia podobna, w dodatku lepsza bezawaryjność i wytrzymałość, bez problemu zrobi 1 mln km bez poważniejszych remontów przy odpowiednim serwisie.
Dodane 7 miesięcy temu
4,3
~setariff
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Samochodem jeżdżę od 2 lat, a w rodzinie jest od około 10. Przez te dwa lata zawodził bardzo rzadko. Nie jest ani wybitnie wygodny, ani niespotykanie dobrze się prowadzący, ale naprawdę daje radę, a otoczony opieką odwdzięcza się stosunkowo niezłą niezawodnością. Dodatkowym faktorem mojej sympatii do tego auta jest fakt, że był i jest moim pierwszym. Myślę, że do takiego zadania jest doskonały - części są bardzo tanie, bezpieczeństwo wystarczające, eksploatacja niedroga. Prowadzi się łatwo i przewidywalnie. Nic tylko jeździć :)
Dodane 7 lat temu
4,2
~Marek
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Focusem jeździłem praktycznie od nowości do chwili obecnej czyli prawie 10lat. Przez pierwsze 4 użytkowany w firmie razem z kilkoma osobami i z przebiegiem 140 000 km wziąlem go dla siebie. Następne 85 000km kierowałem już tylko ja. Generalnie nigdy przez te ponad 9 lat Focus się nie zatrzymał z powodu usterki. Nie były robione też żadne bardzo poważne naprawy, aż do dzisiaj gdy trzeba wymienić dwumasę! Wszystkie elementy mechaniczne i blacharskie się jakoś trzymają - blachy niestety już słabiej... Generalnie gdyby nie korozja, to dałbym mu doskonale!
Dodane 11 lat temu
Åšrednie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Auto ogólnie dość oszczędne, aczkolwiek wrażliwe na jakość tankowanego paliwa. Najmniejsze spalanie, jakie udało mi się zanotować, to wg komputera 4l/100km po przejechaniu około 150 km w trasie, przy średniej prędkości 80km/h. Standardowe spalanie w trasie przy dwóch osobach i niezbyt zapakowanym bagażniku to 5.5 - 6 litrów (średnia prędkość 90-120 km/h). Przy pełnym załadowaniu (5 osób + pełen bagażnik) spalanie wynosi około 6.2-6.3 litra na długiej trasie (w tym część autostradą). Przy jeździe głównie autostradą (trasa > 400km) ze średnią prędkością powyżej 140 km/h spalanie wzrasta do ponad 7l/100. Spalanie w mieście oscyluje w granicach 6.5-7 l/100, w zależności od stylu jazdy, pory roku, itd. Moje największe zanotowane średnie spalanie to 7.5l/100km - wskazanie po około miesiącu jazdy wyłącznie po mieście (dość dynamicznie, głównie na odcinkach poniżej 4km),
Dodane 11 lat temu
5,9
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
posiadam foke od 6 miesięcy ma przejechane 230tyś. ja zrobiłem ponad 6tyś i jak na forda pozytywne zaskoczenie!!! przy jezdzie super eco na dystansie 120km spalanie 4.3l ale w trasie norma to około 5l miasto od 5.8 do 7l klima podnosi spalanie o około 0,5l(mam klimatronik). tankuje BP altimate lub verwe (spalanie przynajmniej u mnie wydaje się mniejsze o ok 0,5l niż na zwykłym ON. poważnych awarji nie było. z własnej inicjatywy sprawdzony alternator , rozrusznik , świece koszt 250zł.. korozji nie widać(przynajmniej narazie) ogólne polecam!!!
Dodane 12 lat temu
5,6
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Na początek kilka słów o samym samochodzie. Mam go już 4 lata, zakupiony przy przebiegu 140k km, teraz jest 230k km. Przez ten czas, poza normalnymi częściami eksploatacyjnymi i drobnymi sprawami jak zaślepki, skóra od biegów etc. nie robiłem dosłownie nic - nie było potrzeby, nic się nie psuło, nic nie stukało, nic nie padało... W ciągu 4 lat wydałem więc minimum kasy na części. A pamiętam jak mój mechanik odradzał mi silnik TDCI, bo "za delikatny na nasze warunki". Z tego co słyszę to jednostki te sypią się stosunkowo szybko, natomiast mój egzemplarz jest chyba jakimś wyjątkiem; fakt, że sprowadziłem go z Włoch, może to jest jakiś powód, że auto nie jest zajechane. Teraz spalanie - jak na taki dosyć duży samochód spalanie to marzenie. Jazda autostradą A4 Kraków-Zgorzelec w 2 osoby z zapakowanym bagażnikiem, przy prędkości 120-140km/h to spalanie w granicach 4,2-4,5 (i nie liczyłem tego za pomocą komputera), przy spokojnej jeździe 90-100km/h spalanie to 4.0. Bajka! Generalnie optymalne spalanie w moim focusie jest przy 1800-1900 obr. na każdym biegu. Po mieście staram się jeździć spokojnie, bez niepotrzebnych zrywów i hamowania. Zresztą po mieście nie jeżdżę wiele więc tylko uśredniłem spalanie do 5,0-5,5, bo tak wychodzi. Przy klimie spalanie wzrasta tylko nieznacznie. Kółka mam 185/70/16. Moc o wartości 115KM zupełnie jak dla mnie wystarczająca, aczkolwiek następne auto chyba będzie mocniejsze;) tak do 140-150KM. Podsumowując - opłaca się posiadać taki wóz, jest dynamiczny, oszczędny, praktycznie bezawaryjny, pakowny. Minus to moim zdaniem biedna deska rozdzielcza, sam wygląd auta też średnio porywający. Ale coś za coś:) Chcesz mieć piękne auto, kup sobie alfę romeo lub bmw i łóż krocie na części i eksploatację;)
Dodane 14 lat temu

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Dodane 10 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Dodane 11 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Ford Focus I Kombi

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów