Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 76 070 PLN

Dane techniczne Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018

Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Koszty utrzymania

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki - Poważne usterki

Wybrane oceny

4,7
~Grzesiek
Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ford Focus III
Naprawdę solidny samochód dla całej rodziny. Jestem bardzo zadowolony z tego jak dobrze inżynierowie z firmy Ford zaprojektowali wyciszenie tego auta. Jadąc autostadą z prędkością 130 km/h można bez problemu prowadzić konwersację. Oprócz tego jeżeli chodzi o zawieszenie to prowadzi się naprawdę lekko, i bardzo dobrze niweluje wszelkie nierówności terenu. Co do silnika, jeszcze ciężko się wypowiedzieć. Jakość wykonania pozostawia trochę do życzenia, ale wiadomo - to nie jest Mondeo. I tylko za to daję 4 gwiazdki.
4,1
~Maniek
Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ford Focus III
Praktyczny i niedrogi kompakt, ładny z zewnątrz. Wyróżnia się wizualnie na korzyść na tle konkurencji. Bardzo ustawny i szeroki bagażnik. Dobre prowadzenie na tle innych kompaktowych kombi. Miałem dwa takie Fordy w wynajmie długoterminowym (roczniki 2016 oraz 2017) i nie zdecyduję się ponownie ze względu na kiepską jakość. Plastiki twarde i tandetne, po około pół roku użytkowania zaczynają regularnie trzeszczeć przy dotknięciu. W jednym z samochodów po pół roku ekspolatacji padł wentylator chłodnicy unieruchamiając auto w korku na autostradzie. Radio regularnie ma problemy z odczytem danych z USB. Ogólnie nie polecam (przynajmniej nie w niskiej wersji wyposażenia, być może w wyższych jest lepiej).
4,8
~Sheriff
Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ford Focus III
Całkiem fajny samochód rodzinny. Niewiele rzeczy w nim denerwuje, wygodny, ekonomiczny i całkiem zrywny. W trakcie wyboru auta rozpatrywaliśmy też Kię. Cieszę się, że padło na nowego Focusa. Szukaliśmy samochodu, który miałby jak najmniej elektroniki, choć jest jej i tak pełno. No i ładny jest :) Mamy kolor Candy Red, więc nie wygląda jak wóz poflotowy. Cieszy nas 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 3
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Oczekuje na rozwiązanie
Średnio co 80 tys km wymiana katalizatora
  • Ford Focus III Kombi Facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po przebiegu 70 80 tys km zapycha się katalizator.
Hamulce - metaliczny stuk przy jedynce i wstecznym na niewielkich prędkościach, np. przy manewrowaniu na parkingu.
  • Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018
  • układ hamulcowy
Najlepszym opisem będzie ten film. https://www.facebook.com/desmusmail/videos/934960629896529/
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ford Focus III Kombi Facelifting