Szukaj

Informacje o Ford Focus III ST

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus III ST – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,4 m
Promień skrętu 6,2 m
Długość 4362 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Wysokość 1471 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1550 mm
Rozstaw kół - tył 1534 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1215 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 363 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Bartłomiej
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Autko sprowadzone zza oceanu, w fajnym wyposażeniu przejechane niecałe 3000km sprawuje się fajnie dobrze trzyma się drogi, spalanie jak na tą moc odpowiednie środek wykonany dobrze chociaż fotel kierowcy wyciera się szybko mimo młodego wieku i niedużego przebiegu. W swojej klasie cenowej jest to fajna propozycja jeśli chodzi o frajdę z jazdy, oklepane golfy czy inne których jest pełno na naszych drogach są nudne w przeciwieństwie do focusa. Niestety miejsca z tyłu jest malutko jeśli z przodu siedzą wysokie osoby nie mówiąc o bagażniku (w moim przypadku mam pełny zapas) więc miejsca jest malutko.
4,4
~Paweł
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Niezwykle fajny silniczek, łączy w sobie dynamikę i kulturę pracy, dostosowuje się pod właściciela. Jeśli chcesz jest agresywny, jeśli chcesz - chowa pazur i jeździ nadwyraz spokojnie i cicho. Auto genialne. Jak czytam niektóre opinie i oglądam coponiektóre testy to aż nie wiem czy sie śmiać czy płakać w momencie kiedy ludzie narzekają na np : bagażnik. Jesli chcesz rodzinne auto kup sobie combi i nie zawracaj tyłka ! Albo czytam komentarze typu : mało schowków lub mało miejsca na nogi ... Ostatnio jechałem z kolegą który siedział z tyłu, 120 kg wagi 185 wzrostu i pierwsze co to zachwalał ile miejsca bo myslal ze bedzie o wiele gorzej. Samochód świetnie jeździ i naprawde niewiele pali. Spotkałem się z róznimy opiniami, jednym 10 drugim 15 a prawda jest taka - zależy jak jeździsz. Mi przy codziennym użytkowaniu - dojazd do pracy, kręcenie się po mieście zakupu itd oraz zabawa poza miastem - spalanie 9.5 - 10.00 litrów na 100. Więc chyba nie warto bawić się w 1.5 ecoboosty które i tak palą koło 8 czy 9. ST to bardzo udana wersja Forda, nie jest jedynie zabawką jak RS - który na codzienny użytek jest męczący. ST to auto do wszystkiego i uwaga - nie do niczego. Jestem z niego mega zadowolony.
4,5
~szybki_jasiek
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Auto z pazurem na co dzien. Zdecydowanie ciekawsza propozycja, niz oklepane BMW czy Audi, tak popularne na polskich drogach.
Średnie spalanie dla Ford Focus III ST
10,0
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Silnik bardzo dynamiczny lecz potrafi także mało spalić przy delikatnej jeździe do 100km/h Pali 8-8,5l. Przy mojej jeździ miasto/trasa-30/70% spalanie 9,5 (lubię przycisnąć gazu). Niestety bak zdecydowanie jest za mały w tym aucie starcza na zaledwie 450km
11,0
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Średnie spalanie z jazdy po mieście 13 litrów. Ostra jazda po mieście to już 15-16. W trasie można zejść do ok 8 przy spokojnej jeździe co może raz mi się zdarzyło. Jazda w trasie nie na dziadka to ok 10 litrow a wykorzystując moc to ok 13. Wszystkie wartości poniżej 7 litrów to zwykle bajki bo takie spalanie można osiągnąć jadac na tempomacie 70 na godzinę. Tak czy owak spalanie akceptowalne jak na osiągi samochodu.
8,7
ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Ford Focus III
Nigdy nie wnikałem ile pali auto, zawsze lubiłem w miarę mocne samochody, wypełniłem ten raport jako ciekawostkę, bo to co zrobił Ford w najnowszym ST to jakieś cuda, ten samochód nic nie pali !, nawet przy pełnym pałowaniu po mieście nie wyjdzie z 15, przy normalnej zaznaczam normalne a nie jakiś ecodriving po mieście mieści się w 8-9 a na trasie jak ktoś chce jechać stówkę spali 5-5,5, miałem kiedyś WRX poniżej 15 to było marzenie

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 8
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opóźnienie w załączeniu wspomagania
  • Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014
  • układ kierowniczy
  • 110 tys. km
Czasami po odpaleniu samochodu przez chwilę nie działa wspomaganie. Wtedy zazwyczaj po ok. 5-10 sekundach sytuacja wraca do normy. Kilka razy jednak wspomaganie nie włączyło się w ogóle (szczególnie zimą) - wtedy pojawia sie komunikat w stylu: "awaria układu wspomoagania". Czasem pomaga zgaszenie i po ok. pół minucie ponowne uruchomienie silnika.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik chlodzenie
  • Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Kable z chłodnicy do silnika - strzeliły i zatarły silnik w czasie jazdy. Na gwarancji - silnik wymieniony na nowy. Ford miał akcje serwisowa wymiany kabli na inny typ.
Ford Focus III ST