Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback ST 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Łukasz
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Auto robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, zarówno wizualne, jak i podczas jazdy. Niestety w trakcie użytkowania zaczęły wychodzić coraz większe mankamenty. Pierwsza wizyta w ASO z awarią miała miejsce już pod koniec pierwszego miesiąca eksploatacji - awaria elektryki. Usterka była na tyle kłopotliwa, powtarzalna i jak się okazało trudnonaprawialna, że następne wizyty w ASO odbywałem jak w szwajcarskim zegarku max. co 1 miesiąc. Zdążyłem już poznać wszystkich pracowników z obsługi, jedni się zwalniali, inni zatrudniali ;) Ale wracając do meritum - auto zostało ostatecznie naprawione dopiero po ponad roku od wystąpienia usterki (ściślej wady fabrycznej pojazdu), ze współudziałem centrali i inżynierów FORD. Ale to nie jedyne usterki jakie wyszły - spasowanie elementów wnętrza tego auta do DRAMAT. Wszystko trzeszczy, niektóre plastiki same pękają, a sprzedawca umywa ręce twierdząc, że taki to model. Ze swojej strony podklejałem plastiki pianką dwustronną lub wtykałem między nie gumowe uszczelki, żeby tak bardzo nie trzeszczało. Fotel kierowcy i pasażera zaczęły się ruszać po ok. 30 tys. km - oczywiście ASO sprawdziło i uznało, że tak ma być. Swoją drogą fotele z kiepskich materiałów - przetarcia pojawiły się już po 40 tys. km. Właściwości jezdne i dynamika jazdy częściowo kompensują te mankamenty. Auto jako całość jest akceptowalne i sprawia przyjemność z jazdy, jednak nawarstwiające się mniejsze i większe usterki psują całą radość z jego posiadania. Zdecydowanie nie wybrałbym go ponownie.
Ford Focus IV Hatchback ST