Szukaj

Informacje o Ford Focus IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 72 000 PLN

Oceny Ford Focus IV

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Erwin
Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW
Ford Focus IV
Samochód służbowy, mam go od nowości sprawuje się dobrze, bardzo dobrze się prowadzi, świetny układ hamulcowy, mimo 95km naprawdę żwawy, jak dla mnie na polskie drogi wystarczający. Skrzynia manualna naprawde fajna przy 140 km/h okolo 2100 obortów na 6, co ma wpływ na niskie spalanie- wychodzi przy takiej prędkości ok. 5,5l. Bagażnik pojemny jak dla 3 osób. Przy moim wzroście 185cm, mało miejsca na kanapie za fotelem kierowcy i do tego sam fotel na dłuższych trasach niewygodny. Przy głośniejszym słuchaniu muzyki latają troche plastiki, trzeszczą. Co najgorsze silnik się poci na łączeniach klawiatury czy też głowicy. Oleju nie ubywa, serwis do dziś problemu nie rozwiązał. Ogólnie autko przez rok przejechało ponad 130 tys. km po polskich drogach i mogę powiedzieć że złe nie jest.
4,9
~Marcin ND
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Obecnie 4600 odebrany na początku grudnia. Dlaczego active? Zależało mi na samochodzie gdzie nie będę musiał myśleć czy ten krawężnik jest dla mnie za wysoki, dziurawa szutrowa droga na nowo budowanym osiedlu, itd. Jak to moj znajomy podsumował "on ma taki prześwit jak wszystkie auta sprzed 20 lat :D" i chyba miał racje. Dodatkowo linia boczna i okna w kombi nie wygladaja jak karawan ;) żona zaakceptowala ;). Samochód komfortowy, dobrze wyciszony, bardzo obszerne wnętrze, generalnie jestem zadowolny z podjętej decyzji. Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy i co najważniejsze jak z niego wyjdziesz masz ochotę się odwrócić :D
4,6
~Krzysztof
Hatchback 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Focus IV
Samochód do codziennej jazdy dom - praca - dom wręcz idealny, cichy, wygodny, mało pali. W dłuższych trasach nie męczy, dużo miejsca w środku. Niezłe standardowe wyposazenie - np systemy bezpieczeństwa. Pre-colision assist raz mnie uratował przed wjechaniem komuś w bagażnik. Line keeping alert (czy jakoś tak) tez działa OK - aktywnie skręcając lub wibrując kierownicą przy najechaniu na linię. Za to Inteligentny ogranicznik prędkości to pomyłka - strach pomyslec że to będzie obowiązkowe. Polecam kupić wersję z SYNC 3 (nie SYNC 2.5) - sterowanie głosowe po polsku działa bezproblemowo i intuicyjnie, (nawet czyta SMS-y) . Apple car Play i Androud Auto (niestety na kablu) działa bezproblemowo. Multimedia SYNC3 standardowe dają radę i pracują stabilnie a dla wymagajacych - patrz cennik opcji dodatkowych.
Średnie spalanie dla Ford Focus IV
5,7 – 7,9
l/100 km
4,7 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Jeżdżę nowym focusem w wersji 1,5 ST Line od połowy listopada. Zrobiłem nim ponad 4 100 km i nie kasowałem całkowitego średniego przebiegu. Komputer wskazuję średnie spalanie 6,8 / 100 km. Dodam że jeżdzę 75 % w trasie ok 20km-50 km oraz 25 % to jazda w mieście max do 2km czyli na zimnym silniku. Najniższe spalanie z trasy to 5,2 (jazda z prędkością 70-90 km/h bo zimowe warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. Najczęściej spalanie w trasie na drodze krajowej to ok 6,2-6,5 z prędkościami do 80-130 km/h. W mieście pali na zimnym silniku do 10 l. Średnio mi wychodzi 6,8 l/100 km. Dodam że jeżdżę w trybie Normal. Eko nie używam a tryb Sport jedynie przy wyprzedzaniu kolumny samchodów. Aut może spalić ok 6,5-7,5 litra i więcej w zależności od stylu i warunków jazdy. Ogólnie z samochodu jestem mega zadowolony. Wybierałem pomiędzy Kia Ceed , Hondą Civic, VW Golfem i Fordem Focusem. Jest mega wyciszony, świetnie się prowadzi , komfortowo zawieszony pomimo obniżonego zawieszenie w wersji ST Line oraz ma sporo więcej przestrzeni wewnątrz auta od poprzednika (porównywalnie z Hondą Civic a więcej niż Ceed i Golf). Może nie jest tak efektownie wykończony jak KIA i Golf ale jakość jest porządna. Z minusów to warto zaznaczyć brak nawiewów na tylną kanapę co mają w/w konkurenci. Silnik 3 cylindrowy jest bezwibracyjny, elastyczny i dynamiczny. Polecam Focusa .
6,0
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus IV
Na autostradzie przy 5 osobach plus pełny bagażnik 7,5l/100km przy dozwolonych prędkościach (około 140km/h). Jazda po drogach lokalnych zgodnie z przepisami 5,7l/100km. Komputer pokładowy zaniża spalanie o 0,2l/100km.
6,7
Hatchback ST 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Ford Focus IV
Auto bardzo dynamiczne i szybkie, trzyma się drogi jak przyklejone, daje dużą frajdę z jazdy. Korzystając z maksimum możliwości auta w trybie sport ciężko jest przekroczyć spalanie 8L. Moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie. Silnik elastyczny.
Ford Focus IV