Szukaj

Informacje o Ford Focus IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN

Oceny Ford Focus IV

Liczba ocen: 77
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Paweł
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Znakomite auto rodzinne. Mogę się przyczepić tylko do drobiazgów. Absolutnie nie żałuję wyboru. Spalanie nie za duże, dostateczna moc, dobre prowadzenie, wygodne, ładne, dobrze wykończone w środku, ciche i z dobrej jakości firmowym audio. Właściwie jedynym rozczarowaniem było dla mnie trzymanie pasa ruchu - niby coś tam ten asystent odbijał kierownicę,jak się zbliżałem do krawędzi pasa, ale w praktyce to nie działało poprawnie. Jak sobie porównałem z VW, to stwierdzam, że pod tym względem FORD jest mocno zacofany.
4,9
~Santas
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Samochód otrzymałem na testy na 6 dni. Auto nowe z przebiegiem 7000 km. Jest to wersja ST Edition czyli pożegnalna (od 2022 wchodzi lifting) lepiej doposażona i limitowana. Samochód ma utwardzone zawieszenie w stosunku do zwykłego ST o 20% oraz ma mechaniczną (za pomocą specjalnego zestawu klucz i nakrętka) możliwość jego indywidualnej regulacji. Zadaje się ze są też inne opony o profilu 35 za miast 40. Wyróżnikiem jest jeszcze specyficzny niebieski kolor oraz maksymalne wyposażenie auta we wszystkie możliwe oferowane przez Forda dodatki z wyłączeniem szklanego dachu. W związku z tym że moje obcowanie z autem trwało jedynie 6 dni proszę nie taktować tego wpisu jako przemyśleń i wrażeń kierowcy, który użytkował samochód przez wiele tysięcy kilometrów, ale jako testera podobnego do tych którzy swoje testy umieszczają na Yutub-ie.
4,1
~Łukasz
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Auto robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, zarówno wizualne, jak i podczas jazdy. Niestety w trakcie użytkowania zaczęły wychodzić coraz większe mankamenty. Pierwsza wizyta w ASO z awarią miała miejsce już pod koniec pierwszego miesiąca eksploatacji - awaria elektryki. Usterka była na tyle kłopotliwa, powtarzalna i jak się okazało trudnonaprawialna, że następne wizyty w ASO odbywałem jak w szwajcarskim zegarku max. co 1 miesiąc. Zdążyłem już poznać wszystkich pracowników z obsługi, jedni się zwalniali, inni zatrudniali ;) Ale wracając do meritum - auto zostało ostatecznie naprawione dopiero po ponad roku od wystąpienia usterki (ściślej wady fabrycznej pojazdu), ze współudziałem centrali i inżynierów FORD. Ale to nie jedyne usterki jakie wyszły - spasowanie elementów wnętrza tego auta do DRAMAT. Wszystko trzeszczy, niektóre plastiki same pękają, a sprzedawca umywa ręce twierdząc, że taki to model. Ze swojej strony podklejałem plastiki pianką dwustronną lub wtykałem między nie gumowe uszczelki, żeby tak bardzo nie trzeszczało. Fotel kierowcy i pasażera zaczęły się ruszać po ok. 30 tys. km - oczywiście ASO sprawdziło i uznało, że tak ma być. Swoją drogą fotele z kiepskich materiałów - przetarcia pojawiły się już po 40 tys. km. Właściwości jezdne i dynamika jazdy częściowo kompensują te mankamenty. Auto jako całość jest akceptowalne i sprawia przyjemność z jazdy, jednak nawarstwiające się mniejsze i większe usterki psują całą radość z jego posiadania. Zdecydowanie nie wybrałbym go ponownie.

Raporty spalania Ford Focus IV

Liczba raportów: 144
Średnie spalanie dla Ford Focus IV
5,1 – 11,8
l/100 km
4,7 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto służbowe, w bardzo dynamicznej jeździe po DK do prędkości 10-20 ponad limit spali niecałe 7 litrów. Przy bardzo żwawej jeździe na trasach szybkich, z wysokimi prędkościami 200-220 spala 7,5 litra. W jeździe normalnej +10 km/h ponad limity spala 6-6,5. W długiej trasie (Alpy, Chorwacja, Włochy) z 3-4 osobami i pełnym bagażnikiem, na tempomacie w trybie Eco, z odpowiednio napompowanymi oponami, + w momentach bez tempomatu bardzo delikatna jazda, prędkości do +10 ponad limit Foka spala 4,2-4,5l (średnia z tras około 1200+ km, raczej bliżej 4,2 ale czasami Eco się znudzi :p) - zarówno latem jak i okolice zimy (temperatury nie spadające ponizej zera). Reasumując: jest oszczędny jeśli mu się na to pozwoli. Trasy petarda. W trybie miejsko-mieszanym szału niestety nie ma
5,1
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Jak w każdym aucie wszystko zależy od stylu jazdy oraz trasy jaką się pokonuje. Autem da się jechać oszczędnie. Mój rekord przy emeryckiej jeździe na trasie ok. 70 km (85% DK/15% miasto) to 3,5l. Gdyby nie kilka czerwonych świateł być może udałoby się osiągnąć 3,3l/100km jednak taka jazda zupełnie nie daje przyjemności z prowadzenia auta, a wręcz irytuje zarówno kierowcę jak i innych uczestników ruchu. Ta sama trasa w trybie standardowym (dość dynamicznie, jednak bez przegięć) to ok 4,2-4,4l więc nadal ok. Na autostradzie wygląda to tak: do ok 120km/h - średnie spalanie w okolicy 4,4l-4,5l, ok 140km/h - śr. spalanie ok 5,2l, 150km/h - średnio 6,1-6,2l, 160km/h - średnio 6,8l. Średnia podana z odcinka 150km na każdą prędkość. Średnia z 3000km trasy mieszanej (50% autostrady, 35%DK, 15% miasto) to 5,1l/100km. Wszystkie dane spalania podaję z komputera pokładowego. Z tego co zdążyłem zauważyć zdarzają się rozbieżności względem dystrybutora jednak niewielkie (dystrybutor wskazuje tyle samo lub więcej o max 0,3l - choć może jest to kwestia stacji….) Trasy autostradowe pokonane w większości w 2 osoby i bagażnikiem pełnym bagaży.
5,3
Ford Focus IV
Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Przy prędkości autostradowej i normalnych warunkach (brak wiatru od przodu) średnie spalanie w okolicach 5,6 - 5,8l. Ze względu na sporą wielkość samochodu i stosunkowo słaby silnik spalanie rośnie do okolicy 6 - 6,2l w przypadku jazdy pod silny wiatr. W trasie jadąc oszczędnie bez problemu można zejść poniżej 5l. Dodam, że samochód z automatyczną skrzynią biegów bo tylko z taką jest dostępny
Ford Focus IV