Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 100 400 PLN
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~bidzej
Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Ford Focus IV
Bardzo "nierówny" samochód - w jednych kwestiach świetny, w innych żałosny. Na plus zawieszenie i układ jezdny, niektóre systemy (inteligentne reflektory LED, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów, asystent omijania przeszkód), ilość miejsca dla pasażerów, wygodne fotele. Na minus zdecydowanie głupie braki - brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, brak funkcji opuszczania lusterek do parkowania, brak schowka na okulary i tym podobnych drobiazgów, które u konkurencji są standardem. Dziwne rozgraniczenie działania asystenta utrzymania pasa (praktycznie bezużyteczny) i asystenta jazdy w pasie ruchu (działa tylko z adaptacyjnym tempomatem). Boczne lusterka wykonane z bardzo miękkiego szkła, rysują się przy przetarciu szmatką (!!!). Szarpiący automat. SYNC3 nadal jest daleko w tyle za konkurencją (a aktualizacje udostępniane przez Forda w internecie potrafią nie działać, szczególnie w przypadku map).
Ford Focus IV Hatchback