Szukaj

Informacje o Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Auta najmniejsze

Miejski samochód należący do segmentu A produkowany w latach 1996-2016 (m.in. w tyskiej fabryce Fiata). Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem marki. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku. Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. Powstały trzy generacje modelu, ostatnią zaprezentowano w 2008 roku. Od 2015 roku Ford zaczął wycofywać Ka ze sprzedaży, wprowadzając w jego miejsce model Ka Plus (zaczynając od Ameryki Południowej), który przeniesiono do segmentu B.

czytaj więcej
Powagosław

Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 75,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~kh
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Karoseria jest ciekawa i moze sie podobac ale jej konstrukcja ogranicza miejsce na tylnym siedzeniu. Auto szybko koroduje i wlasciwie jest chyba rekordzista pod tym wzgledem na rynku. Wnetrze pojazdu jest wykonane awangardowo lecz plastiki uzyte do jego urzadzenia sa najnizszej mozliwej jakosci. Roznego rodzaju przelaczniki nie dzialaja precyzyjnie i nie sa ani latwe w sterowaniu ani nie znajduja sie pod reka.Fatalny jesgt dostep do niektorych podzespolow, mozna powiedziec wielu z nich. Auto psuje sie na schwal wiec nie warto ulegac swojej zonie, ktora zachwycona jego sylwetka namawia nas na jego zakup a potem czekaja nas z nim same problemy. To regula a nie wyjatek w przypadku tego auta.
4,2
~Eleyas
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Kupiłem 12 letnie auto, sprowadzone prywatnie, z dobrym wyposażeniem ale z przebiegiem 213 000. Taki przebieg nie zniechęcił mnie do zakupu i z perspektywy czasu oceniam że była to dobra decyzja. Przy zakupie jakiegokolwiek auta zwracajcie uwagę na to żeby przebieg był autentyczny a nie niski. Forda Ka mogę polecić z czystym sumieniem bo to naprawdę dobre auto, jesli chodzi o awaryjnosc to jest dość spora na szczęscie zawodzą tylko drobiazgi, nigdy nie wystąpiła awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę. Przy zakupie nalezy zwrócić szczególną uwagę na to czy auto jest bezwypadkowe oraz na korozję. To pierwsze łatwo ocenić: auto powinno mieć 2 kluczyki czarne(jeśli jest sprowadzane czesto jest tylko jeden co świadczy o tym ze za granicą miało poważny wypadek i ubezpieczyciel zabrał jeden kluczyk uznając szkodę całkowitą), po 2 Ka ma błotniki przyspawane do nadwozia więc jeśli spawy wyglądają na nieoryginalne to należy zachować czujność. Dobrze jest również zajrzeć pod spód ze względu na wcześniej wspomnianą korozję, zwracając uwagę na okolice mocowania tylnej belki. W tym modelu normą jest korozja przy wlewie paliwa oraz na progach ale jeśli nie jest zaawansowana nie należy się tym zniechęcać. Warto również sprawdzić maglownice czy nie ma wycieków gdyż naprawa jest droga. Ogólnie jestem zadowolony z mojego ford Ka, nie żałuję że go kupiłem. Mimo paru wad auto godne polecenia.
3,2
~carlragazza
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Wielką zaletą podczas jazdy głównie po mieście jest jego mały rozmiar,wciśnie się wszędzie,w każdą dziurę pod centrum handlowym :)Problem pojawia się przy wyruszeniu w trasę i upchaniu w nim,prócz pasażerów, bagaży ;)To jest wyczyn!Przy 4 osobach i pełnym załadunku pod górkę trzeba mu \"pomóc\" ,nawet PKS jest wtedy szybszy :D Dla niewymagającej kobiety,jeżdżącej tylko po mieście idealne (poza kosztami paliwa),dla rodziny absolutnie się nie nadaje, rewelacja dla studentów! :D (którym na paliwo dają rodzice ;)
Średnie spalanie dla Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
6,8
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Nie ukrywajmy to nie jest klasa B, lecz pojazd klasy A Twingo, Yaris, Jazz, 106, moim zdaniem, jest najszerszy, najwygodniejszy i niestety dość ciężki ok 900 kg, (golf II generacji ok 850 kg) sklasyfikowałbym go jednak tak: aerodynamika 9/10, wygoda w środku 9/10, prowadzenie 9/10, widoczność 9/10, silnik 5/10 (to konstrukcja z lat 70 z dodanym wtryskiem)zużycie paliwa 7/10. Posiadam również FORD Capri 1974 r. z tym silnikiem na gaźniku, zużycie paliwa jest podobne. Nie jest aż tak wielkim paliwożłopem jak piszą tu co po niektórzy. To auto potrafi poruszać się ze stałą prędkością po autostradzie 160 km/h i to pod wiatr. Max osiągnięta prędkość to 175 km/h wg pomiarów średnich GPS. Największą zaletą jest to, że przy takich prędkościach zużycie oscyluje w granicach 9l./100 km. Co tydzień pokonuję 57 km zwykłą drogą do Autostrady A2, 160km Autostrada 50 km po Warszawie i z powrotem, to wszystko na jednym zbiorniku, nie bawiąc się w oszczędności paliwowe (oszczędność to 30 pln lub 2h więcej w aucie na tydzień) Jedyny minus, to że ten silnik przy wariackiej jeździe lubi sobie popić oleju.
8,9
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
KAczkę mam od 3 lat! Silnik nie należy do najmocniejszych, jednak nie pracuje źle i nie najgorzej daje sobie radę z autem o takich gabarytach. Auto ma instalację LPG, która co jakieś 10 tys. musi przechodzic mały przegląd połączony z wyregulowaniem obrotów itp. Teraz o spalaniu. Najniższe spalanie jakie udało mi się zanotowac to niecałe 7 litrów podczas podróży do Francji. Ale to był jeden, jedyny przykład, nie wiem czemu tak mi się udało(jechały 2 osoby, samochód załadowany po sufit, dróżki Masywu Centralnego- na 32 litrach(pełen bak) przejechałem ponad 460 km). Normalnie przy jeździe 70-80 pali 7,7 litra, 90-100 jakieś 8,3 a 110-120 juz kolo 8,6! powyżej 120 ponad 9! Tyle o trasie! w mieści kręci się w okolicach 10-11 litrów(Wrocław). Klimatyzacja ujmuje mocy, tak, że prędkośc zmniejsza sie o około 10 km/h. Na benzynie mocniejszy, chociaz i na gazie pojdzie 150!:) to tyle. mam nadzieję, że pomogłem!:)
9,3
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Totalna porazka kupilem ten maly wynalazek zonie zeby jezdzila sobie do pracy itp. typowo cykl miejski. Z pozoru male auto, oszczedne dla kobiety idealny zwlasza gdy dopiero zdala prawo jazy:) a tu rozczarowanie spalanie mega duze jak na taki samochodzik, przy mega oszczednej jezdzie ponizej 9 nie dalo sie zejsc srednio 10-11litrow, trasa bardzo malo jezdzona ale ok 8l. Naprawde odradzam kupno tego samochodu moze inni nie podezela mego zdania ale bajki typu spalanie 5-5,5 litra na 100km. zostawmy pisarza. Jedyny+ tego auta jaki znalazlem to fajna rzecz ze zderzaki sa plastikowe i skladaja sie z 3 czesci wiec w razie stuczki mozna wyminic poszczegolna czesc - ja naszczescie nie musialem tego robic:)

Usterki Ford Ka I

Liczba wpisów: 15
komputer
  • Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Witam, mam problem z komputerem (tzn. tak zostało to zdiagnozowane w warsztacie). W ubiegłym roku w sierpniu wysiadł komp. i zostal wymieniony. Ok. dwóch tygodni temu znów stało się to samo. Przy próbie odpalenia auta działają tylko kontrolki oraz takie rzeczy jak światła czy wycieraczki. Samochód w ogóle nie chciał "zaskoczyć" przy próbie odpalenia. Został sholowany do warsztatu i tam został sprawdzony rozrusznik i inne podzespoły i elektromechanik stwierdził, że wszystko jest sprawne i musi to być wina komputera. Zawiozłem więc komp. do elektronika samochodowego i tamten stwierdził, że wszystkie diody świecą a nie wie dlaczego komputer uległ uszkodzeniu. Dodał, że być może jest to wina układu elektrycznego w aucie. Mam więc pytanie czy jest możliwe żeby w ciągu niecałego roku padły dwa komputery i co może być tego przyczyną? z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Nagle przestał odpalać
  • Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999
  • instalacja elektryczna
Kaczka jeździła bez zarzutów.akumulator full. nagle stanęłam na parkingu na 10 min. nie odpalił-świecą się wszystkie kontrolki, słychać syk pompy i nawet nie zakręci. na popych zapalił, dwa dni jeździł. rano zero reakcji. znowu nagle nie wiedzieć jak zakręcił, pojechałam , postawiłam na górce. rano zero reakcji. podładowałam akumulator, nic, znów nagle zapalił. pojeździłam, zaparkowałam, kilka razy uruchomił, ok, rano znowu to samo.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wentylator chlodnicy
  • Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Silnik goracy, woda wrze a wentylator ani drgnie.Wlasnie wymienilem chlodnice , bo byla nieszczelna.Termostat jest sprawny. Wentylator sprawny(dziala na krotko).Podobno jest jakis termoczujnik, tylko gdzie? Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny. termowylacznik
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ka I