Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia
Średnie spalanie dla Ford Kuga II SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2016-2019
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Przejechane ok 30 tys.km. Przyjemność z jazdy od kilku miesięcy psuje hałas z podwozia. Plastikowy panel osłony podwozia za prawym przednim kołem notorycznie się luzuje a mocujący do podwozia zaczep/nipel telepie się pod wpływem pędu powietrza powyżej 80km/h. Po kilkukrotnych "gwarancyjnych wizytach w ASO i braku jakiekolwiek poprawy będę musiał auto zostawić na cały dzień w celu prawdopodobnie wymiany całego panelu gdyż to obecne mocowanie się wyrobiło i dokręcenie obecnego mocowania nic nie daje. Komentarz pana z serwisu "żebym uważał gdzie jadę bo auto ma niskie zawieszenie" mnie rozbawił - w żaden teren nigdy nie wjeżdżałem i o nic nie zahaczałem. Oprócz tego feleru z osłoną autem jeździ się wygodnie i komfortowo. Oby tak dalej...
7,5
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Kugą przez pół roku przejechałem 20 tys.km. Codzienny dojazd (tam i z powrotem) do pracy ok. 150 km po A1. Na trasie Śląsk - Praga Kuga spaliła średnio 6 l/100 - przejazd przez A1, A4, jazda przez góry, czeskie ekspresówki i autostrady. Na razie jedyne co mnie spotkało to kapeć po wjechaniu w jakąś dziurę. Z rzeczy na plus po półrocznym użytkowaniu: prowadzenie, wygoda, wyposażenie ( wer. titanium) szybkość odtajania (ogrzewana przednia szyba - idealne w mroźne dni) Z rzeczy na minus: jakieś dziwne odgłosy z podwozia przy wyższych prędkościach (pow.100km/h) - może jakieś osłony plastykowe wibrują (sprawdzałem zbieżność pod złapaniu kapcia - dość luźno przymocowane plastyki podwozia/nadkoli) Będę to zgłaszał przy przeglądzie okresowym. Po za tym co mnie denerwuje: często włączają się czujki zbliżeniowe gdy np. na światłach obok stoi TIR i spaliny lecą w ich stronę, jest nieco mały bagażnik, na plastikach wnętrza od np. dotyku gołą ręką lub po przetarciu szmatką do pielęgnacji pozostają ślady, wlew do spryskiwaczy jest zbyt głęboko schowany - bez porządnego lejka okolica wlotu zawsze zostaje zalana płynem, bardzo szybko ubywa też tego płynu (częste automatyczne spryskiwanie reflektorów) - 2 baniaki 5 l na tydzień w zimie to norma. Ogólnie jestem zadowolony - zobaczę jak dalej będzie się sprawował. Za diesla 150KM, AWD, z w miarę dobrym wyposażeniu (el.klapa bagażnika, ogrz. przednia szyba, aut.klima, nawigacja, automatyczne parkowanie, grzane półskórzane fotele, czujniki przód/tył, kamera cofania itp.) dałem ok 125 tys.PLN. Konkurencja z podobną specyfikacją była o 10-30 tys. droższa (Karoq, Ateca, Sportage, RAV4, Tiguan, Tucson, Qashkqai, CX5, Jeep Compass)
6,0
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Bardzo łatwo uzyskać wyższe spalanie. Najlepsze wyniki poniżej 5 l to było już żeglowanie...

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV Facelifting