Szukaj

Informacje o Ford Kuga III

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN

Oceny Ford Kuga III

Liczba ocen: 63
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Leszek001
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Jestem właścicielem Forda Kuga 2.5 FHEV 183 KM Active X z napędem na cztery koła, przed Kugą jeździłem Focusem IV rocznik 2019, 150 KM, który to sprawił, że postawiłem na forda i nie żałuję swojej decyzji. Ta wersja Kugi wpisuje się w moje wymagania i spełnia warunki, jakie powinien mieć samochód hybrydowy ze szczególnym uwzględnieniem jazdy w warunkach dużego miasta oraz wypady poza nie. Jest bardzo oszczędny – w mieście jego spalanie schodzi poniżej 5 litrów na trasie nie przekroczy 7 litrów (autostrada), oczywiście przy oszczędnej jeździe te wyniki mogą ulec zmianie na plus. Generalnie, mamy tutaj jedno z najlepszych aut tego typu na rynku. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu Kugi, a przede wszystkim z jego prowadzenia i układu napędowego. Wrażenia za kierownicy są podobne jak w Focusie, trudno nie docenić jakości układu jezdnego samochodu, który w mojej ocenie jest znakomity.
Dodane 7 miesięcy temu
5,0
~Adam
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Szczerze mówiąc nie ma się do czego przyczepić. Komfort jazdy naprawdę dobry, wycieszenie również. Oczywiście, przy ostrym przyspieszaniu słychać wycie (tak już mają bezstopniowe skrzynie), ale i tak w porównaniu z toyotą, jest ciszej. Co do przyspieszania, producent podaje 8,3 do setki, w rzeczywistości jest nawet szybciej w trybie sport. Super działa asystent pasa, nawet jak nie ma narysowanych pasów, działa bez zarzutu. Rewelacyjne są światła, komputer wycina obszary świecenia by nie oślepiać innych aut a resztę drogi i pobocze oświetla bardzo dobrze. Spalanie: w mieście i drogach lokalnych/krajowych 5,5-6. Na Skach i autostradach 7,5-8. Na pewno da się zejść niżej ze spalaniem jak ktoś lubi się bawić w ekonomiczną jazdę (samochód od tego zachęca). Sam elektryk potrafi się załączyć do koło 90kmh, przy niższych prędkościach np w terenie zabudowanym, bardzo często się załącza. Po około 10tyś kilometrów nic nie zawodzi, chce się jeździć. Brakuje schowka na okulary, ale to już pierdoła. Wyświetlacz head up mógłbny być rzucany na szybę a nie na plastikową płytkę, ale to też drobiazg. Na duży plus pakiet winter (szybko orzewa się fotel i kierownica, przednia szyba ogrzewana to też bajer na zimę), pamięć foteli też fajna (nie jest to coś niezbędnego w życiu, ale przy dwóch kierowcach, pomaga), system automatycznego parkowania sprawdza się w zatłoczonych parkingach centrum handlowego. Napęd na 4 dość często się dołącza, można to sprawdzać na komputerze
Dodane 10 miesięcy temu
4,9
~grzegorz_g
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 EcoBlue 225KM 165kW
Ford `Kuga III generacji, to moje ulubione auto rodzinne, które staram się wypożyczać zawsze gdy tylko jest dostępne podczas wakacyjnych wyjazdów. Auto oprócz atrakcyjnej karoserii, zapewnia dużo przestrzeni dla 4 dorosłych osób i pełnego bagażnika gratów (4 kabinówki, 2 plecaki i dwie torby z zakupami połyka jak pelikan). Ma również bogate wyposażenie, ponieważ jeśli jest już dostępna do wypożyczenia, to w wersji ST-Line a wiec praktycznie najwyższej, ze sportowymi akcentami. Wypożyczałem Kugę już czterokrotnie (dwa razy plug-in ze słabszym silnikiem 2.5l oraz napędem 4x4 i dwa razy z mocniejszym silnikiem 2.5l z napędem na przednią oś.) Łącznie przejeżdziłem tymi czterema różnymi egzemplarzami ponad 5000 km i niezmiennie z radością wracam do tego modelu. Kuga III generacji to auto bardzo praktyczne, obszerne i komfortowe. Niewysilony silnik 2.5l pozwala na dynamiczna jazde a komfortowe zawieszenie forda pozwala cieszyc sie zwiedzaniem bez wzgledu na rodzaj nawierzchni. Auto ma podwyższony prześwit i niestraszne mu ani szutrowe czy kamieniste drogi ani wyższe krawęzniki. Systemy asystujace działają bardzo dobrze a na wyjątkowa pochwałę zasługuje mechanizm przelaczania się silnika elektrycznego ze spalinowym. W trakcie moich wakacyjnych eskapad nigdy nie musiałem ładować Kugi z gniazdka - mechanizm rekuperacji i ładowania akumulatora silnikiem spalinowym zapewniał do 87% naładowania akululatora silnika elektrycznego, co przekładało się na oszczędniejszą jazdę mimo pełnego obciążenia - średnio 7,5l/100km. Ford zrobiliście świetny samochód!
Dodane 10 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Ford Kuga III
5,2 – 7,3
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Auto w wersji 190KM AWD. Spalanie minimalne jakie udało mi sie osiągnąć na trasie powiatowej/wojewódzkiej gdzie ruch jest niewielki i prędkości dopuszczalne w większości to 50-70km/h to 3.8. W mieście mozna osiągnąć podobne wyniki jesli jeździ sie na dłuższych odcinkach niż 7km ponieważ silnik spalinowy musi jednak osiągnąć temperature pracy zeby płynnie przełączać sie między benzyną a prądem. Na drogach szybkiego ruchu gdzie prędkość waha sie między 120 a 140km spalanie wynosi 6.5 -7.5. Średnie spalanie u mnie wynosi 5.4 wg komputera i 5.7 wg dziennika tankowań z 10kkm. Ciężko znaleźć auto tej wielkości które pali mniej. Poza tym jest zaskakująco elastyczne.
Dodane 29 dni temu
6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In Facelifting 2.5 PHEV 243KM 179kW
Na prądzie zasięg od 38km zimą (z ogrzewaniem kabiny i bez załączonego silnika spalinowego). Zużycie prądu potrafi wynosić nawet 30kW/100km. Latem można zejść nawet do 14-16kW/100km co daje zasięg do 62km. Spalanie benzyny bardzo niskie do prędkości 120km/h, potem opory powietrza robią swoje. Trasa 1000km do Włoch - średnie spalanie 5,6 litra/100km (trzy razy sprawdzałem bo nie mogłem uwierzyć) Nie warto przekraczać 120km bo robi się wir w baku. 8l i więcej. Chyba jedyny PHEV na rynku gdzie duża masa baterii nie zwiększa spalania.
Dodane 1 miesiąc temu
6,3
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
W sumie nie jestem w stanie określić ile to auto pali bo trzeba by wyzerować licznik, zrobić test, co jest abstrakcją. Ważne natomiast jest to ile to auto spaliło średnio paliwa na dystansie 35.000 km. Średnie spalanie to 6,7 l, co przy konfiguracji tras miasto / trasa czynni to auto naprawdę oszczędnym. W moim przypadku, przy sposobie poruszania się dość dynamicznym (nie mylić ze sportowym - bo to auto to nie sportowiec) przy podziale używania samochodu 50 / 50 miasto/trasa wynik jest rewelacyjny. Zakładam, że spokojnie można tym autem zejść do poziomy 6l, ale trzeba być bardzo koszernym w obcowaniu pedałem gazu.
Dodane 8 miesięcy temu
Ford Kuga III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów